Ga naar inhoud


Echostar 3600 satellietnaam veranderen


bb2

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen;

Ik gebruik al jaren een echostar ip3600 om 4 ghz mee te ontvangen.

nu wil ik de oude namen van de satellieten veranderen ,omdat

er nogal wat nieuws bij is gekomen ,weet iemand hoe dit

te veranderen is.

gr bb

 

 

bell 1.5 , kathrein 1.5 ,triax 1.4 mtr , triax 64cm , echostar 3000/3600, dreambox 7025+ , fortecstar lifetime ultra.,azbox premium hd+,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dat niet gevonden... maar een satelliet toevoegen zou je wel kunnen, en deze dan de goede naam geven...

 

Je kan de handleiding hier downloaden, maar die link zal je vast al wel hebben : http://www.echostareurope.com/support_manuals.asp

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sverige:

Ja ik had dat ook gezien alleen het geheugen komt steeds

verder vol te zitten met sat`s en je kan ze volgens mij ook niet

verwijderen , of heb jij daar wel een trucje voor?

Gr bb

bell 1.5 , kathrein 1.5 ,triax 1.4 mtr , triax 64cm , echostar 3000/3600, dreambox 7025+ , fortecstar lifetime ultra.,azbox premium hd+,

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep gevonden heb `m al besteld eens kijken of dat gaat werken.

Bedankt.

Maar het blijft toch een raar verhaal dat het niet gewoon met

de tuner instelling kan gebeuren.

gr bb

bell 1.5 , kathrein 1.5 ,triax 1.4 mtr , triax 64cm , echostar 3000/3600, dreambox 7025+ , fortecstar lifetime ultra.,azbox premium hd+,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant.... verwijderen kon ik dus ook niet.

Jammer dat deze sat receiver er relatief snel uitgegaan is... ook dat echostar helemaal van de europese markt verdwenen is, anders zou er waarschijnlijk wel betere software ontwikkeld zijn denk ik. Echostar had/heeft hele goede receivers gemaakt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bb2
yep gevonden heb `m al besteld eens kijken of dat gaat werken.
Bedankt.
Maar het blijft toch een raar verhaal dat het niet gewoon met
de tuner instelling kan gebeuren.
gr bb


Het kan met de afstandsbediening toch?

Zowel een sat of een zender een andere naam geven, b.v. witte knop op naam gaan staan van sat of zender, als wel een sat toevoegen of verwijderen!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Interessant.... verwijderen kon ik dus ook niet.
Jammer dat deze sat receiver er relatief snel uitgegaan is... ook dat echostar helemaal van de europese markt verdwenen is, anders zou er waarschijnlijk wel betere software ontwikkeld zijn denk ik. Echostar had/heeft hele goede receivers gemaakt!


Echostar maakt ze nog steeds, is zelfs een van de grootste in Amerika, maar maakt(e) ze alleen (ook in Europa) voor providers, al zijn er geluiden dat ze weer op de consumentenmarkt willen toetreden.

De support is er nog steeds voor die oude ontvangers, volgens mij.


Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Support voor oude ontvangers... ja, afhankelijk van wat er aan de hand is denk ik. Nieuwe software is er al jaren niet meer.

 

Ik ben destijds (zomer 1986) begonnen met een SR5500 (analoog), gevolgd door een LT8700. De 3600 die ik nu nog steeds heb gebruik ik naar volle tevredenheid icm met mijn draaibare 120 cm schotel, die ik toen samen met de sr5500 kocht!

 

Ik heb inderdaad bij iemand een echostar-achtige receiver gezien, die ze "kreeg" bij het Total-tv pakket uit Servie... volgens mij stond er Echo-lite op het apparaat, maar aan de vorm herkende ik de herkomst onmiddellijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...