Ga naar inhoud


Ervaringen IPBOX 9000 HD Plus


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

  • Moderator

NLB 10513 draait super stabiel hier. Tot nog toe maar 1x gereboot omdat hij stotterde.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wiz
NLB 10513 draait super stabiel hier. Tot nog toe maar 1x gereboot omdat hij stotterde.

groet,

Wiz


wow die loopt bij mij dus echt niet goed
of ik bedoel als ik zeg maar 3 programma's instel via epg om op te nemen
dan neemt ie er 2 op en 1 niet en dat doet ie niet altijd dan wel en dan weer niet
terwijl je hem wel ziet aanspringen en ook zie je hem zeggen end of record echter geen file te bekennen vandaar dat ik weer terug ben naar 9027 versie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik gebruik op ´t ogenblik Sifteam 10513, en ook die loopt zonder al te veel vastlopers. Ik durf het aan om een hele week aan opnames te programmeren (een stuk of 10). Het enige dat bij mij wel vastlopers opleverd is te snel zappen (binnen een paar seconden 3, 4, of meer kanalen naar boven / beneden), dat is bij de st7100 gebaseerde boxen (ipbox, qbox, tf7700, etc.) altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven.

 

Voor de opames met een softcam is het belangrijk dat de symlinks in de /tmp folder goed aangemmakt zijn, er moet iets dergelijks te vinden zijn met een ln -l commando op telnet:

 

lrwxrwxrwx 1 root root 13 Sep 2 21:57 pmt1_1.tmp -> /tmp/pmt1.tmp

lrwxrwxrwx 1 root root 13 Sep 2 21:57 pmt2_1.tmp -> /tmp/pmt2.tmp

 

Als deze er niet zijn, kan dat de verloren opnames, "end of file" fouten en post descramble problemen verklaren. Ik heb met de hand mgcamd 1.33 + newcs 1.65 in m´n sifteam image moeten installeren om dit werkend te krijgen, daarna weinig problemen meer gehad.

 

Ik zet m´n box overigens na elke opname helemaal uit (programeer een echte shutdown in de opname), zodat de opnames vanuit een koude start gebeuren (dat levert bij mij voor de codering geen problemen op).

 

Groet,

Karel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pajarin

Ik gebruik op ´t ogenblik Sifteam 10513, en ook die loopt zonder al te veel vastlopers. Ik durf het aan om een hele week aan opnames te programmeren (een stuk of 10). Het enige dat bij mij wel vastlopers opleverd is te snel zappen (binnen een paar seconden 3, 4, of meer kanalen naar boven / beneden), dat is bij de st7100 gebaseerde boxen (ipbox, qbox, tf7700, etc.) altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven.

Voor de opames met een softcam is het belangrijk dat de symlinks in de /tmp folder goed aangemmakt zijn, er moet iets dergelijks te vinden zijn met een ln -l commando op telnet:

lrwxrwxrwx 1 root root 13 Sep 2 21:57 pmt1_1.tmp -> /tmp/pmt1.tmp
lrwxrwxrwx 1 root root 13 Sep 2 21:57 pmt2_1.tmp -> /tmp/pmt2.tmp

Als deze er niet zijn, kan dat de verloren opnames, "end of file" fouten en post descramble problemen verklaren. Ik heb met de hand mgcamd 1.33 + newcs 1.65 in m´n sifteam image moeten installeren om dit werkend te krijgen, daarna weinig problemen meer gehad.

Ik zet m´n box overigens na elke opname helemaal uit (programeer een echte shutdown in de opname), zodat de opnames vanuit een koude start gebeuren (dat levert bij mij voor de codering geen problemen op).

Groet,
Karel.


Dat zappen is wel vervelend. Is dat echt zo, dat een topfield 7700 vast kan lopen bij snel zappen? Lijkt me toch iets wat niet past bij een A-Merk als topfield.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat zappen is wel vervelend. Is dat echt zo, dat een topfield 7700 vast kan lopen bij snel zappen? Lijkt me toch iets wat niet past bij een A-Merk als topfield.

 

 

Inderdaad, dat zou niet moeten moegen (noch bij een topfield, nog bij een ipbox). Toch, als ik door de forums lees kom ik het probleem nog al eens tegen (ik heb zelf geen ervaring met de tf770). Het probleem schijnt niet met een bepaalde firmware versie samen te hangen.

 

Groet,

Pajarin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pajarin

Dat zappen is wel vervelend. Is dat echt zo, dat een topfield 7700 vast kan lopen bij snel zappen? Lijkt me toch iets wat niet past bij een A-Merk als topfield.


Inderdaad, dat zou niet moeten moegen (noch bij een topfield, nog bij een ipbox). Toch, als ik door de forums lees kom ik het probleem nog al eens tegen (ik heb zelf geen ervaring met de tf770). Het probleem schijnt niet met een bepaalde firmware versie samen te hangen.

Groet,
Pajarin.


Al met al is deze box dus nog verre van perfect:( Als dream nou eens met een dreambox 800 twin tuner zou komen.. Die 8000 is echt veel te duur.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

een perfekte box bestaat niet. Een dreambox heeft ook zijn eigenaardigheden, en bugs hou je toch.

 

Als je dan wilt wachten totdat al dit soort kleinigheden zijn opgelost zul je nog heel veel geduld moeten hebben.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja, ik ben het helemaal eens met wiz.

 

De ipbox doet in het algemeen goed wat je er van mag verwachten. Met wat uitproberen en hobbieën is hij best stabiel te krijgen en naar de meeste wensen aan te passen.

 

Groet,

Pajarin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ipbox9000hd loopt nu toch eigenlijk heel goed na veel geknoei met eerdere versies.

Hij neemt op een ander kanaal terwijl je wat anders kijkt.

En dat allemaal onder incubuscamd.

Ook kan ik zappen wat ik wil hij loopt nooit meer vast.

Eigenlijk loopt hij nu zoals ik eigenlijk van mijn dm7000 gewend was dus gewoon goed.

Als hij zo blijft lopen dan laat ik deze software er mooi instaan en hoef ik geen update op het moment meer.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher


Al met al is deze box dus nog verre van perfect:( Als dream nou eens met een dreambox 800 twin tuner zou komen.. Die 8000 is echt veel te duur.


Een 800 twintuner.... is een 8000 smile

Tsja cheap watching doe je niet zonder concessies wink

Voor wat de ontvanger kost doet hij het hier briljant! Gewoon tevreden over.

Gr,
BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ook over een rebox 9000. Die zou intern wat overeenkomsten hebben met de ipbox 9000. Maar dan wel standaard met goed werkende software. En toch nog de mogelijkheid alternatieve images te draaien.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Pajarin

Ik gebruik op ´t ogenblik Sifteam 10513, en ook die loopt zonder al te veel vastlopers. Ik durf het aan om een hele week aan opnames te programmeren (een stuk of 10). Het enige dat bij mij wel vastlopers opleverd is te snel zappen (binnen een paar seconden 3, 4, of meer kanalen naar boven / beneden), dat is bij de st7100 gebaseerde boxen (ipbox, qbox, tf7700, etc.) altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven.



Dat schijnt aan je instellingen te liggen. Ik heb in het osd menu de banner op normal staan, en channeltype op full staan. Als je daar simple van maakt en of shortname ipv channelname dan kan dat het verschil maken tussen wel snel zappen en crashen.

Ik heb mijn box nog nooit zappend gecrashed...

groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...