Ga naar inhoud


externe hdd 2.0 usb


Toppert

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik kijk met de aaf summer dream op de usb.

Ik doe dit op usb omdat E2 bij mij in de flash niet stabiel wil draaien.

Dan heb ik iedere keer vast lopers en gs.

Op de usb draait het fantasties

Kan ik ook zonder problemen een externe hdd 2.0 usb schijf aan mijn ufs910 aansluiten en dan daarmee opnemen?

Of moet ik nog opletten wat of welke schijf ik koop?

Als het al mogelijk is.

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een MSI USB-schijfje (2.5 inch) van 500 GB. Dat werkt prima om op te nemen en zelfs voor timeshift op BBC HD. Daar zit een Fujitsu disk in. Daarvoor gebruikte ik een andere MSI (Samsung 320 GB). Die deed het ook prima. De schijven krijgen hun voeding gewoon via een enkele USB-plug.

 

Ik heb die schijf in Linux in partities ingedeeld, en installeer e2 in een kleine partitie, en een andere kleine partitie als swap. De rest van de schijf is voor opnames.

 

Dit werkt prima, maar ik heb het indertijd wel met linuxkennis geknutseld.

 

Hoe het met een e2 image 'automatisch' gaat weet ik niet, maar dat moet kunnen.

 

En de combinatie van een USB-stick met BA en de harddisk voor opnames heb ik nooit werkend gekregen. Het booten wou gewoon niet, alsof ie de kernel en het root file system per se niet van de dezelfde device mochten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Fij om te horen dat zo'n schijfje gewoon werkt.

Als ik het goed begrijp draai jij dus met de E2 fimware vanuit de harde schijf en heb je een originele firmware in de flash staan?

Kun je die partities dan met de kcc aan maken en moet ik die partities ook nog een speciale naam geven of is het goed als je dit enkel als etc2 of etc3 aanmaakt?

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een AAF met 2e bootloader in de flash staan.

 

Op de harde schijf heb ik partities gemaakt. Als ik het opnieuw zou doen maakte ik 4 partities van 512MB voor images en swap en een partitie met de rest voor de media. Die partities heb ik gemaakt met cfdisk. Type 83 voor de swappartitie en type 82 voor de rest.

 

Op de eerste 3 partities en de mediapartitie heb ik met mkfs.ext3 -b 4096 [devicenaam] een filesystem aangemaakt.

 

Ik weet niet of KCC dat nu ook kan. Ze hadden altijd wat lastigs met een speciaal formatprogramma (dat geen grote USB-sticks of disks kan formatteren) en partitienamen, maar wie weet hebben ze dat ondertussen opgelost. cfdisk en mkfs.ext3 zouden namelijk ook door KCC op de kathi gezet kunnen worden.

 

De 4e partitie is swap, die maak je met mkswap [devicenaam].

 

En dan met KCC installeren, eerst BA installeren en het BA menu, en als laatste image in partition installeren.

 

BA images starten wel wat traag op. Als het regent ga ik zelf aan een flash-install beginnen op min ontvanger...

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...