Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Ik vind de standaard webinterface, als het gaat over het opnemen van programma's behoorlijk flets en onoverzichtelijk. Wat ik vroeger op PC gewoon was, was de Webguide die Mediacenter kon aansturen, en zeer overzichtelijk en kleurrijk is. Ook de EPG die ik bij DVBViewer gebruikte vond ik erg overzichtelijk met duidelijke letters en dergelijke. Op Dreambox (grahpical Multi EPG) vind ik de letters niet zo goed leesbaar, en vanop afstand via Webinterface vind ik dat het teveel wit/zwart/grijs is en daarom niet zo overzichtelijk, bovendien heb je dan weer geen raster structuur. Bestaat er een alternatief voor deze webinterface ?
hemertje Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 heb je het over enigma1 of enigma2? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Origineel bericht van: hemertje heb je het over enigma1 of enigma2? Oei, dan is mijn vraag toch niet zo algemeen als ik dacht. Ik heb het over Enigma2. Was natuurlijk op PC veel gewend van EPG. Die grafische multi EPG vind ik een verbetering tegenover de tekstversie, maar toch vind ik het allemaal een beetje onduidelijk. Mijn TV is een 32" CRT (dus 30" zichtbaar), dus die lettertjes binnenin de vakjes zijn redelijk klein. En de webinterface maakt niet echt gebruik van een raster zoals je bij webguide, Mediacenter of DVBViewer (Timeline) hebt. Mocht ik het aantal rijen kunnen aanpassen en het lettertype in de graphical multi EPG plugin, zou dat ook al een goede hulp zijn.
ranico Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Die grafische multi EPG vind ik een verbetering tegenover de tekstversie, maar toch vind ik het allemaal een beetje onduidelijk. Mijn TV is een 32" CRT (dus 30" zichtbaar), dus die lettertjes binnenin de vakjes zijn redelijk klein. Daarom heb ik een nieuwe LCD TV aangeschaft (grapje) Ik had ervoren ook een 26inch LCD TV, en ik vond ook dat de tekst moeilijk te lezen was. Nu is dat wel gelukkig geen probleem meer. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Kabeltje87 Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Je kunt natuurlijk een andere skin installeren. De vormgeving van de graphische kan bepaald worden in de skin. Dit kan hierin aangepast worden. U kunt natuurlijk de skin gaan aanpassen, maar een aantal skins proberen is aan te raden. Ik gebruik de Merlin Magic skin. De graphische multi EPG vindt ik dan goed leesbaar. Maar snaken verschillen natuurlijk. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
hemertje Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 een skin heeft geen invloed op de webinterface! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Origineel bericht van: hemertje een skin heeft geen invloed op de webinterface! Inderdaad, dat klopt. Maar ik gebruik de webinterface vooral omdat ik de grafische multi EPG niet echt goed leesbaar vind, en ik merk dat hij daar wel een rol in speelt. Bijv. bij de HD skins reserveren ze dan vaak een heel venster voor de beschrijving, dat dus nog eens van het EPG venster zelf afgaat, terwijl je bij de SD skins meestal moet dubbelklikken om de hele omschrijving te zien, zodat weer meer plaats is voor de EPG zelf. Maar zelfs in de standaard skin vind ik het nog niet optimaal. Ik vind dat er gewoon teveel ruimte verloren gaat rondom, aan die gigantische rood, groen, geel blauw knoppen. Vb : DVBViewer met Concinnity3D skin ziet er zo uit : Dreambox met standaard skin ziet er zo uit (via de webinterface genomen, de rode kader geeft zo ongeveer de overscan weer van mijn HD Prepared CRT scherm). Dan vraag je je af : in beide gevallen staat het scherm op 720p. Bij de PC heb ik wel met underscan gewerkt zodat ik geen stuk beeld verlies. Maar hoe komt het dat er bij de PC precies meer opkan, en het tegelijk beter leesbaar is. Dan denk ik aan volgende elementen : op Dreambox verliest hij enorm veel plaats met in grote letters "Electronic Program Guide" te zetten, dan die gigantische knoppen, de kader zelf die al een stuk van het beeld onbenut laat. Voor de kanaalnamen gebruikt hij dan weer grote letters, maar de programam's zelf zijn zo ontworpen dat hij probeert er zoveel mogelijk van de tekst in te krijgen. Bij PC gebruikt hij een goed leesbaar lettertype, en verkleint dat niet om het er toch maar allemaal in te kunnen proppen. Ik zie dan misschien niet de volledige titel, maar hij is wel veel groter en beter leesbaar.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Die Merlin Magic skin, werkt die ook met PLi Jade3 ? En heeft er iemand een afbeelding van hoe dan de EPG eruitziet ? Voor alle duidelijkheid : ik verwacht niet dat het er nu even gelikt uitziet als die foto vanop PC, want die man die het daar gemaakt heeft is echt een grafisch designer. Het is gewoon dat ik duidelijker letters zou willen.
Kabeltje87 Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Die Merlin Magic skin, werkt die ook met PLi Jade3 ? En heeft er iemand een afbeelding van hoe dan de EPG eruitziet ? Voor alle duidelijkheid : ik verwacht niet dat het er nu even gelikt uitziet als die foto vanop PC, want die man die het daar gemaakt heeft is echt een grafisch designer. Het is gewoon dat ik duidelijker letters zou willen. Aangehecht de Merlin Magic Graph Multi EPG. Vindt je het lettertype te klein dan kun je het aanpassen in de skin.xml file. (in usr/share/enigma2/Merlin_Magic) Deze skin kan naar mijns inziens op Pli geïnstallleerd worden. Heb dit althans gedaan. (Merlin Magic beweert dat zijn skins op alle images draaien - lijkt mij sterk maar toch het is hun woord) WillyMerlin_Magic_CVS.tar.gz ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Origineel bericht van: zzzzzzz Die Merlin Magic skin, werkt die ook met PLi Jade3 ? En heeft er iemand een afbeelding van hoe dan de EPG eruitziet ? Voor alle duidelijkheid : ik verwacht niet dat het er nu even gelikt uitziet als die foto vanop PC, want die man die het daar gemaakt heeft is echt een grafisch designer. Het is gewoon dat ik duidelijker letters zou willen. Aangehecht de Merlin Magic Graph Multi EPG. Vindt je het lettertype te klein dan kun je het aanpassen in de skin.xml file. (in usr/share/enigma2/Merlin_Magic) Deze skin kan naar mijns inziens op Pli geïnstallleerd worden. Heb dit althans gedaan. (Merlin Magic beweert dat zijn skins op alle images draaien - lijkt mij sterk maar toch het is hun woord) Willy Wow, ziet er niet slecht uit. 'k Zal het straks eens proberen, want ben de politieke debatten aan het opnemen. Bestaat er overigens een manier om te zeggen dat hij niet moet proberen om alles in één vakje te persen ? Voor mij mag hij gerust 'Week...' zetten in plaats van 'Week van Karre'. Het voordeel is dan dat het lettertype weer groter kan.
Kabeltje87 Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Wow, ziet er niet slecht uit. 'k Zal het straks eens proberen, want ben de politieke debatten aan het opnemen. Bestaat er overigens een manier om te zeggen dat hij niet moet proberen om alles in één vakje te persen ? Voor mij mag hij gerust 'Week...' zetten in plaats van 'Week van Karre'. Het voordeel is dan dat het lettertype weer groter kan. Ik heb dat nog niet gevonden hoe dat moet. Ik ben wel met de skin aan het veranderen geweest, vooral dan het gedeelte voor de OLED display en daar is dat ook soms noodzakelijk. Maar zoals gezegd nog niet gevonden. (De skin is een xml code. Kan er in xml aan tekst formatting gedaan worden?) Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Aangehecht de Merlin Magic Graph Multi EPG. Vindt je het lettertype te klein dan kun je het aanpassen in de skin.xml file. (in usr/share/enigma2/Merlin_Magic) 'k Heb dat geprobeerd, maar ik vind niet de correcte plaats in de skin.xml waar ik het getal moet veranderen, zodat de letters wat groter worden. Ik heb het dan over de letters in de EPG zelf. Is dat met een size= parameter of heet dat echt font ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen