Ga naar inhoud

[Televisie] Digitale televisie blijft groeien

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:

Digitale televisie blijft groeien

Het aantal aansluitingen voor digitale televisie is in Nederland in het tweede kwartaal met bijna 6 procent gestegen tot ruim 4,4 miljoen.
Dat maakte onderzoeksbureau Telecompaper woensdag bekend.

Het totale aantal tv-aansluitingen daalde in dezelfde periode met 0,2 procent tot 7,96 miljoen.
Het aandeel van digitale televisie in de totale tv-markt is daardoor bijna 56 procent.

Ziggo bleef met bijna 1,4 miljoen klanten de grootste Nederlandse aanbieder van digitale tv.
KPN streefde Canal Digitaal voorbij als op twee na grootste aanbieder.
KPN eindigde het tweede kwartaal met 866.000 abonnees, een marktaandeel van 20 procent.
Canal Digitaal bedient 19 procent van de markt.

UPC zag zijn marktaandeel digitale televisie dalen tot 687.000 of 15,5 procent, ondanks de toevoeging van 16.500 nieuwe klanten.

Bron: De Telegraaf
Datum: 16 september 2009

Geplaatst:

Blijkbaar kiezen veel mensen in een UPC gebied voor Digitenne of evt. IPTV. Ik woon in een zogenaamd UPC Riant gebied. Het is hiersinds juni/juli mogelijk om dit produkt af te nemen. Van de mensen die ik spreek neemt bijna niemand dit. Reden: te duur. De meeste nemen Digitenne of IPTV. Ook stoppen mensen met de schotel en nemen IPTV.

Toch doet Canal Digitaal het zo slecht nog niet.

Geplaatst:

Dat het marktaandeel van kpn is gestegen is niet zo vreemd.

De mensen gaan toch vergelijken en kijken waar ze het meest krijgen voor het minste geld.Dan is er ook de groep die kijkt naar gebruiksvriendelijkheid.Dan kom je al snel bij digitenne uit.Ik ken in mijn omgeving diverse mensen die de schotel van de wand hebben gehaald en nu bij Digitenne zitten waaronder ik zelf ook.Voor de hobby heb ik hier de schotel nog hangen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Digitenne geeft toch alleen maar redelijke beeld op oude glasbakken. Maar sommige mensen hebben nooit iets beters gezien dan analoog, dus vinden ze die blokkendoos al fantastisch.

M'n zwager kijkt digitenne op een 42 inch FULL-HD Philips ambilight. Echt een lachertje!

M'n schoonouders hebben sinds kort een 32 inch LCD en daar heb ik een UPC SD mediabox. Dat is wel goede kwaliteit, maar erg duur. HD maar niet gedaan vanwege de zeer hoge maandlasten (16,70 + 20,50).

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Wat mij altijd verbaast is dat je blijkbaar geen digitale televisie kan hebben zonder bij een kabelbedrijf, digitenne of CD een ABONNEMENT te hebben. Ik merk dit altijd in enquetes, en ik merk dan ook altijd op dat niet iedereen wil betalen voor televisie, maar dat het gratis aanbod via de satelliet echt wel een volwaardig alternatief is.

Waarschijnlijk is in NL het aandeel van dit soort mensen zoals ik erg klein... maar ik zou toch wel eens willen weten over welk percentage van de bevolking we het dan hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ziggo de grootste ja daar kun je analoog niet meer los krijgen altijd zit er digitale televisie bij.

Nog vreemder vindt ik, dat ik om te kunnen internetten een ABONNEMENT moet hebben voor TV, gaat men dat ook nogeens aanpakken. lijkt me dat een vastrecht voor de kabel veel minder hoeft te kosten dan bijna 17 euro's per maand.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Andre_ede
Ziggo de grootste ja daar kun je analoog niet meer los krijgen altijd zit er digitale televisie bij.

Nog vreemder vindt ik, dat ik om te kunnen internetten een ABONNEMENT moet hebben voor TV, gaat men dat ook nogeens aanpakken. lijkt me dat een vastrecht voor de kabel veel minder hoeft te kosten dan bijna 17 euro's per maand.

Dat is inderdaad vreemd, ik heb het ook al vaker gezegd. Je bent verplicht een radio/TV abonnement te nemen als je internet via de kabel wilt.

Dat zou net zoiets zijn dat je bij een ADSL aanbieder wordt verplicht telefonie erbij te nemen. Dat moet een OPTIE zijn en geen verplichting.

Maar de kabelboeren hebben dat nog steeds niet goed begrepen.
Natuurlijk, ze willen je het liefst alles leveren, maar door iemand te verplichten gaat mij te ver. Zolang ze dit soort praktijken blijven volhouden zul je mij nooit aan de kabel krijgen. Dan blijf ik gewoon satelliet kijken.
Geplaatst:

Dat is gewoon een technische reden. Internet aanbieden via de kabel zonder het analoge signaal door te gevn is niet mogelijk zonder dure (filter-)investeringen te doen. Dan zou kabel-internet wel eens erg duur kunnen worden voor mensen die geen analoge TV willen afnemen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999

Dat is gewoon een technische reden. Internet aanbieden via de kabel zonder het analoge signaal door te gevn is niet mogelijk zonder dure (filter-)investeringen te doen. Dan zou kabel-internet wel eens erg duur kunnen worden voor mensen die geen analoge TV willen afnemen.

dat zijn de kosten niet, wel de mensen die het in de wijkkasten moeten gaan uitvoeren...
vandaard dat de kabelaars er niet aan willen, het kost geld en levert bijna niets op want ze verkopen er liever 18 euro vaste maandlasten bij

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999

Internet aanbieden via de kabel zonder het analoge signaal door te gevn is niet mogelijk zonder dure (filter-)investeringen te doen. Dan zou kabel-internet wel eens erg duur kunnen worden voor mensen die geen analoge TV willen afnemen.

Toevallig doen ze het in Belgie wel omdat daar koppelverkoop verboden is het filter kost dacht ik 60 cent.
Maar ja het moet door een monteur geplaatst worden kom je op een totaal van 50-60 euro.
Binnen een paar maanden heeft de klant dat dus terugverdiend. laugh
Geplaatst:

Natuurlijk blijft digitale televisie groeien, daar analoge televisie aan het "uitsterven" is...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ok, maar Ziggo stijgt.

Canal Digitaal ook?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen