advocaatje Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Hallo, Ik sta op het punt een logitech harmony 1100 aan te schaffen. Echter lees ik wat wisselende verhalen over het gebruik van logitech afstandsbedieningen met de dreambox. Gebruikt iemand deze combinatie? Ik zou graag weten of dit lekker werkt. Ik weet ook niet of er verschil is tussen harmony one en bijvoorbeeld deze 1100?? Want vooral over de one lees ik nog al wat problemen. Graag jullie mening voordat ik meer dan 300 euro ga uitgeven. Alvast bedankt.
hobsat Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Ik gebruik de harmony one o.a. voor db 7000. geen problemen al heb ik handmatig wel wat zaakjes veranderd naar mn persoonlijke voorkeur. maar db's zijn te selecteren uit de lijst bij logitech, ik verwacht geen problemen met de 1100 al vind ik persoonlijk dat wel een duur speeltje. Edit: heb nog even gekeken of 800 en de 8000 voorkomen maar dit is dus wel het geval. en als t op mn one werkt dan toch zeker ook op een 1100 GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Gast René VG Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Ik heb diverse Harmony's (niet de 1100) geprobeerd in combinatie met een DB 7025, een DB 500 en een DB 800. In alle gevallen was het zappen zo vreselijk traag vergeleken met de orginele Dreambox ab's dat ik het heb opgegeven. Ben benieuwd of de 1100 wel snel zapt, mocht je hem kopen/testen dan hoor ik je bevindingen graag.
Catastrofus Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Origineel bericht van: René VG Ik heb diverse Harmony's (niet de 1100) geprobeerd in combinatie met een DB 7025, een DB 500 en een DB 800. In alle gevallen was het zappen zo vreselijk traag vergeleken met de orginele Dreambox ab's dat ik het heb opgegeven. Ben benieuwd of de 1100 wel snel zapt, mocht je hem kopen/testen dan hoor ik je bevindingen graag. Ik heb (ooit) een LH525 gekocht voor het gebruik bij een 8000. Ligt nu ook op m'n buro, want de originele werkt veeeeel beter. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
hobsat Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: René VG Ik heb diverse Harmony's (niet de 1100) geprobeerd in combinatie met een DB 7025, een DB 500 en een DB 800. In alle gevallen was het zappen zo vreselijk traag vergeleken met de orginele Dreambox ab's dat ik het heb opgegeven. Ben benieuwd of de 1100 wel snel zapt, mocht je hem kopen/testen dan hoor ik je bevindingen graag. Ik heb (ooit) een LH525 gekocht voor het gebruik bij een 8000. Ligt nu ook op m'n buro, want de originele werkt veeeeel beter. Gert. Of de harmony de snelheid gaat halen van de originele ab weet ik nog niet maar heb net 2 keer een verandering doorgevoerd en is nu al wat sneller. er is dus zeker wat aan te doen. 1- aantal miliseconden. 2- en een aantal niveaus als de dream te sterk of te traag reageert. GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Lite On Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Ben benieuwd wat voor instellingen je hiervoor hebt gebruikt. 1- aantal miliseconden. 2- en een aantal niveaus als de dream te sterk of te traag reageert.
rinlin Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Ik heb een Harmony One, en gebruik(te) hem met een DM800. Ik ben weer terug naar de oude vertrouwde dreambox AB. De Logitech reageert traag en onthoud hoe lang een toets ingedrukt is geweest. Deze codes worden met vertraging allemaal naar de DM800 gestuurd, zodat het zappen doorgaat als je de knop loslaat. Ik heb met de Logitech helpdesk gesproken, en alle timer instellingen geprobeerd. Niets helpt. Logitech geeft ook aan dat de Logitech nooit zo snel kan reageren als het origineel, omdat de Logitech met software wordt geprogrammeerd. Die software moet eerst door een module worden omgezet in de juiste pulsen. De originele AB is hardware geprogrammeerd, en dus veel sneller. Mijn advies: Leen ergens een Logitech en ervaar het zelf voordat je zoveel geld uitgeeft.. Rinus 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Gast René VG Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Origineel bericht van: rinlin Mijn advies: Leen ergens een Logitech en ervaar het zelf voordat je zoveel geld uitgeeft.. Rinus Voor zover ik weet kan je een harmony binnen 14 dagen terugbrengen als hij niet voldoet. Ik heb dit zelf meerdere keren gedaan, bij een webshop zal dat minder makkelijk gaan dan bij een PC winkel bijvoorbeeld. In elk geval zou ik even informeren voor de aankoop.
Neptunus Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook de originele Dreambox AB weer opgepakt heb, belangrijkste reden: ik kan deze perfect "blind" bedienen. Met de Logitech lukte dat niet, ook kreeg de functionaliteit niet optimaal. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Happy2000 Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Gebruik hier de 525 en op de 7025 werkte dit perfect op de 8000 werkt het redelijk, vindt zo wie zo de originele ab op de 8000 ook niet echt goed reageren als je er te ver vanaf zit. Heb de delay en de repeat van de logitech op 0 staan, dit werkt het beste. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Neptunus Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Origineel bericht van: Happy2000 Gebruik hier de 525 en op de 7025 werkte dit perfect op de 8000 werkt het redelijk, vindt zo wie zo de originele ab op de 8000 ook niet echt goed reageren als je er te ver vanaf zit. Heb de delay en de repeat van de logitech op 0 staan, dit werkt het beste. Maar kan jij bijvoorbeeld teletekst of de videobestanden blind bedienen Reinder? Dat lukte mij maar niet met de Harmony en omdat ik veel via video kijk en ook veel gebruik maak van teletekst hebben deze functionaliteiten het toch gewonnen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
el bobo Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 ik heb hier de 525 liggen en ben er best wel een tijdje mee bezig geweest maar kreeg hem maar niet werken zoals ik dat wou. vooral de reden dat hij zo traag is besloot mij hem maar in de bekende hoek van de kast te leggen. ik vindt het nog steeds zonde want het is wel een goed idee en als het zo zou werken als de gewone ab dan was het echt een top-uitvinding. ik ben daarom ook wel erg benieuwd naar de bevindingen van de 1100 want ik zat toen naar die voorganger te kijken,de 1000.
Happy2000 Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Happy2000 Gebruik hier de 525 en op de 7025 werkte dit perfect op de 8000 werkt het redelijk, vindt zo wie zo de originele ab op de 8000 ook niet echt goed reageren als je er te ver vanaf zit. Heb de delay en de repeat van de logitech op 0 staan, dit werkt het beste. Maar kan jij bijvoorbeeld teletekst of de videobestanden blind bedienen Reinder? Dat lukte mij maar niet met de Harmony en omdat ik veel via video kijk en ook veel gebruik maak van teletekst hebben deze functionaliteiten het toch gewonnen. Beetje laat hi, Teletekst zit bij mij rechtsboven in het lcd scherm 1e veld, en de video zit onder Prev hier. Ben er al zo aangewend dat imhem inderdaad blind kan bedienen. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
omulder Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ik heb het zelfde probleem met de DM800, hiervoor had ik een DM500 en dat werkte perfect, wilde echt niks anders....maar nu..... Ben gewend aan die logitech maar ben bang dat ik binnenkort toch weer de originele AB pak van de dm800. Heb ook met de delay en repeat zitten spelen, maar nog niet op 0 gehad geloof ik, toch maar eens proberen DM800HD DM500 PLi Jade3 Multi Focus Dish E85 42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E SAB GD-10A
Gast SatMann Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Nou ik heb een harmony one met de dm600 =perfect dm800 = perfect en zeker geen vertraging, je moet wel je delay time op 0 zetten, dan werkt hij even snel als de orginele dm. kathrein ufs-910 = perfect sony versterker = perfect popcorn A110 = perfect en wat een luxe, één druk op de knop en alles gaat aan, naar de juiste kanelen, instellingen,... uiteraard moet je wel de tijd nemen om je logitech goed te zetten, ikzelf was toch al doende snel een uurtje of 4 zoet maar ik heb dan ook een eigen fav tv lijst met picons in mijn logitech...dus ja.... begin maar effen met je delay time op 0 te zetten. scheelt een stuk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen