EBOR Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Hallo, Heeft iemand een idee van een goed bezwaar om de sloot niet te onderhouden. Door bezuinigingen bij het waterschap moeten wijzelf ineens een sloot gaan onderhouden. Weet iemand een goede reden om hier vanaf te raken. gr. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
TokeMUp Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Bij water overlast, de verzekering op de hoogte brengen dat waterschap zijn sloten niet onderhoud, zodat deze de rekening van schade kunnen doorgeven aan waterschap. Ze zullen dan wel gaan rekenen wat het goedkoopst is! mvg
gerrit B Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 Denk dat de vraag eerst gesteld moet worden van wie de sloot is? Ik weet dat de boeren hier de sloot tussen hun weilanden ook zelf moeten onderhouden en maaien. Ik kan me ook nog een uitzendig van de rijdende rechter voorstellen waar ook plots de regels werden gewijzigd en dat men de sloot/vaart uit moest baggeren en het slib afvoeren maar hoe en wat precies weet ik niet meer. Verder denk ik dat het net zo'n regel zal zijn als dat je de stoep voor je huis sneeuw en ijsvrij behoort te houden om gevaarlijke situaties te voorkomen. Alleen wie doet dat? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Marco275 Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: gerrit B Denk dat de vraag eerst gesteld moet worden van wie de sloot is? Ik weet dat de boeren hier de sloot tussen hun weilanden ook zelf moeten onderhouden en maaien. Ik kan me ook nog een uitzendig van de rijdende rechter voorstellen waar ook plots de regels werden gewijzigd en dat men de sloot/vaart uit moest baggeren en het slib afvoeren maar hoe en wat precies weet ik niet meer. Verder denk ik dat het net zo'n regel zal zijn als dat je de stoep voor je huis sneeuw en ijsvrij behoort te houden om gevaarlijke situaties te voorkomen. Alleen wie doet dat? suc6 Gerrit Wat wordt er verstaan onder het onderhouden van die sloot? Papiertjes uit de kant halen of ook de waterstroom op gang houden? Ik zie me nou niet direct tot mijn middel in de sloot staan met een schep in de hand, dus als gemiddelde burger zul je een bedrijf in de arm moeten nemen om een sloot uit te baggeren, of een waterschap dat van een burger kan eisen..? Ik vind dat niet echt een vergelijkbare situatie met het sneeuwvrij houden van een stoep.
EBOR Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 hallo, Sloot is eigendom van het Waterschap, en nu eisen ze dat wij hem moeten uitbaggeren. Ik denk dat ik een goede reden moet hebben om hier van af te komen. Waterschap kan veel eisen i.v.m. wateroverlast. Het rare is dat zij die sloot altijd onderhouden hebben en i.v.m. bezuinigen moet een ander dat gaan betalen. Dit noem ik niet bezuinigen, maar door schuiven. gr. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Con Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Kanten maaien/snijden en daarna de sloot vegen (riet enz. eruit). Het ruig moet daarna verwijderd worden van de kanten. Eind september of oktober moet dit altijd gereed zijn dan volgt er controle steekproefsgewijs. Als een sloot altijd van het waterschap was dan lijkt mij dat ze eerst de sloot (grond) moeten verkopen wanneer ze onderhoud eisen. Ik ben geen kenner maar ik ben omgeven van sloten en zie het ieder jaar weer gebeuren. Globaal kun je zeggen wanneer een sloot alleen grenst aan een openbaar gebied deze voor het waterschap/gemeente is, de overige voor de aanliggende grondbezitter. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 DEMPEN... Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Con Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch DEMPEN... Je zal er maar je riolering op hebben zoals ik . . . Wordt een rietveldje aanleggen dan maar of dat nou zo goedkoop is. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Con, schijt jij in de sloot? zou het niet eerst via wc/septictank/sloot kunnen? ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 zou het niet eerst via wc/septictank/wadi kunnen? (zonder sloot) dus een plaatselijke infiltratie van water in een desbetreffend grind/zand koffer ondergronds ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Ome Merde Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 mijn schoonouders wonen ook aan een sloot, 1m. vanaf de kade (dus de sloot in) moeten zij onderhouden. in principe dus alleen de walbeschoewing, de rest doet de gemeente/waterschap. als jij zwart op wit hebt dat de sloot + onderhoud van het waterschap is, konden ze voor mijn part de rambam krijgen merDe deze ruimte is te huur
borsjea Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Hier http://www.waterschaprivierenland.nl/werk_in_de_buurt/schouw staat een stukje van het waterschap rivierenland. Wet niet of deze regel voor alle waterschappen geldt
EBOR Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Geplaatst: 19 september 2009 Ik heb een IBA. kwetsbaargebied. Individueel Behandeling Afvalwater. € 6.000,00 Moest zelf € 1.000,00 betalen. Wat ze tegenwoordig al niet uitvinden voor een huisje midden in de rimboe, die paar drollen in de sloot, geen kip die daar naar kraait. gr DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
wilhelm Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: EBOR die paar drollen in de sloot, geen kip die daar naar kraait. Die paar fecaliën van jou zullen het probleem ook niet zijn, maar jij gebruikt dus geen WC papier, shampoo, zeep, afwasmiddel, waspoeder, ramen reiniger, ontvetter, en andere rommel die in een huishouden te vinden zijn en die anders ook via het riool in die sloot terechtkomen? Probleem is dat deze stoffen biologisch afgebroken moeten worden en indien dit niet lukt het leven in de sloot in korte tijd om zeep wordt geholpen door zuurstof gebrek en overbemesting. Ook het maar laten dichtgroeien van waterlopen is niet bevordelijk voor het biologisch leven in de sloot. Een IBA en onderhoud is er dus niet om burgertjes te pesten DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
Con Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch Con, schijt jij in de sloot? zou het niet eerst via wc/septictank/sloot kunnen? ciao Uiteraard wordt alleen het afgescheiden vocht (via een septictank) geloosd in de sloot. ik wilde mijn verhaal kort houden. (mislukt ) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen