Ga naar inhoud


Beeld blijft soms stilstaan DM500C met Ziggo Cogas


Gast jpoelakker

Aanbevolen berichten

Ik zal je vragen beantwoorden maar je gaat nu wel offtopic.

 

yes of no betekend wel of niet de server keyfile gebruiken. Nvt op ziggo.

 

De client doet een aanvraag bij de server wanneer dit nodig is. Dat is per encryptie verschillend. Ziggo gebruikt toevallig 25 sec andere hebben vaker ecm's nodig. Er moeten binnen een bepaalde antwoord zijn anders heb je freezing.

 

CCcam laat alleen de active client zien die minder dan 20 sec geleden een aanvraag hebben gedaan.

 

Nu weer ontopic graag.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hmm thx

 

probleem ligt dus niet eraan dat de active clients maar 20 sec laten zien. ik zie ook dat de server netjes alle ecm request verstuurd.

 

enige wat ik nog zou kunnen doen is om bij de clients de yes achter de c lijntje laten veranderen in no. misschien dat dit het happeringen verhelpt.

 

op welke kanalen heb jij last? bij mij loopt hij alleen op de nederlandse kanalen vast (voor 2 sec). heb je nabilo maxvar gestest? daar loopt hij bij mij het meest stabiel? heb je al geprobeerd om emm te blokkeren? (b line)? hoelang freezed hij bij jou? bij mij 2 sec ofzo..

 

jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je me kunnen vertellen of de "yes" of "no" wat uitmaakt achter een c lijntje?

 

Nee geen verschil

 

hoelang kan een client tv kijken zonder ecm te ontvangen? 40 sec?

 

Dit klopt

 

 

heb je trouwens al getest met nabilo maxvar?

 

Ja heb ik ook getest maar geen verschil en nabilo is unusable omdat na een uur kijken er zeker 2sec sync verschil tussen beeld en geluid zit

al getest met de nieuwste 2.1.3?

 

Ja de laatste cam 2.1.3 heb ik ook al getest

heb je al geprobeert om newcs icm cccam te gebruiken?

 

Mag je proberen maar is ook geen verschil

 

Emm's uitgezet ?

 

ook geprobeert hierdoor worden de freezes "iets" minder 4 tot 5 x in 1 voetbalwedstrijd

 

heb je al geprobeerd om emm te blokkeren? (b line)?

 

B: /dev/ttyUSB1 04

 

dan komen er van 10000 emm's ongeveer 1000 door naar de kaart op sn als het goed is..

hoelang freezed hij bij jou?

 

soms heel kort en soms moet ik echt kanaal omhoog en weer terug om weer te kunnne kijken.

 

het blijft echt een vreemd verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

op dit moment effe restart CCcam2.1.3 twee of drie keer per dag

 

op dit moment is het de enigste mogenlijkheid dan maak je de boel leeg en dan heb je er geen last van , voor zolang het duurt , het is wel minder met de emm geworden de laatste dagen , dus laten we hopen dat het weer normaal wordt.

 

ppaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb nieuwe info !!

 

na al het hangen had ik er genoeg van ik heb de kaart van de slaapkamer ook aan de server gehangen om te kijken of het een load probleem op de kaart was ( kon me dit niet voorstellen met maar 3 client boxen woonkamer,slaapkamer en speelkamer van de kids)

 

echter het werd alleen maar erger.... :S vreemd toch dacht ik ?

 

nu wat verder gaan zoeken als mijn neus lang is en wat blijkt ik heb cccam 2.1.2 op de server en het blijkt dus dat er dan geen camkey camdata en try all chids meer nodig is en ook niet meer in de config mag staan schijnbaar komen daar de hangers vandaan namelijk !!

 

het werkt nu al een dag zonder hangers !

 

wou jullie dit niet onthouden

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier

 

Ik heb sinds zondag ook een dreambox500, via analoge ziggo aansluiting , maar sinds maandag al heb ik last dat hij vast blijft hangen en soms als ik na andere zender ga weer goed doet.

Sinds gister blijft hij helemaal hangen en moet ik de decoder ook echt uit doen of van stroom af halen.

 

wie kent het probleem?

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je snel zappen uitzet is dat probleem ook weg en kun je die img (niablo)gewoon gebruiken

Het is tot nu toe de beste img voor de dm 500c

Origineel bericht van: jima3
zou je me kunnen vertellen of de "yes" of "no" wat uitmaakt achter een c lijntje?

 

Nee geen verschil

 

hoelang kan een client tv kijken zonder ecm te ontvangen? 40 sec?

 

Dit klopt

 

 

heb je trouwens al getest met nabilo maxvar?

 

Ja heb ik ook getest maar geen verschil en nabilo is unusable omdat na een uur kijken er zeker 2sec sync verschil tussen beeld en geluid zit

al getest met de nieuwste 2.1.3?

 

Ja de laatste cam 2.1.3 heb ik ook al getest

heb je al geprobeert om newcs icm cccam te gebruiken?

 

Mag je proberen maar is ook geen verschil

 

Emm's uitgezet ?

 

ook geprobeert hierdoor worden de freezes "iets" minder 4 tot 5 x in 1 voetbalwedstrijd

 

heb je al geprobeerd om emm te blokkeren? (b line)?

 

B: /dev/ttyUSB1 04

 

dan komen er van 10000 emm's ongeveer 1000 door naar de kaart op sn als het goed is..

hoelang freezed hij bij jou?

 

soms heel kort en soms moet ik echt kanaal omhoog en weer terug om weer te kunnne kijken.

 

het blijft echt een vreemd verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...