satede Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ik ben nu aan het experimenteren met newcs op een windows laptop. maar als ik newcs op start krijg ik de foutmelding "Cannot open config file" Iemand een idee wat dit kan zijn ? The birdman has left the building
FreddyX Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Staat je config file (newcs.xml) in de juiste map? Volgens mij met windows in dezelfde map als waar newcs staat.
satede Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 oke het werkt nu maar zet ik de gebruikers ook in deze newcs.xml ? en waar doe ik dat ? The birdman has left the building
NINjak Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ja, maar dat kan je ook met de webinterface! http://je.ip.hi.er:8080
satede Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 als ik een gebruiker wil toevoegen dan krijg ik de volgende melding: "Ups, wasnt able to backup config - dont dare to write the changes.." The birdman has left the building
Gast Pajarin Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Hoi satede, Misschien toch maar met de hand: Dit is een sectie uit de newcs.xml voor b.v. de dreambox: <newcamdserver> <enabled>yes</enabled> <name>blabla</name> <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey> <userfile>/tmp/users.txt</userfile> <user> <name>dummy</name> <password>dummy</password> <au>on</au> <!-- autoupdate --> <allow>lower</allow> <!-- card reader 1 --> <allow>upper</allow> <!-- card reader 2 --> </user> </newcamdserver> Succes! Pajarin.
satede Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 dat met die user.txt staat niet in mijn newcs.xml The birdman has left the building
Gast Pajarin Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Hoi Satede De users.txt regel is inderdaad overbodig. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar wellicht dat newcs twee manieren heeft om gebruikers te defineren. Groet, Pajarin
satede Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Geplaatst: 20 september 2009 is het dan helemaal niet mogelijk om de gebruikers via de web interface toe te voegen dan ? Of werkt dit alleen met de linux versie The birdman has left the building
Gast Pajarin Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Hoi Satede, dat zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Newcs 1.65 is voor zover ik weet de laatste versie die nog onder windows draait. De windows support is in latere versies helemaal geschrapt. Groet, Pajarin
satede Geplaatst: 21 september 2009 Auteur Geplaatst: 21 september 2009 met de linux versie werkt het wel dan ? The birdman has left the building
NINjak Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Ik heb NewCS 1.65 hier zonder problemen (onder CentOS 4) draaien en kan via de webinterface gewoon gebruikers aanmaken (net nog even voor je getest)! Dus als dat je vraag is.... ja dus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen