Ga naar inhoud

[Enigma 1] EPG import via Sqlite - Nederlandse en Belgische kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: kwajoep

Ik weet het niet meer ! confusedfrown

Natuurlijk blijf ik dit draadje wel volgen en hoop op de gouden tip laugh

Frank

Kun je even een MultiEPG screenshot nemen en heir even neerzetten. Als voorbeeld een screenshot van enkele dagen geleden.

Willy

post-41937-1318260467,1918_thumb.png

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

• Reacties 250
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb deze plugin al enkele weken draaien alleen ik heb een vraag omtrent inlezen van de epg.

Ik gebruik als opslag de CF van 1Gb en soms heb ik bij het zappen of het opvragen van de multiepg dat de dm7020 soms hangt en ik bv 1 regel te zien krijg en enkele sec moet wachten en dat dan de rest getoond wordt. Is de CF soms te traag en zou het helpen als ik het op een USB stick zet als opslag ?

groeten,JBnl

Geplaatst:

Als de opslag op een HDD is, is het normaal dat het inlezen van de EPG iets langer duurt. De SQlite database moet geopend worden van een netwerk mount enz...

Bij de interne EPG van enigma gebeurt de opslag in het geheugen. Dit is natuurlijk direct beschikbaar.

Ter vergelijking open maar eens een document op je PC vanuit een geopende toepassing. Dit duurt ook altijd even.

Van een CF (of USB) zou je dit gedrag niet verwachten.

Ik verwacht trouwens niet dat een USB-stick beter zou presteren als een CF kaart. Het valt natuurlijk te proberen.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
Als de opslag op een HDD is, is het normaal dat het inlezen van de EPG iets langer duurt. De SQlite database moet geopend worden van een netwerk mount enz...

Willy

Klopt, Willy. Ik had er even niet aan gedacht. Wel jammer, dat, als de database redelijk groot is, het zo lang duurt.
groet,
janneke
Geplaatst:
Origineel bericht van: JBnl
Ik gebruik als opslag de CF van 1Gb en soms heb ik bij het zappen of het opvragen van de multiepg dat de dm7020 soms hangt en ik bv 1 regel te zien krijg en enkele sec moet wachten en dat dan de rest getoond wordt.

Hier hetzelfde met ook de opslag op de usb.
Heb jij wel een volledige EPG van de Nederlandse zenders ?

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Geplaatst:
Origineel bericht van: janneke
Ik heb de nederlandse EPG niet helemaal compleet. Er zitten wat gaten in. Met name: RTL5, RTL7, RTL8, NET5, SBS6 en Veronica.
groet,
janneke

Wat bedoel je juist met gaten:

1. Ontbreken deze zenders?
2. Of zitten er gaten in de programmering van deze zenders?

Ad1 is op te lossen door deze zenders opnieuw te mappen in EPG import config, en een nieuwe import te doen.

Ad2 is door anderen ook gerapporteerd en heb mij hierop al suf gezocht, maar bij mij is alles netjes compleet. Het is natuurlijk moeilijk zoeken zo.

PS: de plug-in is nu ook te downloaden/installeren via de box zelf via de blauwe knop in PLi Jade3.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ik heb vandaag eens een nieuwe poging gedaan om dit werkend te krijgen, dus heb pli jade3 er opnieuw ingezet (dm500plus).

plugins via het menu gedownload, maar als ik nu bij instellingen van de epg sqlite instel dan reboot enigma op de 10 sec.

Iemand een idee wat dit kan zijn, of kan ik beter weer opnieuw beginnen?

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:
Origineel bericht van: TheMystery
Ik heb vandaag eens een nieuwe poging gedaan om dit werkend te krijgen, dus heb pli jade3 er opnieuw ingezet (dm500plus).

plugins via het menu gedownload, maar als ik nu bij instellingen van de epg sqlite instel dan reboot enigma op de 10 sec.

Iemand een idee wat dit kan zijn, of kan ik beter weer opnieuw beginnen?

Wat kan het zijn dat als ik de epg instel op sqlite dat enigma reboot?
heb alles weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar zonder resultaat.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:

JBnl

Welk type box gebruik jij en welk image?

Ik heb alles geprobeerd op een DM7000 maar geen succes.

Van herinstallatie, kijken of er nog epg files op de stick/hdd/mount stonden en verwijderd, var op usb, var op intern geheugen. Dit alles leidt niet tot een oplossing.

Ik heb wel een vraag. Als je in de EPG plugin de blauwe knop mapping drukt, zie jij dan de zenders in het linker rijtje staan. Ik zie verwijzingen naar nummer en naar MicroSoft???

Ben benieuwd waar de oplossing zit.

Wittekerst

Mijn epg is compleet geen gaten.

Dreaming of a ...

Geplaatst:

Kabeltje87,

allereerst bedankt voor dit goede initiatief en ik hoop dat we het voor iedereen werkend krijgen.

De gaten zitten in het overzicht. Binnen RTL5,6,... zijn een aantal zenderblokken niet gevuld.

Deze zijn wel kompleet op NL1,2,3.

Verder zie ik bij de EPG plugin onder het mapping menu verwijzingen staan naar nummers en Microsoft??? (onder de blauwe knop). Kan hier een mismatch in zitten?

groet,

Wittekerst

Origineel bericht van: Kabeltje87
Origineel bericht van: janneke
Ik heb de nederlandse EPG niet helemaal compleet. Er zitten wat gaten in. Met name: RTL5, RTL7, RTL8, NET5, SBS6 en Veronica.

groet,

janneke

Wat bedoel je juist met gaten:

1. Ontbreken deze zenders?

2. Of zitten er gaten in de programmering van deze zenders?

Ad1 is op te lossen door deze zenders opnieuw te mappen in EPG import config, en een nieuwe import te doen.

Ad2 is door anderen ook gerapporteerd en heb mij hierop al suf gezocht, maar bij mij is alles netjes compleet. Het is natuurlijk moeilijk zoeken zo.

PS: de plug-in is nu ook te downloaden/installeren via de box zelf via de blauwe knop in PLi Jade3.

Willy

Dreaming of a ...

Geplaatst:
Origineel bericht van: wittekerst
JBnl
Welk type box gebruik jij en welk image?
Ik heb alles geprobeerd op een DM7000 maar geen succes.
Van herinstallatie, kijken of er nog epg files op de stick/hdd/mount stonden en verwijderd, var op usb, var op intern geheugen. Dit alles leidt niet tot een oplossing.

Ik heb wel een vraag. Als je in de EPG plugin de blauwe knop mapping drukt, zie jij dan de zenders in het linker rijtje staan. Ik zie verwijzingen naar nummer en naar MicroSoft???

Ben benieuwd waar de oplossing zit.

Wittekerst

Mijn epg is compleet geen gaten.

Ik gebruik een DM600PVR. Hierop werkt het uitstekend.

Die verwijzingen naar nummers en miscrosoft zijn normaal. Dit is de opbouw van de XMLTV file. In de e1_rytec.dat file wordt de mapping naar de juiste zenders opgeslagen. Als je de mapping handmatig wil doen heb je de referentie file nodig. Die bij het originele pakket zit. Ik heb die hier maar eens opnieuw aangehecht samen met mijn kopie van de e1_rytec.dat file.

Willy

Rytec - Channel references.zip

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Citaat:
groet,
janneke

@Kabeltje, er zitten nu geen gaten meer in. Het werkt perfect! Dank aan jou en Rytec uiteraard.
Groeten,
janneke

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen