Ga naar inhoud


Is dat nu een verstandige keus gezien mijn historie?


Con

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TheLastHero
Er wordt hier continue gesproken over HDMI, maar de meeste TV's hebben toch gewoon ook een dvi aansluiting?


Omdat ik een HDMI kabel moest leggen (15 meter) die een vermogen
kost via een goot, plafond naar mijn beamer. Mijn huidige Arion
heeft namelijk een HDMI uitgang.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: vGnp
Ik heb een 7025+ (twin tuner) en geen 8000 (nog niet) maar het maakt niets uit. Het staat gewoon op je HD. laugh
En het hoeft niet binnen de transponder te zijn hoor. Als je maar een tuner vrij hebt. . . vGnp


Ik heb nu de PowercamPro, heb ik dan niet de Aston Dual nodig
om vanaf 2 transponders te kunnen opnemen?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dreambox heeft het GROTE voordeel dat je geen CI-module meer nodig hebt

daar er een softcam kan worden geladen die 99% van alle CAID's welke bestaan kan lezen en openen op kaart via de standaard ingebouwde kaartlezers

 

dus je Powercam kun je te koop aan bieden

 

( HD staat in alle bovenstaande berichten voor hdd ofwel harddisc en niet High Definition, voor de heikneuters onder ons )

 

ciao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voordelen van Dreambox

Geen poespas met cam modules, de smartcard gaat rechtstreeks in een van de 2 kaart lezers.

Dreambox draait op linux dit is een open source bron, voor zover de hardware het blijft toelaten kan de software ervan onbeperkt aangepast worden, m.a.w de ondersteuning is fenomenaal en Gratis.

Veder kan de dreambox uitgerust worden met tientallen extra plugins, om zelf te instaleren naar keuze zoals; skins, kant en klare zenderlijsten, ophalen van EPG, ondertiteling bij buitenlandse films, e-mail.

Kennis over Linux is vandaag niet meer nodig, de tools die in de loop der jaren zijn aangemaakt voor de benadering van een dreambox draaien allemaal op, jawel Windows.

Elke dreambox beschikt over een LAN aansluiting, ook hier alweer niks dan voordelen, rechtstreeks plugins downloaden van het internet, wie beschikt over een 2de dreambox in huis kan de smartcard delen met de 1ste dreambox. En nog een extraatje waar ik niks mag over schrijven, maar waarvan iedereen weet dat het bestaat.

Men kan in elke dreambox met uitzondering van de 500 een Harde schijf inbouwen, hiermee zijn dagen aan opnames gegarandeerd, een opgenomen film haal je zo van de dreambox naar de pc en omgekeerd. De Dm 8000 is zelfs uitgerust om een heuse DVD writer in te bouwen.

Films opgenomen op dreambox 1 zijn af te spelen op dreambox 2 en zo kan ik nog een poosje verder gaan.

In het begin zal je wat huiverig staan omdat je dat ding moet benaderen en er een image opzetten + plugins maar dat heb je snel onder de knie.

Er bestaan manuals met foto’s die je stap voor stap uitlegen wat en hoe, er is trouwens niks aan.

En pas dan zal je merken waarom een dreambox met kop en schouder boven al de rest uitsteekt.

Ik heb sinds een aantal maanden een DM 8000 en zeer tevreden, ondanks zijn iets hogere prijs.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon MiLo erop zetten.

 

 

En hier staat hoe je zo'n image erop zet.

 

 

Zenderlijst kun je via de ab erin zetten.

 

Smartcard erin en kijken maar.

Let wel op dat je 'm met de chip naar beneden erin doet.

 

Ook het kijken van opnames is makkelijk.

wanneer je halverwege een opname stopt,

dan onthoudt ie waar je gestopt bent

zodat je devolgende dag weer simpel verder kan kijken

zonder te hoeven zoeken waar je was gebleven.

dan


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de reacties top.

 

Nu nog even wennen aan 1000 euries.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ander board, waar ik de naam niet van mag noemen (pm volgt), ben ik bezig met het schrijven van een beginnerscursus linux voor set top boxes (deel 1 en 2 zijn al online, deel 3 ben ik nu aan 't schrijven). Als voorbeeld gebruik ik een dreambox. Je kunt aanhaken als je het leuk vindt om je te bekwamen in linux smile

 

Succes met je keuze!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chrisch
Op een ander board, waar ik de naam niet van mag noemen (pm volgt), ben ik bezig met het schrijven van een beginnerscursus linux voor set top boxes (deel 1 en 2 zijn al online, deel 3 ben ik nu aan 't schrijven). Als voorbeeld gebruik ik een dreambox. Je kunt aanhaken als je het leuk vindt om je te bekwamen in linux smile

Succes met je keuze!


Vergis je niet, Sat4all vind ik wel het beste board maar schuw
andere boards absoluut niet, ik ben niet wereldvreemd dus wacht
even je PM af.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
( HD staat in alle bovenstaande berichten voor hdd ofwel harddisc en niet High Definition, voor de heikneuters onder ons )


@Tonskidutch,

[off topic]
Bedoel je echt heikneuter ?
Citaat:
hei·kneu·ter de; m,v -s onbeschaafd, wat onnozel iemand

Of bedoel je misschien mierenneuker ?
Citaat:
mie·ren·neu·ker de; m,v -s (inform) muggenzifter, pietlut


HDD betekent trouwens niet harddisc maar Hard Disk Drive cool
Let op de verschillen smile

Of heb je soms met opzet een foutieve uitleg gegeven om een bepaalde reactie te genereren? :D
[/off topic]

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
de 8000 is wel belachelijk duur, dat realiseer je je wel Con ?merDe


Zie mijn eerdere citaat:
. . . . Nu nog even wennen aan 1000 euries. . . .

Ja dat realiseer ik mij erg goed, dat is dan ook de reden
dat ik bijvoorbeeld twijfel tussen de 7025 en de 8000.

En nog een keer ja, maar als ik dan in een keer van alle
ellende af ben heeft ook wel wat, toch?

Kortom, ik ben nog steeds een enorm twijfelkont.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb beide, zowel de 7025+ (slaapkamer) als de 8000 (woonkamer), maar als je het geld er hebt liggen zou ik, in ieder geval, voor de 8000 gaan.

Maar de 999 euries is absoluut een hoop geld.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...