Ga naar inhoud

TV Vlaanderen + Telenet Digital TV + Internet.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de satelliet/digitale televisie wereld.

Momenteel zijn mijn vriendin en ik een huisje aan het bouwen en daar ik een 'techie' ben wil ik ons huisje voorzien met de nodige tv/sat/internet bekabeling.

Ik wil de mogelijkheid hebben om op 6 verschillende plaatsen (salon, garage (server pc), 3 slaapkamers, 1 zolder) TV (zowel satelliet àls CATV (Telenet)) en Internet te hebben.

De Internet verbinding zal hoogst waarschijnlijk via xDSL gaan.

Voor elk van die plaatsen wil ik UTP (gèèn wireless!!) voorzien voor Internet en inter@ctieve TV en ook genoeg coax om zowel Telenet Digitale/Analoge TV èn TV Vlaanderen (Satelliet TV in het algemeen) te kunnen bekijken zonder achteraf extra kabel te moeten trekken.

Tevens wil ik overal de mogelijkheid hebben om TWIN satelliet (!!) tuners te kunnen plaatsen. (Kijken en opnemen tegelijkertijd) Behalve in de garage. (server pc, enkel opnemen).

Telenet DIGITALE TV -momenteel- ènkel in het salon, andere plaatsen analoge of satteliet TV. (Vermits ik maar 1 Telenet decoder zal hebben).

Kan iemand mij dus duidelijk zeggen hoeveel bekabeling, lnb's, switches etc... ik nodig heb daarvoor? (type, merk, referentie,....)

Voor satelliet is Astra 1 & 3 (TV Vlaanderen) genoeg, eventueel 3e satelliet. (Hotbird? Eurobird? Of andere die de moeite zijn?)

Kan ik trouwens SIMULTAAN op de 6 plaatsen satelliet kijken/opnemen? (Dus in feite 11 simultane satelliet 'streams')

De bedoeling is wel dat ik de coax voor de satelliet laat toekomen op een centraal punt in de garage waar ook de 'gewone' Telenet coax binnenkomt en daar alles laat vertrekken naar de 6 aansluitpunten. (Zal me bekabeling besparen).

Is het zelf trekken van coax, utp in PREFLEX buizen doenbaar? (chape, bepleistering zal er nog NIET liggen).