Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Zwart beeld in opname na standby tijdens opnemen


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds enkele weken een vreemd fenomeen opgemerkt op mijn Inverto. Ik kan er niet geheel zeker van zijn dat dit zich niet al een hele tijd afspeelt maar ik ben er nu pas echt op gaan letten.

 

De situatie is de volgende:

1. Inverto staat op en wordt afgestemd op kanaal x.

2. Opname start op datzelfde kanaal x.

3. Inverto wordt 5 mins later in standby gezet terwijl hij nog steeds afgestemd staat op datzelfde kanaal x.

4. Na 5 mins wordt de Inverto terug gestart en bekijken we de opname. De opname loopt ondertussen nog steeds.

5. Bij het bekijken van de opname, doet het volgende zich voor: de eerste 5 mins zijn goed, daarna is het beeld voor 5 mins gewoon zwart en na die periode is het beeld terug en loopt de opname verder.

 

Het lijkt er dus op dat de Inverto stopt met opnemen gedurende de periode dat hij in standby was.

 

Let op. Het probleem doet zich enkel voor als de Inverto - voor hij in standby gaat - op hetzelfde kanaal is afgestemd als waarvoor de opname aan het lopen is. Stem je eerst af op een ander kanaal en zet je hem dan in standby dan is er geen probleem met de opname.

Opnames die niet onderbroken worden door een standby/resume hebben ook geen problemen.

 

Ik gebruik de laatste firmware [OTA] van Inverto en hebben een TVV CAN plus nieuwe [seca3] smartcard.

Ik heb nog niet kunnen uitzoeken of dit fenomeen zich ook voordoet op de FTA zenders.

 

Iemand hier meer info over? Is dit een gekende bug?

 

Groeten,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is een bekend probleem. Althans bij mij wel, ik heb het probleem al eens eerder hier op het forum vermeld. Het probleem is ineens onstaan bij 1 van de laatste firmware versies en alleen bij bepaalde CAM's. De oude Mediaguard CAM heeft in ieder geval een probleem. Ik heb een nieuwe Mediaguard (canal digitaal CAM) gekocht en daarmee treed het probleem niet op. Overigens sinds ik de nieuwe CAM heb heb ik ook geen vastlopers meer. Probleem lijkt niet gerelateerd te zijn aan de nieuwe Seca3 kaart.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...