Ga naar inhoud

[Enigma 1] EPG import via Sqlite - Nederlandse en Belgische kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bedankt voor het antwoord, daar zit het probleem blijkbaar, heb even gecheckt en de file epg.db staat wel degelijk in /media/hdd, allen de filesize is 0, dus dat klopt zeker niet, hoe krijg ik hier de juiste epg.db?

( en alles was al geinstalleerd via pli software beheer)

• Reacties 250
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

In systeeminstellingen. EPG. De epg even opnieuw op enigma cache zetten.

De instellingen afsluiten - opslaan.

Dan terug de naar EPG instellingen gaan. En de EPG opnieuw op SQlite zetten. De juiste plaats kiezen. Opnieuw opslaan.

Je moet nu een epg.db file hebben op de jusite plaats die niet 0 bytes groot is.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

klopt , had die oplossing net gevonden ergens anders op het forum, maar helaas nu werkt het nog niet:

$Using a timeOffset of 0 seconds.

Retrieving 168 hours of data for each channel

#count:1

20091110

Connecting to www.rytec.be[217.148.92.110]:80

rytecxmltv.gz 100% |*****************************| 2304 KB 00:00 ETA

#cur:0

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltv -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Setting encoding to ISO-8859-1

en daar blijft het script hangen, gebeurt verder niets meer, ook al getracht via dremabox rechtstreeks, maar dan blijft ie hangen bij het rerieven van de file (volgensmij dus op het zelfde punt)

Geplaatst:

Sorry dat ik ff geen 20 pagina's doorworstel over deze zeer interessante optie. Hulde voor de makers! Werkt dit ook met andere images dan Pli en Gemini. Ik heb EDG Nemesis draaien.

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
Het onderhoud van de xmltv files dwingt ons soms om een zender een andere referentie te geven.

Tevens veranderen zenders soms van plaats op de satelliet.

Dit zijn redenen waarom de link tussen de epg die je download en de zender informatie van tijd tot tijd moet aangepast worden.

Dit kun je manueel doen in de Dreambox EPG plug-in via de Channels knop.

Er is nu ook een download van de een nieuwe .dat file (d.i. de file waar de mappings bewaard worden). U kunt hiervoor het bijgevoegde bestand downloaden en installeren op de normale manier. (kopiëren naar /tmp en via softwarebeheer - Manuele installatie).

U vindt de plug-in onder de gele knop.

De plug-in zal aan het package toegevoegd worden.

Willy

Ik heb zojuist de channel settings "updater" XML geplaatst in het ppanel. Maar bij het updaten van de CDS + TVV channel settings wordt er 0 kb opgehaald en 0 kb geinstalleerd..... Als afsluiting geeft ie aan dat de update wel zonder fouten is uitgevoerd.

Dit is de melding in enigmalog:
Citaat:
21:52:29.830: ePlugin PPanel /var/etc/ppanels/e1_Rytec_DAT_files_Download.xml
tar: Invalid tar magic
chmod: /var/tuxbox/installer/Update CDS TVV 05-11-2009: No such file or directory
tar: *: No such file or directory
tar: Error exit delayed from previous errors
21:53:17.013: pluginname is dbepg 1

Moet ik nog iets anders "instellen"?

Alvast bedankt voor de moeite.......

Gusman wink

Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam

Geplaatst:
Origineel bericht van: StevenS
Sorry dat ik ff geen 20 pagina's doorworstel over deze zeer interessante optie. Hulde voor de makers! Werkt dit ook met andere images dan Pli en Gemini. Ik heb EDG Nemesis draaien.

Neen werkt alleen met de SQlite plugin. En voorzover ik weet is die alleen in PLi beschikbaar.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: polle58
klopt , had die oplossing net gevonden ergens anders op het forum, maar helaas nu werkt het nog niet:

$Using a timeOffset of 0 seconds.
20091110
rytecxmltv.gz 100% |*****************************| 2304 KB 00:00 ETA
/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltv -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

en daar blijft het script hangen, gebeurt verder niets meer, ook al getracht via dremabox rechtstreeks, maar dan blijft ie hangen bij het rerieven van de file (volgensmij dus op het zelfde punt)

1. de file wordt volledig gedownload.
2. Importeren in de db loopt blijkbaar fout.
3. Ik zie dat je nog altijd de e1_rytec gebruikt. Probeer eens de CD/TVV optie te gebruiken. De batch file e1_CDS_TVV.sh
4. Je gebruikt een gemounte netwerkdrive. Deze moet CIFS gemount zijn. NFS werkt niet. Tevens moet ook de nolock optie aanstaan.
5. Je moet wat geduld hebben. De import van de rytecxmltvbenl file duurt ongeveer 7 minuten. Downloaden van de file is maar 20 seconden.
6, de rytecxmltv file die jij probeert te importeren zal ongeveer 20 minuten duren om te importeren.
7. Het is daarom van belang dat e.e.e. geautomatiseerd 's nachts kan gebeuren, zodat de import niets stoort.
8. De log file van mijn import ziet er zo uit.

Using a timeOffset of 0 seconds.
20091111

rytecxmltvbenl.gz 0% | | 0 --:-- ETA
rytecxmltvbenl.gz 13% |*** | 106 KB 00:06 ETA
rytecxmltvbenl.gz 25% |******* | 209 KB 00:05 ETA
rytecxmltvbenl.gz 39% |*********** | 316 KB 00:04 ETA
rytecxmltvbenl.gz 52% |*************** | 422 KB 00:03 ETA
rytecxmltvbenl.gz 65% |****************** | 530 KB 00:02 ETA
rytecxmltvbenl.gz 78% |********************** | 636 KB 00:01 ETA
rytecxmltvbenl.gz 92% |************************** | 743 KB 00:00 ETA
rytecxmltvbenl.gz 100% |*****************************| 805 KB 00:00 ETA
/var/bin/db_epg -t xmltv -d /hdd/sqlite/epg.db -f /hdd/sqlite/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_CDS_TVV.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Dit is vrij gelijkaardig aan wat jij hebt.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Citaat:
21:52:29.830: ePlugin PPanel /var/etc/ppanels/e1_Rytec_DAT_files_Download.xml
tar: Invalid tar magic
chmod: /var/tuxbox/installer/Update CDS TVV 05-11-2009: No such file or directory
tar: *: No such file or directory
tar: Error exit delayed from previous errors
21:53:17.013: pluginname is dbepg 1

de fout tar: Invalid tar magic geeft aan dat er iets mis is met de file zelf, die gedownload is.

Zal dit eens moeten nakijken. Je kunt de benodigde file wel manueel downloaden via de link:

http://www.rytec.be/tools/e1_update/e1_CDS_TVV_DATfile20091105.tar.gz

en manueel installeren.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Heb het bovenstaande nog even bekeken op mijn box.

Hij zegt idd 0/0 kb downloaded. Weet niet waarom dit is. Maar de file is heel klein.

Nochtans wordt de file geïnstalleerd. Ik had de CDS/TVV dat file uit de dbepg dir gegooid om zeker te zijn dat als ik een file e1_CDS_TVV.dat zag na de update deze van de update kwam. En ja hoor er stond een nieuwe file in.

Deze file e1_CDS_TVV.dat moet dan als datum 05-11-2009 hebben.

Besluit: de file installeert.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Heb het bovenstaande nog even bekeken op mijn box.

Hij zegt idd 0/0 kb downloaded. Weet niet waarom dit is. Maar de file is heel klein.

Nochtans wordt de file geïnstalleerd. Ik had de CDS/TVV dat file uit de dbepg dir gegooid om zeker te zijn dat als ik een file e1_CDS_TVV.dat zag na de update deze van de update kwam. En ja hoor er stond een nieuwe file in.

Deze file e1_CDS_TVV.dat moet dan als datum 05-11-2009 hebben.

Besluit: de file installeert.

Willy

Beste Willy,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op mijn DB7000 dezelfde actie geprobeerd (.dat file verwijderen en opnieuw downloaden) maar ik blijf dezelfde foutmelding in mijn enigma log krijgen. De update van de xml file in de ppanel directory verloopt wel prima, maar de .dat file wordt niet gedownload (0 kb downloaded) en en vervolgens bij het installeren krijg ik de melding: package needs 0 kb.....

Als ik de .dat file direct download (jouw URL in het vorige bericht) gaat alles goed maar via de update in ppanel lukt het niet. De URL in de xml file in het ppanel is overigens precies dezelfde als in het vorige bericht dus daar lijkt het "probleem" niet in te zitten....

Groeten maar weer,

Gusman wink

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb op mijn DB7000 dezelfde actie geprobeerd (.dat file verwijderen en opnieuw downloaden) maar ik blijf dezelfde foutmelding in mijn enigma log krijgen.

Vreemd.

Het feit dat je dezelfde file wel manueel geïnstalleerd krijgt geeft al aan dat er met de file op zich niets mis is. Dat de URL hetzelfde is, is niet verwonderlijk - ik heb gewoon de URL vanuit de XML file gekopiëerd.

Misschien eerst eens de allerlaatste versie van PPanel downloaden?
Misschien PLi eens opnieuw installeren?

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Blijkt dat ik inderdaad wat ongeduldig was, heb eens een aantal minuten gewacht en dan loopt het script verder, helaas weer eindigend met een error:

root@dm7020 ~ # e1_CDS_TVV.sh

Using a timeOffset of 0 seconds.

20091111

rytecxmltvbenl.gz 100% |*****************************| 805 KB 00:00 ETA

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_CDS_TVV.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/ge nre.dat -e -c 1

XMLTV parse error: /media/hdd/rytecxmltvbenl: junk after document element at line 86026

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb op mijn DB7000 dezelfde actie geprobeerd (.dat file verwijderen en opnieuw downloaden) maar ik blijf dezelfde foutmelding in mijn enigma log krijgen.

Vreemd.

Het feit dat je dezelfde file wel manueel geïnstalleerd krijgt geeft al aan dat er met de file op zich niets mis is. Dat de URL hetzelfde is, is niet verwonderlijk - ik heb gewoon de URL vanuit de XML file gekopiëerd.

Misschien eerst eens de allerlaatste versie van PPanel downloaden?
Misschien PLi eens opnieuw installeren?

Willy

Mmmmm...,

Toch vreemd dat de rest van de plugins in mijn ppanel op de DB7000 zonder problemen werken. Ik ga eens op zoek of ik het ppanel in Pli kan herinstalleren en anders maar een complete herinstallatie frown

Groeten,

Gusman wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: polle58
XMLTV parse error: /media/hdd/rytecxmltvbenl: junk after document element at line 86026

Nochtans hier geen fout in de import.

Het lijkt erop dat het downloaden van de file bij U een beetje fout is gelopen. Kan dit niet verklaren.

Zou de rytecxmltvbenl file van gisteren moeten hebben (maar die is er niet meer) en dan gaan kijken naar lijn 86026 wat er daar staat.

Maar zelfs na deze fout heb je dan EPG?

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen