JAW52 Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Bootloader loopt vast in err:0x01 Reden: Heb sinds een paar uur een rebox 9000. Digitaal audio deed het niet. Dus update naar versie 50. Blijkbaar tevroeg aan en uit gezet. Doet nu niets meer dan de error melding als hij een paar seconden bootloader v1.19 heeft laten zien. Wat moet/kan ik doen? Johan
TheLastHero Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Misschien een rare opmerking, maar opnieuw de image flashen? Ik heb zelf een IPBOX 9000 en als het daar mis gaat krijg ik wel altijd de USB-update mode (powerknop aandoen en tegelijkertijd de aan/uit/standby knop indrukken). Ik weet niet of dit ook het geval is met een rebox? Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
djoek Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Zoek eens onder Loader Octagon SF1018 HD ( google), daarmee is die misschien serieel nog te flashen.
JAW52 Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Geplaatst: 20 september 2009 Bedankt voor jullie reacties. De eerste oplossing werkt niet. De tweede kom ik niet uit. Het is een nieuw apparaat. HEt is verigens ontstaan omdat hij regelmatig spontaan bevroor en/of opnieuw opstartte. Dat is ook met updaten gebeurd tien de teller op 40% stond. Ik zla me tot ***geen-reclame*** wenden. ALs iemand nog een tip heeft: graag! DAt scheelt me een hoop tijd en gerij! Bedankt! Johan
gilera1009 Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 je moet de software v50 er op zetten je download het bij Rebox http://www.rebox.be/RE9000/RE9000HDPVR_V50.ird die doe je op een usb sticks die doe je voor ik de box en dan gaat alles van zelf je moet dan wel als die klaar is de box terug zetten naar fabrieksinstellingen gr. Gert dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
JAW52 Geplaatst: 20 september 2009 Auteur Geplaatst: 20 september 2009 Bedankt! Maar dit was mij bekend. Punt is dat deze update juist vast liep. Kon daardoor na een uur niks anders dan stroom er af te halen. Daardoor is blijkbaar de opstartsoftware ontregeld. Dus na één seconde bootloader krijg ik nu die error melding 0x01 en gebeurt er niks meer. Ook de USB uitgangen doen dus niet. Mijn vraag is heel concreet: kun je zo'n ding resetten, net als bijvoorbeeld een PDA. En zo ja: hoe? Nogmaals dank voor de reacties! Ben benieuwd! Johan
djoek Geplaatst: 20 september 2009 Geplaatst: 20 september 2009 Als je zijn bericht leest, heeft hij dat reeds gedaan alleen heeft hij de update onderbroken, dus bootloader beschadigd, dat wordt een retourtje.
remo Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Voor dat je v50 erop zet moest je eerst v44 erop plaatsen en dan v50 Mischien dat v44 er nog op te krijgen is. Dus probeer eerst v44 via de usb er op te krijgen. Als dit niet lukt dan zal hij retour moeten V44 is ook 9.2 mb groot V50 is maar 2.4 mb groot Suc6 Groeten Remo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen