bramj Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Voor de Command Line Nerds onder ons Er is een nieuwe driver , waarmee leuk kunt sleutel aan de video output Sharpners, Contrast,Noise ect ect. hier te vinden , <klik> op eigen risico ! Bram ---------------------- dreambox-dvb-modules.bb: dm8000 driver update changes: -------- video output core update add some picture enhancement options to /proc/stb/vmpeg/0 (disabled by default) pep_sharpness, pep_contrast, pep_saturation, pep_hue, pep_brightness valid range 0..65535 (hex 0 .. ffff) -------------------------------------------------------------------- pep_auto_flesh, pep_green_boost, pep_blue_boost valid range 0..4 pep_auto_flesh provides the capability to improve the human skin color when it is distorted, i.e redish or blueish -------------------------------------------------------------------- pep_block_noise_reduction, pep_mosquito_noise_reduction, pep_digital_contour_removal valid range 0..5 -------------------------------------------------------------------- pep_dynamic_contrast range 0..256 (hex 0 .. 100) -------------------------------------------------------------------- pep_split (left, right, off) this option enables a splitscreen mode to better show the effect of the pep options (except pep_contrast, pep_saturation, pep_brightness and pep_hue) -------------------------------------------------------------------- pep_apply write some value to pep_apply is needed for previously set values to take effect for example "echo 1 > pep_apply"
Happy2000 Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Kun je inderdaad leuk mee spelen, heb de scherpte eens aangepast van 0 naar 600 en dan wordt het beeld net iets mooier hier. Voor de rest vindt ik het beeld wel goed zo. Misschien nog eens een keer een plugin voor maken zodat je alles met de ab kan instellen. Ieder geval wel een vooruitgang dat je nu verschillende dingen van het beeld kunt instellen. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
hemertje Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 is er een overzichtje hoe we die aanpassen? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
bramj Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: hemertje is er een overzichtje hoe we die aanpassen? Een voorbeeld, op eigen risico. Op naar de juiste directory cd /proc/stb/vmpeg/0/ Nu even extreem gevalletje het scherm in twee delen en dan de sherpte op het rechter deel maximaalecho right > pep_split echo ffff > pep_sharpness nu de wijziging door voerenecho 1 > pep_apply Nu het hele scherm echo off > pep_split echo 1 > pep_apply Overzichtje van parameter die volgens mij nieuw zijnpep_apply pep_auto_flesh pep_block_noise_reduction pep_blue_boost pep_brightness pep_contrast pep_digital_contour_removal pep_dynamic_contrast pep_green_boost pep_hue pep_mosquito_noise_reduction pep_saturation pep_sharpness pep_split Succes.
bramj Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 Het beeld zwart wit maken O,ja je kan eerst checken wat de originele waarde is op deze manier more pep-saturation antwoord = 00008000 saturation aanpassen echo 0 > pep_saturation echo 1 > pep_apply Zwart wit en weer terug naar kleur echo 8000 > pep_saturation echo 1 > pep_apply
Happy2000 Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Toch een probleem met de nieuwste drivers, als ik tv noord er op zet statisch beeld dan trilt het beeld. Viel me gisteren ook al op bij popstars bij bebaalde beelden dat het ligt trilde cq flikkerde. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Happy2000 Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Ik zie dat de drivers van 16-9-09 weer verwijderd zijn, ghost had er ook problemen mee dat het beeld helemaal weg viel en het geluid bleef. Er wordt aangeraden deze drivers niet meer te gebruiken! VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
BushWhacker Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: Happy2000 Toch een probleem met de nieuwste drivers, als ik tv noord er op zet statisch beeld dan trilt het beeld. Viel me gisteren ook al op bij popstars bij bebaalde beelden dat het ligt trilde cq flikkerde. Popstars? Ws ligt het aan het programma. Gr, BW DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013) DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)
bramj Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: BushWhacker Origineel bericht van: Happy2000 Toch een probleem met de nieuwste drivers, als ik tv noord er op zet statisch beeld dan trilt het beeld. Viel me gisteren ook al op bij popstars bij bebaalde beelden dat het ligt trilde cq flikkerde. Popstars? Ws ligt het aan het programma. Gr, BW Gniffel :-)
Apple740 Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: Happy2000 Kun je inderdaad leuk mee spelen, heb de scherpte eens aangepast van 0 naar 600 en dan wordt het beeld net iets mooier hier. Als ik de pep_sharpness aan wil passen krijg ik een "permission denied" melding?
Happy2000 Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Nee lag niet aan het programma, heb de oude drivers weer terug gezet hier en de problemen zijn verholpen. Ook tv noord geeft nu weer een strak beeld. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast MiLo Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Origineel bericht van: Happy2000 ...Er wordt aangeraden deze drivers niet meer te gebruiken... Vreemd, want er komt wel een plugin voor om vanuit Enigma aan deze settings te kunnen draaien. En die hebben de nieuwe driver absoluut nodig.
Henksat Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Happy2000 ...Er wordt aangeraden deze drivers niet meer te gebruiken... Vreemd, want er komt wel een plugin voor om vanuit Enigma aan deze settings te kunnen draaien. En die hebben de nieuwe driver absoluut nodig. Ik heb hier meedere DVD`s welke 2 dikke groene strepen links in het beeld geven met de nieuwste drivers van 16-09, dus iets is er niet goed. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
bramj Geplaatst: 21 september 2009 Auteur Geplaatst: 21 september 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Happy2000 ...Er wordt aangeraden deze drivers niet meer te gebruiken... Vreemd, want er komt wel een plugin voor om vanuit Enigma aan deze settings te kunnen draaien. En die hebben de nieuwe driver absoluut nodig. En die pluginn is er nu, en werkt wel netjes..:-) Ik heb trouwens geen last van bibberend beeld . draai al elke dagen met deze nieuwe drivers Bram
bramj Geplaatst: 21 september 2009 Auteur Geplaatst: 21 september 2009 Heb dvd-player ff getest, Inderdaad regelmatig groene balkjes links Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen