Ga naar inhoud

TV Vlaanderen + Telenet Digital TV + Internet.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de satelliet/digitale televisie wereld.

Momenteel zijn mijn vriendin en ik een huisje aan het bouwen en daar ik een 'techie' ben wil ik ons huisje voorzien met de nodige tv/sat/internet bekabeling.

Ik wil de mogelijkheid hebben om op 6 verschillende plaatsen (salon, garage (server pc), 3 slaapkamers, 1 zolder) TV (zowel satelliet àls CATV (Telenet)) en Internet te hebben.

De Internet verbinding zal hoogst waarschijnlijk via xDSL gaan.

Voor elk van die plaatsen wil ik UTP (gèèn wireless!!) voorzien voor Internet en inter@ctieve TV en ook genoeg coax om zowel Telenet Digitale/Analoge TV èn TV Vlaanderen (Satelliet TV in het algemeen) te kunnen bekijken zonder achteraf extra kabel te moeten trekken.

Tevens wil ik overal de mogelijkheid hebben om TWIN satelliet (!!) tuners te kunnen plaatsen. (Kijken en opnemen tegelijkertijd) Behalve in de garage. (server pc, enkel opnemen).

Telenet DIGITALE TV -momenteel- ènkel in het salon, andere plaatsen analoge of satteliet TV. (Vermits ik maar 1 Telenet decoder zal hebben).

Kan iemand mij dus duidelijk zeggen hoeveel bekabeling, lnb's, switches etc... ik nodig heb daarvoor? (type, merk, referentie,....)

Voor satelliet is Astra 1 & 3 (TV Vlaanderen) genoeg, eventueel 3e satelliet. (Hotbird? Eurobird? Of andere die de moeite zijn?)

Kan ik trouwens SIMULTAAN op de 6 plaatsen satelliet kijken/opnemen? (Dus in feite 11 simultane satelliet 'streams')

De bedoeling is wel dat ik de coax voor de satelliet laat toekomen op een centraal punt in de garage waar ook de 'gewone' Telenet coax binnenkomt en daar alles laat vertrekken naar de 6 aansluitpunten. (Zal me bekabeling besparen).

Is het zelf trekken van coax, utp in PREFLEX buizen doenbaar? (chape, bepleistering zal er nog NIET liggen).

Ik wil ook zoveel mogelijk kabels in 1 buis "proppen" ZONDER natuurlijk problemen te hebben bij het trekken van de kabel en storingen achteraf.

Kleine samenvatting:

* Mogelijkheid om op 6 plaatsen zowel satelliet als (inter@ctive) CATV + Internet (UTP).

* Overal TWIN tuners.

* Zo weinig mogelijk bekabeling.

Indien dit niet duidelijk is, vraag gerust!

Alvast zeeeer hartelijk bedankt voor jullie feedback!

Geplaatst:

Vanaf uw "centrale plaats" heb je één coaxkabel nodig naar elke plaats waar je TV wil kijken (kabel-tv en sat kan over dezelfde kabel lopen). Als je op een bepaalde plaats zowel wil opnemen als kijken naar iets anders (twin tuners), heb je 2 coaxkabels nodig.

Hoeveel kabels er nodig zijn tussen uw schotel en die "centrale plaats" hangt af van hoeveel satellieten je tegelijk wil ontvangen en op hoeveel plaatsen je onafhankelijk wil kijken. Als je effectief 3 satellieten op 6 plaatsen met twin tuners wil kijken, en die moeten allemaal tegelijk iets anders kunnen zien, dan heb je eigenlijk 3 LNB's met elk 12 uitgangen nodig - en die bestaan niet. Je hebt dus 3 quattro LNB's nodig (geen quad LNB's), en dus vertrekken daar 12 coax kabels naar een multiswitch. Dit zou een 13/12 multiswitch moeten zijn (3*4 ingangen + 1 kabel-tv ingang, en 12 uitgangen), maar ik weet niet of die wel bestaan... Van die multiswitch vertrekken dan de 12 kabels naar uw "centrale plaats".

Als je minder veeleisend bent qua onafhankelijk kijken, kan het goedkoper met 3 quad of octo LNB's en gewone DISEqC switchen.

Verder heb je nog een UTP kabel nodig naar elke locatie voor uw Internet, maar dat zal je al wel weten :-)

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Geplaatst:

Met een multiswitch 17/12 NT kan dat perfect

Deze multiswitch is voorzien voor ontvangst van 4 satellieten, 1 kabel Tv ingang en 12 gebruikers.

Kabeldistributie en Satellietontvangst worden gemixt , en samen via één coaxkabel (bij twintuners 2), naar elke kamer doorgevoerd.

Op het dak volstaat één of twee schotelantennen.

Kostenplaatje multiswitch 17/12 +/-220 € + een grote rol coaxkabel

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen