Sterke-Jerke Geplaatst: 23 november 2009 Geplaatst: 23 november 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Origineel bericht van: Sterke-Jerke Is die rytec_channel_references er ook als excel bestand oid? Want handmatig eea editten is nogal wat werk.... (Of is er een ander programma waar we je eenvoudig de nietgebruikte zenders mee kunt verwijderen?) Die lijst bestaat iid in excell. Dat is de manier waarop ik die lijsten maak. Maar dit is ook een tijdrovende bezigheid. En als er een zender verandert dan kun je opnieuw beginnen. Maar toch misschien heb je hier iets aan. Willy Perfect.... Ik gebruik de excel lijst om een nieuwe dat file te maken... gewoon wegehalen wat ik niet nodig heb. Knippen.. Plakken... Klaar... Dus als je de excel ook up-to-dat wilt houden op je site PS: Wat is beter: Weggooien of een IGNORE er voor zetten?
Kabeltje87 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Origineel bericht van: Sterke-Jerke PS: Wat is beter: Weggooien of een IGNORE er voor zetten? Als je een referentie weggooit komt er de volgende keer dat je import doet de referntie er weer in te staan met UNKNOWN ervoor. Als je IGNORE ervoor zet gebeurt dit niet. Waarschijnlijk maakt het niet uit wat je doet. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Lite On Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Hallo, Ik heb een eerdere backup terug gezet en het werkt nu weer! Soms is de dreambox ondoorgrondelijk, ik had alles vooraf nagekeken en had geen problemen gezien. Maar goed het werkt weer, wat me echter opvalt dat ik 10 Mb epg.dat heb op mijn hd. En dat alleen van BeNl, is dit correct? Soms met het zappen zie ik dat er een vertraging is.
Kabeltje87 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Origineel bericht van: Lite On Hallo, Ik heb een eerdere backup terug gezet en het werkt nu weer! Soms is de dreambox ondoorgrondelijk, ik had alles vooraf nagekeken en had geen problemen gezien. Maar goed het werkt weer, wat me echter opvalt dat ik 10 Mb epg.dat heb op mijn hd. En dat alleen van BeNl, is dit correct? Soms met het zappen zie ik dat er een vertraging is. Neen, mag slechts 4-5 mb groot zijn. Er moet nog iets anders aanstaan Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Lite On Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Hallo, Ik heb op de hd gekeken en zag dat epg.db 6 Mb is. klopt dit?? het is alleen de epg van BeNl. Ik heb alles gecontroleerd er loopt niets extra mee (cron). Zelf nog 15 kanalen op ignore gezet. Ik heb 2 bestanden bij gevoegd screenshot van epg aan het opbouwen en epg gereed. Graag zou ik de exacte grootte van epg.db willen weten van iemand die ook alleen BeNl heeft.
Kabeltje87 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 De grootte van epg.db met alleen de Be/NL kanalen is ongeveer 5 mb. Dit kan echter wat varieren van dag tot dag doordat de gededailleerde informatie van de programma's ook van dag tot dag varieert. Maar de gerapporteerd 6 mb klinkt normaal. Be/NL + Sky UK : 15 mb Be/NL + Sky Uk + CanalSat : 25 mb Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Vanaf vandaag is er een nieuwe set van .dat files. Doordat rytec nog een aantal zenders van EPG voorzien heeft zijn nieuwe .dat files nodig. Er zijn in deze set van .dat files geen referenties verandert, enkel toegevoegd. De files kun je installeren via de gele knop onder PLi via het channel reference Update menu of je kunt ze downloaden van www.rytec.be In de rytec_channel_references.zip file vind je naast de PDF file met de referenties nu ook een xls file waarmee je je eigen .dat files kunt aanmaken. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gusman Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Origineel bericht van: Lite On Hallo, Ik heb een eerdere backup terug gezet en het werkt nu weer! Soms is de dreambox ondoorgrondelijk, ik had alles vooraf nagekeken en had geen problemen gezien. Maar goed het werkt weer, wat me echter opvalt dat ik 10 Mb epg.dat heb op mijn hd. En dat alleen van BeNl, is dit correct? Soms met het zappen zie ik dat er een vertraging is. Ook hier op mijn DB7000 een epg.dat van ongeveer 10Mb. Het zappen op mijn DB7000 gaat soms helemaal de mist in en moet ik soms 5 min wachten voordat enigma weer "vrij" is. De complete "uitgepakte" BeNl file is bijna 11 Mb groot. Om het zappen "leuk" te houden, heb ik voor de test het script aangepast om de komende 4 dagen EPG op te halen in plaats van de standaard 7 dagen? Dan wordt de epg.dat maar zo'n 4,5 Mb en gaat het zappen voorlopig weer lekker snel. Er wordt hier thuis maar zelden of nooit 7 dagen vooruit opnames in de timer gezet, dus deze aanpassing geeft geen "problemen" met de gezinsleden Groeten maar weer, Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
Kabeltje87 Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 Het aanpassen van het e1_CDS_TVV.sh script om maar bv. 4 dagen op te halen is idd een optie. Hiervoor pas je volgende lijnen aan "numOfDays") numofdays=$(($val+6)) hours=$((24*($val+6))) ; ;; naar: "numOfDays") numofdays=$(($val+3)) hours=$((24*($val+3))) ; ;; Ik ga even kijken of ik het script kan aanpassen zodanig dat je het aantal dagen in de Dreambox EPG plugin kunt ingeven, zodat dit kan zonder het script aan te passen. (Als je momenteel daar 4 dagen in zet gaat de plug-in de file 4 keer downloaden, wat dus ook geen optie is) Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
janneke Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 @Kabeltje en @Rytec, blijft deze plugin nog steeds slechts mogelijk voor Pli of is er voor Gemini ook een optie? Het werkt bij mij (DM 500) overigens uitstekend op Pli, maar Gemini is bij mij heel wat stabieler wat bijvoorbeeld opnames betreft en plugins, zoals webstream2db en youtubeplayer. Vandaar, dat ik "jullie" plugin graag in Gemini zou willen gebruiken. Nog altijd bedankt voor jullie inspanningen en ik ben benieuwd wat er nog komt. Groeten, janneke
Kabeltje87 Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 Origineel bericht van: janneke @Kabeltje en @Rytec, blijft deze plugin nog steeds slechts mogelijk voor Pli of is er voor Gemini ook een optie? Het werkt bij mij (DM 500) overigens uitstekend op Pli, maar Gemini is bij mij heel wat stabieler wat bijvoorbeeld opnames betreft en plugins, zoals webstream2db en youtubeplayer. Vandaar, dat ik "jullie" plugin graag in Gemini zou willen gebruiken. Nog altijd bedankt voor jullie inspanningen en ik ben benieuwd wat er nog komt. Groeten, janneke Voor deze plug-in heb je SQlite EPG nodig, en deze is naar mijn weten alleen beschikbaar op PLi. Voor Gemini is er een mogelijkheid als je de MV (Multi-view) plug-in aan de praat krijgt. De plug-in kun je vinden op IHAD tesamen met een heleboel discussies over het aan de praat krijgen. Ik heb de belangrijkste files hiervoor op www.rytec.be laten zetten. (helemaal onderaan de pagina). Dus: eerst de MV plug-in draaiende krijgen, en dan help ik U verder met de import van de EPG gegevens. PS: ik heb hem zelf ooit éénmaal aan de praat gekregen met de info van IHAD. Maar de moeilijkheden wogen zwaarder dan het gebruik van PLi. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Ik ga even kijken of ik het script kan aanpassen zodanig dat je het aantal dagen in de Dreambox EPG plugin kunt ingeven, zodat dit kan zonder het script aan te passen. (Als je momenteel daar 4 dagen in zet gaat de plug-in de file 4 keer downloaden, wat dus ook geen optie is) Ben er in geslaagd om het script aan te passen zodat je in het configuratie venster kun opgeven hoeveel dagen EPG je wilt importeren en zodanig de grootte van de EPG database te beperken. Ik moet dit allemaal nog enkele keren meer uittesten voordat ik het release, maar het komt eraan. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
janneke Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Citaat: Origineel bericht van: janneke @Kabeltje en @Rytec, blijft deze plugin nog steeds slechts mogelijk voor Pli of is er voor Gemini ook een optie? Het werkt bij mij (DM 500) overigens uitstekend op Pli, maar Gemini is bij mij heel wat stabieler wat bijvoorbeeld opnames betreft en plugins, zoals webstream2db en youtubeplayer. Vandaar, dat ik "jullie" plugin graag in Gemini zou willen gebruiken. Nog altijd bedankt voor jullie inspanningen en ik ben benieuwd wat er nog komt. Groeten, janneke laugh Voor deze plug-in heb je SQlite EPG nodig, en deze is naar mijn weten alleen beschikbaar op PLi. Voor Gemini is er een mogelijkheid als je de MV (Multi-view) plug-in aan de praat krijgt. De plug-in kun je vinden op IHAD tesamen met een heleboel discussies over het aan de praat krijgen. Ik heb de belangrijkste files hiervoor op www.rytec.be laten zetten. (helemaal onderaan de pagina). Dus: eerst de MV plug-in draaiende krijgen, en dan help ik U verder met de import van de EPG gegevens. PS: ik heb hem zelf ooit éénmaal aan de praat gekregen met de info van IHAD. Maar de moeilijkheden wogen zwaarder dan het gebruik van PLi. Willy Dankjewel Willy. Jammer voor Gemini. Ik ben inderdaad wel eens bezig geweest met het aan de praat krijgen van MV. Nooit gelukt. Toch ga ik het weer eens proberen. Misschien is er iemand die dit wel gelukt is op een DM 500. Ik hou me aanbevolen voor de tips die tot succes leiden. Groeten, janneke
Kabeltje87 Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Geplaatst: 30 november 2009 Naa aanleiding van de tip van Gusman heb ik de scripts zodanig aangepast dat het aantal dagen dat epg moet geïmporteerd worden kan gedefinieerd worden in het Dreambog EPG import configuratie setting scherm. Hiervoor vult U achter Number of day het aantal gewenste dagen EPG in. Willy e1_Rytec_Package_20091130.tar.gz e1_Sqlite_rytec_handleiding.pdf ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen