Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag een netwerk maken met de buren op 200 meter afstand. Helaas zit er een heuveltje tussen, dus wifi is niet mogelijk.

Nu heb ik wat zitten lezen over de powerlineadapters en rezen mij de volgende vragen.

Is het mogelijk om voor twee verschillende huizen zo'n netwerk te maken?

Moeten de huizen op de zelfde fase zitten?

En wat is de maximale afstand?

Wie kan mij hier mee helpen?

Geplaatst:

OmePeter,

de devolo dlan adapters en soortgelijke kunnen enkel binnenshuis gebruikt worden

zeg maar even simpel gezegd tot aan de meterkast hoofdzekering.

daarbuiten werkt het niet.

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Oké, Sjaak(k)

dat bied een ander perspektief (echter niet volgens de gegarandeerde werkingsgraad van een DLAN) dus misschien zou men het net over de gegarandeerde meterkast kunnen hevelen.

ip netwerken per utp gaat met maximaal 80~90 meter

of je per DLAN daarboven geraakt is dus met jou 50 meter bewezen

(goed om te weten)

maar die 200 meter kan wel een horde zijn die je niet haalt.

in zoverre zou je het dus eens moeten testen.

mede wetende dat de vraagsteller aangeeft uit een ander land te komen waar de gegarandeerde werkingsgraad een andere performance zou kunnen hebben.

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

heuveltje ?

an sich zou dat geen probleem mogen opleveren, 200m. is ver maar zeer zeker niet onoverbrugbaar.

ik zou, indien mogelijk, eens een WDS verbinding proberen op te zetten met twee linksys routers.

laat ze maar eens met min. 100mW met elkaar "lullen", volgens mij is die 200m. dan peanuts.

probeer de routers wel zo te plaatsen dat ze de minste weerstand hebben (dus niet in een meterkast wegzetten).

UTP kabeltje niet mogelijk ? smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

aha, ga me er eens in verdiepen.

lezen dus

of ik daarna enkel kan testen of verplicht kopen en testen met een goed bruikbaar stukje hardware of nutteloos stukje hardware is dan toch wel eigen risico....

hoe is het met de veiligheid / private network?

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Zou ook knap zijn als zo'n signaal een hoofdzekering zou herkennen en dat als een gesloten poort zou beschouwen.

Dat de effectieve reikwijdte beperkt is staat overigens buiten kijf.

Geplaatst:

hummiesat,

daar heb je wel een vet doelpunt gescoord (1:0), dat is iets waar ik inderdaad niet aan had gedacht.

maar mede daar ik 10 jaar terug al DLAN in Baden Württemberg kon testen als huurder van een Schwäbischer Huurbaas die topunctionaris van EnBW was dacht ik dat men niet zonder extreem verlies uit huis zo kunnen komen.

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik zal het toch proefondervindelijk moeten bepalen. In computertotaal! stond ook een aardig artikel over de powwerlineadapters. Helaas kan ik geen prijs vinden van de Corinex AV200 Powerline Ethernet Wall Mount.

Deze heeft volgens de specificatie een bereik van 300 meter. De anderen van 200 meter of wordt niet vermeld. Volgende maand ben ik weer in Nederland en kan ik wat kopen(blijft moeilijk in Spanje).

@Ome Merde

Een kabel is niet mogelijk.

En een wds verbinding met twee routers had ik nog nooit van gehoord. Daar zal ik nog eens induiken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: OmePeter
En een wds verbinding met twee routers had ik nog nooit van gehoord. Daar zal ik nog eens induiken.

Doe geen moeite, een radiosignaal zal niet dwars door je heuvel gaan. Die powerline van Sjaak is een goede optie.

Zonodig koop je er gewoon 200 meter afgeschermd electradraad bij wink

@Sjaak: ik zag ook mogelijkheden voor coax, echter ik kan ook geen enkele shop vinden. Als jij het wel weet dan graag tips per PM.
Geplaatst:

Sjaak, hou kan jij die dingen als "zendamateur" nou aanraden.. Nooit dat spul op HF gehoord? Ik wordt er niet vrolijk van als dat nog populairder wordt wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

@Sjaak(k)

Ik wilde hier mee aangeven dat de gedachte dat het netwerksignaal niet verder gaat dan de hoofdzekering ontkrachten.

Wel goed lezen hè... wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: hummiesat
Zou ook knap zijn als zo'n signaal een hoofdzekering zou herkennen en dat als een gesloten poort zou beschouwen.

Dat is niet nodig, het signaal zit op 2- 34Mhz dus "blaast" zo door een gesloten (hoofd)zekering heen, lees mijn verhaal van mijn overbuurman op 50 meter afstand laugh
En de prijs die ik ervoor betaalde was een vriendenprijsje van iets van 125 euro voor 2 adapters.
En je kunt de Corinex geheel encrypten, zelfs beter als met wifi smirk

Het is ook niet de zekering, wat hier zo veel rol in speelt, maar de eletrameter. Die werkt als en spoel en sommige frequenties hebben moeite om er doorheen te komen.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

In de vraagstelling werd gevraagd of alles op dezelfde fase moet zitten. Daar heb ik niemand verder over gehoord. Lijkt mij een probleem. Kans van 1 op 3. Even gegoogled op 'network powerline fase' en je komt al snel een leverancier tegen die stelt dat de stopcontacten op dezelfde fase moeten zitten. Als het signaal ondanks de meter buitenshuis komt, zit het n.m.m. nog niet op een andere fase 200m verder.

Als beide huizen op 3-fasen zijn aangesloten wil het met enig zoeken en geluk misschien lukken. Er bestaat ook zoiets als een powerline fasenkoppeling. Een elektrorailblokje met condensatoren verbindt de fasen hoogfrequent. Heel gedoe, moet in de verdeelkast.

Geplaatst:

Houd ook even in het achterhoofd dat je LAN connectie gekoppeld is aan het net en dat *als* het misgaat je afschuwelijke schade hebt aan je op LAN aangesloten apparatuur!! Uiteraard zit er een scheiding in, maar ik heb via mijn werk al een aantal PC's binnen gehad die helemaal waren uitgefikt! En echt alles kapot, de PC, de router, het ADSL modem. Echt heel brandgevaarlijk en m.i. niets om lekker mee op vakantie te gaan als dat aangesloten staat....

Overigens werken ze op de aangesloten fase van het net. Dat wil zeggen dat in een rijtjeshuis iedere 3de woning het signaal zou kunnen pakken. Uiteraard wel met een maximum bereik van ca. 200m.. Snelheid is ook relatief traag: Zo'n 11 a 14Mbit/s.

In Groningen heeft de PNEM ooit eens geprobeerd om netwerken via het stopcontact aan te bieden. Ook dat ging hopeloos mis (zie brand)... I.M.H.O. zou ik het sterk afraden..

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: gladys
In de vraagstelling werd gevraagd of alles op dezelfde fase moet zitten. Daar heb ik niemand verder over gehoord. Lijkt mij een probleem. Kans van 1 op 3.

In gewone woonhuizen zoals hier bij mij thuis en TS heb je nooit 2 fasen, dus dat probleem heb je al niet. Wel kun je meerdere groepen hebben, maar die komen weer op 1 fase uit via de zekeringen in de meterkast
Je buurman zou wel op een andere fase kunnen zitten, en dan werkt het systeem waarschijnlijk niet.
Hier thuis werkt de AV200 op alle stopcontacten van verschillende groepen. laugh

maar dan heb jij dus toevallig geluk gehad bij je voorbeeld van die overbuur met tijdelijk geen internet?

kijk ik wil alleen weten
of het altijd kan, of onder voorwaarden

want dan heeft het wel te maken met "hoe kan ik die voorwaarden vooraf op lokatie nagaan".

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen