pch Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Mijn buurman is bezig in zijn camper met een handmatige satelliet opstelling op het dak, hij vertelde dat hij al bezig was geweest met de satfinder en dan wel uitslag kreeg maar op zijn tv geen beeld had. Vraag: kan hij ongestraft de satfinder ertussen laten zitten de hele tijd? Of moet hij die er tussenuit halen omdat het signaalverlies oplevert? Gr. Paul.
Cobus R Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Je hebt dan inderdaad signaal verlies dus zelf zou ik deze ertussen uit laten wel kun je eventueel met een 12 volt switch er 2 aansluitingen van maken en dan op de ene de satdecoder en de ander de satfinder maken effe een schakelaartje ertussen en klaar ben je. (ik doe dit zelf ook bij mijn pc kamer (met een 9 volt adaptor) De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Moderator ceesv Geplaatst: 19 september 2009 Moderator Geplaatst: 19 september 2009 Origineel bericht van: pch en dan wel uitslag kreeg maar op zijn tv geen beeld had. Gr. Paul. Ziet ernaar uit, dat hij zijn schotel op de verkeerde satelliet positie heeft gericht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
columbo Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 dat kun je bijv.oplossen door een Swaiger sat finder + ertussen te hangen,deze geef de sat pos.aan door midel van led's.deze zijn speciaal voor dit soort doeleinden gemaakt.ik heb er hier een liggen,deze is te koop.
iemand Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Als het toch alleen maar voor de vakantie is... Zet er gewone TV-pluggen tussen. Dan kun je de de kabel makkelijk verbreken en even een sat-finder er tussen hangen. De 2 TV-plugjes (zonder sat-finder) leveren bij tv-kijken nauwelijk zichtbaar verlies op. Kosten 4 TV-plugjes (2 male en 2 female) 2 stukjes kabel 2 F-connectoren suc6 gr. Erik
RVP Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Mooie meter, vooral de "welke sat zie ik nu optie". Ben minder blij met ledjes voor sig/quality, dat is nooit zo exact als een naaldmeter.
trust Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Origineel bericht van: ceesv Origineel bericht van: pch en dan wel uitslag kreeg maar op zijn tv geen beeld had. Gr. Paul. Ziet ernaar uit, dat hij zijn schotel op de verkeerde satelliet positie heeft gericht. Dat hoeft niet zo te zijn , ik had zelf ook de ervaring bij ook een caravan bezitter . Met zo'n analoge (wijzer) satfinder en een Philips ontvanger . Een bak signaal maar met de meter ertussen géén beeld . Meter er tussenuit , voila ! perfekt beeld . Zelf heb ik zo'n led-bar type en die kon ik er wel tussen laten zitten . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
drz Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Afhankelijk van het type signaalmeter moet je de demping omrekenen in meters kabel. Een goede meter zal ongeveer de demping hebben van 20 meter kabel, een slechte meter tot wel 50 meter. Soms dan word het hoge/lage band signaal niet doorgegeven door de meter en kan het zijn dat je geen beeld hebt op je tv. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
pch Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 we gaan nu eerst een keer de ontvanger met zijn net aangeschafte cd-kaart op mijn vaste schotel aansluiten en activeren, eens kijken of de boel uberhaupt aan de praat te krijgen is. daarna naar de camper en eens kijken welk probleem we daar tegen komen. Gr. Paul.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen