Ga naar inhoud

[Enigma 1] EPG import via Sqlite - Nederlandse en Belgische kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je op ARD of ZDF met MHW aan geen EPG te zien krijgt is er iets mis met de SQlite EPG database.

Mounting, beschikbaarheid of dergelijke.

Dit moet je eerst oplossen, vooraleer je verder kunt gaan.

Dus SQlite database aanmaken, MHW aanzetten. En kijken of je EPG krijgt op de duitse zendes. (De duitse zenders geven een goede 7 daagse EPG en kunnen dus dienen als troubleshooting).

Krijg je EPG in de standaard EPG listing van PLi Jade3? (Geen MV gebruiken - 2x Rode knop en Zender EPG kiezen).

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

• Reacties 250
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: MeMyselfAndI
Helaas, Ook dat bied geen oplossing. Hetgeen me wel opvalt, is dat, wanneer ik alle epg bestanden op hdd & USB wis, ik toch data zie in MV. Is er nog ergens een dir op mijn 7000s waar data kan staan?

Thanks!

MeMyselfAndI

Uit het bovenstaande kan ik afleiden dat je een USB stick in je box hebt zitten.

Probeer de SQlite database eens op deze USB stick te zetten (Systeeminstellingen - EPG - Sqlite activeren en plaats van de SQlite naar USB zetten).

Dus SQlite database aanmaken, MHW aanzetten. En kijken of je EPG krijgt op de duitse zendes. (De duitse zenders geven een goede 7 daagse EPG en kunnen dus dienen als troubleshooting).

Krijg je EPG in de standaard EPG listing van PLi Jade3? (Geen MV gebruiken - 2x Rode knop en Zender EPG kiezen).

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
Helaas, Ook dat bied geen oplossing. Hetgeen me wel opvalt, is dat, wanneer ik alle epg bestanden op hdd & USB wis, ik toch data zie in MV. Is er nog ergens een dir op mijn 7000s waar data kan staan?

Thanks!

MeMyselfAndI

Uit het bovenstaande kan ik afleiden dat je een USB stick in je box hebt zitten.
Klopt deze gebruik ik als swapdisk
Probeer de SQlite database eens op deze USB stick te zetten (Systeeminstellingen - EPG - Sqlite activeren en plaats van de SQlite naar USB zetten).
Is gedaan
Deze zien er goed uit, net zoals vijftv e.d. alleen de Nederlandse EPG vertoont vele gaten.
Yep!Ook hier werkt het, alleen ook hier met gaten in de EPG.
Dank je wel voor je tijd!

Willy

Dreambox 800se mounted op NAS, 78cm triax met Stab HH120

Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel.

Geplaatst:

Heb e.e.a ook op mijn DM7000 geïnstalleerd. Ook hier "gaten" in de EPG. Heb ook alle gedane suggesties uitgeprobeerd, maar alle met hetzelfde resultaat. Ben benieuwd of er een oplossing voor gevonden kan worden. Sowieso ben ik blij met deze mogelijkheid en dat er mensen zijn die hier hun tijd in willen steken!

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Geplaatst:

Deze zien er goed uit, net zoals vijftv e.d. alleen de Nederlandse EPG vertoont vele gaten.
Yep!Ook hier werkt het, alleen ook hier met gaten in de EPG.

Ziet er naar uit dat je SQlite werkende hebt.

Heb mijn Ned2 EPG even aangehecht. Zoals je kunt zien moet het zonder gaten kunnen.

Als je al deze gaten nog hebt heb je nog steeds de EPG van CD/TVV. (Waarbij het kan zijn dat MHW de import overschreven heeft)

Als nu de MHW afzet. (Systeem instellingen - EPG). En een import uitvoerd met de SQlite EPG import plugin. (Gele knop - Rytec selecteren - Retrieve drukken.)

Als de controle over je box terug krijgt. De Nederlandse EPG onmiddelijk nakijken. En kijk deze ook eens na enkele dagen verder. Je zou 6 dagen moeten hebben. Als er na drie dagen geen gaten meer inzitten dan is dit het teken dat e.e.a. overschreven is.

Je kunt ook de import controleren of de import goed gebeurd is door de volgende file te openen:

/tmp/rytec.sh.log

Ik heb er mijn log even aangehecht ter controle.

Willy

ned2.zip

rytec.sh.zip

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henk31
Heb e.e.a ook op mijn DM7000 geïnstalleerd. Ook hier "gaten" in de EPG. Heb ook alle gedane suggesties uitgeprobeerd, maar alle met hetzelfde resultaat. Ben benieuwd of er een oplossing voor gevonden kan worden. Sowieso ben ik blij met deze mogelijkheid en dat er mensen zijn die hier hun tijd in willen steken!

Heb je 6 dagen EPG op Nederland1,2of3?

Zo ja, dan gebeurt de import. Het kan ook zijn dat je EPG overschreven is door MHW.

Zie mijn antwoord hierboven.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Heb 6 dagen EPG op Ned.1,2,3 en RTL4, ook de Belgen zijn goed. Waar het mis gaat is o.a. bij RTL5,7,8, SBS6 en Net5. Heb e.e.a. verschillende keren geprobeerd met zowel MHW "aan" als "uit". De log ziet er identiek uit. Morgen nog maar weer eens proberen.

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Geplaatst:

Vanochtend is er weer automatisch een nieuwe EPG gedownload. Wederom gaten bij de eerder aangegeven zenders. Heb nu wel een foutmelding in de log. Enig idee wat hiervan de reden kan zijn?

Using a timeOffset of 0 seconds.

Retrieving 168 hours of data for each channel

#count:1

20091006

rytecxmltvbenl.gz 0% | | 0 --:-- ETA

rytecxmltvbenl.gz 100% |*****************************| 374 KB 00:00 ETA

Connecting to www.rytec.be[217.148.92.110]:80

#cur:0

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/usb/epg.db -f /media/usb/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Setting encoding to ISO-8859-1

XMLTV parse error: /media/usb/rytecxmltvbenl: junk after document element at line 42839

Geplaatst:

regel 42839 is de laatste regel in die file en bevat geen tekens of dergelijke, is een lege regel.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Mijn log van deze ochtend:

20091006

rytecxmltv.gz 0% | | 0 --:-- ETA

rytecxmltv.gz 10% |** | 106 KB 00:08 ETA

rytecxmltv.gz 21% |****** | 212 KB 00:07 ETA

rytecxmltv.gz 32% |********* | 319 KB 00:06 ETA

rytecxmltv.gz 43% |************ | 425 KB 00:05 ETA

rytecxmltv.gz 54% |*************** | 533 KB 00:04 ETA

rytecxmltv.gz 64% |****************** | 639 KB 00:03 ETA

rytecxmltv.gz 75% |********************* | 745 KB 00:02 ETA

rytecxmltv.gz 86% |************************ | 852 KB 00:01 ETA

rytecxmltv.gz 97% |**************************** | 958 KB 00:00 ETA

rytecxmltv.gz 100% |*****************************| 985 KB 00:00 ETA

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltv -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Geen foutmelding.

Maar ik gebruik het grote bestand rytexmltv.gz

Zou eens opnieuw proberen met het grote bestand.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: JBnl
Waar kan ik zo'n log bestand vinden ?

In /tmp/rytec.sh.log

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Dit is mijn log:

20091006

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/cf/epg.db -f /media/cf/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

groeten,JBnl

Geplaatst:
Origineel bericht van: JBnl
Dit is mijn log:

20091006

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/cf/epg.db -f /media/cf/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Dat zou in orde moeten zijn.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Vanavond nogmaals de boel bekeken en wat blijkt? De foute tijd (Gmt +2 ipv Gmt +1 schuift mee op, di, wo en do zonder gaten en juiste tijd, de rest met gaten en een tijd dit 60 min later begint, dus 20:30 is bij mij 21:30.

MHW staat nog steeds uit, database staat op USB.

2b continued!

MeMyselfandI

Dreambox 800se mounted op NAS, 78cm triax met Stab HH120

Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen