Ga naar inhoud


Beeld blijft soms stilstaan DM500C met Ziggo Cogas


Gast jpoelakker

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik draai al tijden pli (jade, jade2, jade3) en daarvoor gemini maar altijd een maxvar image en nooit problemen gehad met vastlopers. Mijn dreambox staat nu al een paar weken non stop te draaien op BBC2 en volgens de logs geen enkele hik.

 

Ik had wel vastlopers toen ik newcs lokaal op de DM500c draaide, maar nu deze verplaatst is naar een dedicated server (nou ja .. het is maar een simple NSLU2, maar staat wel leuk "dedicated server" ) helemaal geen enkel probleem. CCcam draait als client met alleen maar 1 N regel in de config voor de rest niks.

 

Nu draait er ook niks extra's op mijn DM500c, daar heb ik andere systemen voor nml.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: jpoelie
Ik heb een dreambox 500C met firmware PliJade3 Enigma1.
In het kabelgebied : Ziggo Cogas met een Irdeto Smartcard.

Heb alle zenders, maar soms blijft het beeld een tijdje stil
staan en gaat later verder.

Weet iemand wat dat is?

wie kan me helpen, het is soms wel heel vervelend kijken.


dat komt dus ook op een origineel receivertje van ziggo voor
zag het menig maal bij de oudjes die de dreambox toch te complex vonden. (dat laatste is geen topic hier dus niet op reageren)

ciao

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik probeer poelie te helpen maar dit is een eigenaardig probleem aan het worden.

 

Er is getest met 2 verschillende kaarten (4021 en 4121) uitgewisseld direct in 2 dreamboxen (verschillende images) onder verschillende CCcam versies waarbij ALLE EMM's vooraf zijn uit gezet. "Disable EMM: Yes" Er is ook getest met een orginele ziggo ontvanger, die heeft nergens last van.

 

Er is getest op 2 verschillende lokaties om problemen met het CAI signaal uit te sluiten. Signaal is verder goed 96% BER is normaal gezien 0. Wat we zien is dat RTL4 vooral veel freezing geeft terwijl de kaart zijn werk doet. Netjes om de 20-25 sec een ecm aflevert.

 

Als je de dreambox op NED1 zet welke FTA uitzend en in dezelfde transportstream als RTL4 zit lijkt deze wel goed te werken zonder freezing/blokken. Wat dus wijst op een encryptie probleem.

 

Blijkbaar heeft alleen het Ziggo Cogas gebied hier last van. In het overige ziggo gebied zijn er geen freezes.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai codx,

 

je hebt ALLEEN maar dit getest? ik zit exact met hetzelfde probleem.

 

tot nu toe gedaan:

 

- nieuwe firmware in zyxel modem

- nieuwe zyxel modem geplaatst

- bij clients andere images geplaatst (maxvar images zoals nabilo maxvar)

- emms uitzetten

- verschillende kaarten geprobeerd

 

en nee blijkbaar heeft ziggo cogas gebied hier niet alleen last van maar ziggo casema ook!

 

overigens paar ontdekkingen:

 

- ziggo 0604 kaarten ontvangen minder emms dan 0602 kaarten.

- ziggo experimenteert heel vaak: soms dagen geen extreme emms verzoeken en soms 2 keer per seconde.

- oudere kaarten handelen ecms beter af dan de nieuwere kaarten (mag ik jou ecms handeled info weten?)

- ziggo kaarten lijken icm een mastera betere ecm tijden af te geven dan met een smargo

- ziggo kaarten heb ik kunnen overklokken tot 1599990 (15,9 mhz) op smargo en weet niet of dit goed/normaal is.

- de nederlandse kanalen bevriezen vaker dan de additionele pakketten.

- de additionele pakketten hebben een betere ecm tijden dan de nederlandse pakket.

 

paar vragen aan jou:

 

- wat voor internet gebruik jij? in mijn modem zie ik veel syn flood tcp attacks, ik weet niet of dit hiermee te maken heeft? ik ben dit nu aan het onderzoeken.

- sinds paar dagen last ervan dat de verbindingen van active clients om de 20 seconden verbreekt, ik weet niet of dit hiermee wat te maken heeft? hoe zit het bij jou? verbreekt de verbinding om de 20 seconden?

 

btw ik heb nog 3 vrienden die dit probleem ook hebben en zij wonen allemaal ook in casema gebied.

 

andere mensen hebben er ook last van alleen die zeggen hier niks en wachten totdat we de oplossing hier neerzetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jackie.. we hebben getest wat we moesten testen. Er is geen sprake van WAN sharing omdat de kaart in de box zelf zit! Modems en internet lijnen hebben hier dus niks mee te maken.

 

Ik ken mensen in oud TV home en oud Casema gebied en die hebben tot op de dag van vandaag nergens last van.

 

Verder is het normaal dat de active clients verdwijnen na 20 sec want de ecm komt pas na 25 sec. Dat is altijd al zo geweest.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu woon ik in het oude tv home gebied, maar al deze problemen die jullie beschrijven komen mij maar heel bekend voor.

heb ook al de diverse testjes die hier bovengenoemd zijn al uitgevoerd helaas zonder resultaat.

 

het gaat hier om de oranje ziggo 604 kaart.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx,

 

de mensen die je toevallig kent van de oude tv home en oud casema gebied hebben toevallig geen storing. ik ken genoeg mensen van de oude tv home en oude casema gebied die last hebben van storing.

 

kan je me wat meer informatie geven over wat je bedoelt dat de active clients verdwijnen na 20 sec omdat de ecm pas komt na 25 seconden? dus verbinding verbeekt na 20 sec en word weer gemaakt en na 5 sec stuurt hij weer ecm? kunnen alle andere gebruikers dit bevestigen dat de active clients bij hen ook na 20 sec verbreekt? dan hoef ik het probleem hierin niet te gaan zoeken.

 

jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk meer dat een aantal mensen hun storingen wijten aan dit probleem door het gebrek aan kennis. Er wordt al heel snel met het vingertje naar vanalles en nog wat gewezen terwijl bijv de binnen installatie niet deugt.

 

Active clients worden niet verbroken als ze uit de lijst verdwijnen. Ze hebben alleen 20 sec geen aanvraag gedaan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je me kunnen vertellen of de "yes" of "no" wat uitmaakt achter een c lijntje?

 

dus:

 

C: ipnummer poortnummer username password yes { 0 0 2 }

wat doet dit?

 

en :

 

C: ipnummer poortnummer username password no { 0 0 2 }

wat doet dit?

 

heeft dit enige effect op het kijken?

 

hoelang kan een client tv kijken zonder ecm te ontvangen? 40 sec?

 

als ik het goed begrijp stuurt cccam om de 25 sec dus ecm naar de clients en daarom zie je bij active clients dat het na 20 sec verbreekt. Dus client kijkt rtl4 en om de 25 sec doet het een verzoek bij cccam voor ecm?

 

heb je trouwens al getest met nabilo maxvar? al getest met de nieuwste 2.1.3? heb je al geprobeert om newcs icm cccam te gebruiken? (dit ga ik namelijk binnenkort uittesten).

 

jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...