cellie Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 Hoe mount ik een nfs disk in /etc/fstab zodanig dat er in nautilus geen umount icon bij de drive verschijnt? Ik heb nu zoiets: Code: 192.168.2.2:/media/dreambox /media/dreambox nfs rw 0 0192.168.2.2:/media/storage /media/storage nfs rw 0 0 Dit om verwarring met bv usb disks en onervaren users (vriendin) te voorkomen. Assumption is the mother of all fuckups
RS2000 Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 In de 4de kolom: vervang rw door rw,nouser Of het unmount icoon dan verdwijnt weet ik niet, ik gebruik zelf geen Ubuntu, maar i.i.g. kan er dan niet door een gewone user unmount gedaan worden.
cellie Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Geplaatst: 22 september 2009 Nee, werkt niet. Al op meerdere fora hulp gezocht, maar dit lijkt toch een lastige vraag. Ik denk dat het niet zozeer het mount gebeuren betreft, maar meer hoe nautilus mountpoints weergeeft. Assumption is the mother of all fuckups
Lucky_Luke Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 "auto,nouser,rw" auto: systeem mounts automatisch nouser: geen user control rw: read/write access Als dit niet werkt zul je vrees ik met gconf aan de slag moeten (zie 'man gnome-mount')
polle58 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 lukt het hier ook niet mee? http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=428196&page=4
Lucky_Luke Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Daar zou het misschien wel mee lukken, maar het is wel een hack/workaround. Vroeger werd al het (un)mounten overgelaten aan het systeem/fstab. Tegenwoordig staat hier zo min mogelijk in om GNOME/KDE/etc. de kans te geven dit te regelen. Het zou vreemd zijn als Gnome fstab niet meer respecteerd en toch de optie geeft te unmounten terwijl het ge"auto"mount is als root (nouser).
polle58 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hm, als ik het zo lees wordenje schijven niet gemount of unmount hierdoor, ze zijn alleen niet zichtbaar, dat was toch wat je wou?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen