Gast calculator Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 Heb je op de glasvezel nu digitale televisie via DVB-C of IPTV?
FMFREAK Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 Het is DVB-C maar ze willen ook IP-TV gaan aanbieden heb ik gehoord. Op dit moment heb ik trouwens nog geen digitale tv van OnsNet. Mocht de prijs van CD nog verder omhoog gaan ga ik dat wel overwegen. 1x Dreambox 7000 met externe harddisk 1x Dreambox 500 1x AZBox Premium HD Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi
gerrit B Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Nou ik zou dan toch niet over één nacht ijs gaan. Ik heb hier in Rijssen (de hometown van moeder maatschappij Reggefiber) ook TV via de glasvezel van hun, maar de beeldkwaliteit is hier zeker niet beter dan via de coax. Bij de aanleg ging het al fout en kamen er 2 nieuwe modems aan te pas en nog steeds heb ik gewoon sneeuw en strepen in mijn beeld, hikt de ontvangst vrij regelmatig of zijn ze soms gewoon een paar minuten uit de lucht. Ik heb vorig jaar al aangeven niet te zullen betalen als ze dit slechte beeld blijven leveren en na een half jaar (pas toen ik het geld begon te storneren) wilden ze best langskomen om te kijken wat er aan de hand is, maar e.e.a financieel oplossen is er niet bij. Vandaar dat ik hun dus al aangegeven heb dat ze per direct de hele zooi weer op mogen komen halen, maar volgens hun loopt het contract tot eind dit jaar en moet dat uitgezongen worden voordat het beeindigd kan worden. Voor mij hoeft die super snelle, alles kunnende glasvezel dus niet zo (bij mijn ouders is het beeld overigens wel perfect) Nadeel is dat ze bij die satellietboer zo moeilijk doen over een 2e TV in huis met basis abbo en dat ze elke keer lopen te rommelen met kaartjes en coderingen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast benie015 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: FMFREAK Origineel bericht van: benie015 onsbrabantnet bied 100mb/sec. aan via de glasvezel upc bied 120mb/sec aan via de groene coax 120Mb down ja. Dat noem ik dus niet (zoals ze dat zelf zo graag roepen) het snelste internet van Nederland. 10Mb up das dus echt een lachertje. Ik woon in het OnsNet gebied en heb dus 100Mb/s up EN down. Das pas snel internet. ik woon ook in brabant en heb hier voor de deur glasvezel liggen maar ik wil m niet jij moet de kleine lettertjes lezen: jij mag max 4 partjes van 512 kbs/sec download is reken maar uit 4x 512kb/sec is 2048 kb/sec oftewel 20mb en geen 100mb/sec ik download bij upc zie eerdere bericht 20 partjes van 312kb/sec 20 x 312 is 6240 dus ben ik met downloaden bij upc sneller dan die k*t glasvezel Internet via OnsBrabantNet: • Onbeperkt toegang tot het internet met een snelheid van 100 Mbps. • Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen). • Geen datalimiet (Fair Use Policy). • Standaard e-maildienst van OnsBrabantNet, bestaande uit: - 1 POP3 e-mailaccount, gratis aan te vullen met 4 POP3 e-mailaccounts; - Capaciteit van POP3 e-mailaccount: 100 Mbyte; - Maximale grootte per e-mail: 10 Mbyte; - Spamfilter & Virusscanning; - Webmail; - Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps.
MagicOnline Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: benie015 jij mag max 4 partjes van 512 kbs/sec download is reken maar uit 4x 512kb/sec is 2048 kb/sec oftewel 20mb en geen 100mb/sec ik download bij upc zie eerdere bericht 20 partjes van 312kb/sec 20 x 312 is 6240 dus ben ik met downloaden bij upc sneller dan die k*t glasvezel Wat je nu schrijft klopt absoluut niet aangezien UPC geen binaries aanbied. Bij beide providers heb je een usenet abbo nodig en bij OBN heb je dan echt geen 4x 512kb/sec (gratis aangeboden service) maar gewoon de snelheid van de verbinding. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast benie015 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: MagicOnline Origineel bericht van: benie015 jij mag max 4 partjes van 512 kbs/sec download is reken maar uit 4x 512kb/sec is 2048 kb/sec oftewel 20mb en geen 100mb/sec ik download bij upc zie eerdere bericht 20 partjes van 312kb/sec 20 x 312 is 6240 dus ben ik met downloaden bij upc sneller dan die k*t glasvezel Wat je nu schrijft klopt absoluut niet aangezien UPC geen binaries aanbied. Bij beide providers heb je een usenet abbo nodig en bij OBN heb je dan echt geen 4x 512kb/sec (gratis aangeboden service) maar gewoon de snelheid van de verbinding. kan best wel zijn maar ik ben dan toch goedkoper uit bij upc bij onsnet betaal je 32 euro in de maand en dan moet er nog een usernet abo bij Vastrecht en Internet OnsBrabantNet vraagt een vastrechttarief voor het gebruik van de glasvezelaansluiting, gecombineerd met abonnement op een 100 Mbps internetverbinding. Het vastrechttarief voor de glasvezelaansluiting bestaat uit twee onderdelen: • Twee eigen glasvezelverbindingen van uw woning naar de technische ruimte. Één voor de 100 Mbps ethernetverbinding tussen uw woning en de technische ruimte van OnsBrabantNet en één voor de optische CATV-verbinding voor doorgifte van het radio- en televisiesignaal. • Een breedbandmodem voor het aansluiten van uw PC, telefoon(s) en radio en televisie. Abonnementstarief vastrecht glasvezelkabel: € 20,00 per maand Dit bedrag wordt tevens gebruikt voor het volledig functioneel houden van het complete netwerk zoals beheer, herstellen van storingen, maar ook het investeren in nieuwe ontwikkelingen. Hiermee zorgen we ervoor dat we altijd het beste netwerk houden. Let op: u betaalt alleen vastrecht bij de afname van de dienst Internet! Internet via OnsBrabantNet: • Onbeperkt toegang tot het internet met een snelheid van 100 Mbps. • Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen). • Geen datalimiet (Fair Use Policy). • Standaard e-maildienst van OnsBrabantNet, bestaande uit: - 1 POP3 e-mailaccount, gratis aan te vullen met 4 POP3 e-mailaccounts; - Capaciteit van POP3 e-mailaccount: 100 Mbyte; - Maximale grootte per e-mail: 10 Mbyte; - Spamfilter & Virusscanning; - Webmail; - Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps. Abonnementstarief Internet via OnsBrabantNet: € 12,50 per maand Optionele Internetdiensten: • Vast IP adres. • Meerdere vaste IP adressen op aanvraag. Voor de dienst Internet is vastrecht verplicht.
MagicOnline Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Bij UPC betaal je toch ook vastrecht á € 16,70 per maand en UPC 120Mb is vele malen duurder CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
FMFREAK Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: benie015 ik woon ook in brabant en heb hier voor de deur glasvezel liggen maar ik wil m niet jij moet de kleine lettertjes lezen: jij mag max 4 partjes van 512 kbs/sec download is reken maar uit 4x 512kb/sec is 2048 kb/sec oftewel 20mb en geen 100mb/sec ik download bij upc zie eerdere bericht 20 partjes van 312kb/sec 20 x 312 is 6240 dus ben ik met downloaden bij upc sneller dan die k*t glasvezel Internet via OnsBrabantNet: • Onbeperkt toegang tot het internet met een snelheid van 100 Mbps. • Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen). • Geen datalimiet (Fair Use Policy). • Standaard e-maildienst van OnsBrabantNet, bestaande uit: - 1 POP3 e-mailaccount, gratis aan te vullen met 4 POP3 e-mailaccounts; - Capaciteit van POP3 e-mailaccount: 100 Mbyte; - Maximale grootte per e-mail: 10 Mbyte; - Spamfilter & Virusscanning; - Webmail; - Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps. Ten eerste is er meer dan alleen usenet Ten tweede kan de download wel sneller zijn bij UPC, maar voor sommige mensen is upload net zo belangrijk en dat is waar bijna alle providers blijven steken. Als jij tevreden bent moet je lekker bij UPC blijven, ik vind OnsNet geweldig. Ieder zijn keus. 1x Dreambox 7000 met externe harddisk 1x Dreambox 500 1x AZBox Premium HD Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi
vincent1971 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Ligt hier glasvezel voor de deur. Maar blijf zelf lekker bij mijn 2048/384 adsl lijn voor €10,- per maand Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
hemertje Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: benie015 Internet via OnsBrabantNet: • Onbeperkt toegang tot het internet met een snelheid van 100 Mbps. • Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen). • Geen datalimiet (Fair Use Policy). • Standaard e-maildienst van OnsBrabantNet, bestaande uit: - 1 POP3 e-mailaccount, gratis aan te vullen met 4 POP3 e-mailaccounts; - Capaciteit van POP3 e-mailaccount: 100 Mbyte; - Maximale grootte per e-mail: 10 Mbyte; - Spamfilter & Virusscanning; - Webmail; - Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps. bij mij thuis is maximaal een 8Mb downloadverbinding mogelijk met 1Mb up via de ADSL en dat voor 20 euro in de maand bij Online. dus ik zou ze hartelijk verwelkomen mocht glasvezel bij mij beschikbaar komen! en dan betaal ik liever voor een paar euro in de maand aan een losse usenet provider dan dat ik mijn geld aan UPC ga besteden! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen