Hemant Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Hoi, Ik heb sinds 2 weken een heel raar probleem, niks gewijzigd aan het systeem. Als ik mijn systeem op standby zet en ik doe hem de volgende dag weer aan dat dat vind hij de satelliet niet meer waar hij op stond doe ik hem dan eerst op een andere sattelliet en de rotor draait en daana weer terug dan snapt hij het wel, soms werkt dat zelf niet en dan is het dus opnieuw starten. Ik dacht eerst dat het aan de image lag (Gemini 4.5) dus heb er 4.6 ogezet zonder de smart setting optie en alles weer opniew ingesteld maar dat heeft het probleem niet verholpen. Als ik de goto optie gebuik met de rotor settings voor E en N dan kan hij ook niet alles vinden, zet ik ze handmatig vast dan gaat het wel goed. Hier valt nog mee te leven. Maar het herstaretn na elke standby begint toch wel vervelend te worden. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden of heeft iemand van jullie dit wel eens gehad en wat was toen de oplossing? Alvast bedankt ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
rommelaar Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Is zeker vreemd en is inderdaad geen optie om steeds je box opnieuw op te starten.Heb je al een harde reset geprobeerd. Anders eens een nieuwe setting lijst. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Hemant Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 Ja na nieuwe image een nieuwe lijst erin gezet maar probleem bijft. Bedoelje terug naar fabrieks instellingen? Hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
rommelaar Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Nee niet terug naar fabrieks instellingen hoor.Dan ben je alle instellingen kwijt. 3 knopjes van de dreambox die voorop zitten indrukken en dan stroom er op.Even vast houden en dan weer opnieuw op laten starten. In sommige images zit het ook in het menu bij uitzetten van de box. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
ergo Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Heb dezelfde problemen met nieuwere 7020 images. Wanneer ik bv pli jade final erop zet, heb ik nergens last van...zet ik er een nieuw image op, heb ik gelijk problemen met het onthouden van de sat-posities. Zou hetzelfde kunnen zijn waar jij last van hebt. Is ook al meermalen besproken hier op het board. Er lijkt geen oplossing voor te zijn, anders dan het terugschakelen naar een ouder image (correct me if i'm wrong...)
rommelaar Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Niet helemaal mee eens.Kan misschien zijn dat een bepaalde serie van de 7020 hier problemen mee heeft maar mijn 7020 doet het met zowel oude als nieuwe images goed hoor. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
ergo Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Is er iemand die iets kan zeggen over evt verschillende versies dm 7020? Bij alle nieuwe images die ik probeer, hetzelfde probleem. Heb zojuist het nieuwste sif-team image erop gezet...............weer vergeet het apparataat de satposities of beter gezegd, de rotor draait correct naar de opgeslagen positie, maar geeft vervolgens het beeld niet weer. Om weer beeld te krijgen dien ik de satpositie handmatig een tikje te draaien in met menu. Vervolgens is er weer beeld. NB. Ik heb dit alleen met de nieuwste images.................ligt dit aan de kernel of zoiets???? Aan de reacties te lezen heeft niet iedereen met een dm 7020 hetzelfde probleem. Is dit de imagemakers nooit opgevallen??? Ben geneigd die 7020 weg te doen nu ik aangewezen lijk te zijn op oude images. Overigens, de reden voor mij om een nieuwer image te willen hebben, is meer gelegen in het feit dat ik met oudere PLI-images een digitale audio-uitgang probleem heb. Geregeld valt het geluid uit (via de scart is er geluid, digitale uitgang niet). Ik dien de box te herstarten om het geluid weer te herstellen. Voor de rest doen die oudere imgages het prima.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 dat klinkt mij als nieuwe onbekende bug (nadat er al bijna niks meer nieuws te melden is voor gemini 4.6 sinds de release) dus om eerlijk te zijn denk ik dat het niet aan het image ligt denk eerder dat er iets anders mis loopt of is kijk eens naar je LNB<>F-connectoren<>coax<>rotor heb je daar recent eens onderhoud aan gepleegd? (dus mogelijke lekspanningen en of inwateringen voorkomen?) als je voeding brak is, dan gaat er tijdens schakelen van standby naar active (via via) door de keten aan schakels misschien iets niet meer goed genoeg, dus net te weinig power om die hor. of vert. gepolariseerde transponder te zien met terugmelding heb je het ook door 1 Volt meer in te stellen identiek? ik gis dat het je LNB is ciao Get Back The Beatles
ergo Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Tonskidutch, bedankt voor je reactie, Ik denk niet dat het aan de hardware ligt; pli jade final werkt zonder problemen voor wat het de rotor betreft. Alle posities worden onthouden (krijg gotx overigens niet aan de praat) ook na reboots. Nieuwere pli's maar ook gemini en nu ook sifteam geven telkens het in mijn eerdere reply beschreven probleem. Heb deze box al geruime tijd; in imgages tot pli jade final nooit problemen met de rotor gehad....sindsdien kan ik geen nieuwere images draaien. Nogmaals........jade final werkt perfect op 1 issue na; geregeld valt de digitale audio uit. Werkt pas weer na een reboot.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 welke second stage bootloader staat er bij jou op? zo iets dus: Booloader version Dreambox DM7020 Second Stage Loader BUILD #35 ??? ciao Get Back The Beatles
ergo Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Tonskidutch, Heb zojuist nabilo darkstar 2 erop gezet................geen problemen met rotor............echter zoek nu naar een skin voor nabilo zoals pli pingu, met van die voortgangsbalkjes voor de programma's. Waar kan ik de bootloader version vinden? Bvd, Ergo
Hemant Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Geplaatst: 22 september 2009 Ik zie dat het probleem erger wordt. Tijdens het bekijken van een film valt ineens het signaal weg en dan kan ik weer gaan zoeken met de rotor settings. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
ergo Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 Al eens een ouder image geprobeerd, bv pli jade final?
Hemant Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Geplaatst: 22 september 2009 ik heb er net nabilo Darkstar ingezet. zag alleen dat dat cccam 2.0.10 alleen beschikbaar was? zijn er ook hogere versies voor deze release? Met de GotoX functie heb ik beel op Astra 19 en 13E op 28 geen beeld? waar kan dat aan liggen dat de GOTOx niet werkt? ik ga ze zo even handmatig proberen en geef weer een update. Het gekke is ik ben in de afgelopen tijd niet van firmware gewisseld als een jaar 4.5 draaien en sinds weken ineens dat probleem. heb kabels nagekeken maar dat ziet er allemaal ok uit. Als dit niet werkt moet ik even het dak op eens kijken of de LNB wel ok is. Groeten hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
ergo Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 nabilo darkstar 2 heeft welk degelijk alle nieuwste softcams in de download......................(2x gele knop achter elkaar indrukken, vervolgens nabilo imgage cams......even verder scrollen naar nieuwste versie)wat mij betreft is het een heel goed image met als enige noot dat ik nog geen skin of functionaliteit heb kunnen vinden die de voortgangsbalkjes in zich heeft....Bij mij werkt gotox ook niet. Echter ik kan probleemloos handmatig instellen....satposities worden onthouden, ook na reboot.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen