Ga naar inhoud

[DM7025] dreambox 7025 met externe hd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben aan het testen met een externe hd aan mijn 7025,image is gemeni 4.4

Ik kan de schijf wel formateren in devices maneger daarna geeft hij

netjes de groote van de schijf aan dus het formateren is gelukt.

Maar als ik wil opnemen krijg ik de melding free disk size to small <100mb.

Kan een 7025 wel met een externe schijf of moet ik nog iets anders instellen of doen?

grt Volvotje

Geplaatst:

Met DCC 2.96 moet je eerst via ftp de volgende map verwijderen, die staat onder /hdd de map /media anders komt er een fout melding.

dan DCC 2.96 omschakelen naar de modus Telnet en daar het volgende ingeven zoals het hier staat.

ln -s /media/sda1 /media/hdd

Let op de l is geen grote i maar een kleine L, dus geen hoofdletters

als jij het zo doet kan jij er een terra externe schijf aan hangen.

Veel succes ermee laat even weten of het gelukt is.

grt

Geplaatst:

Mooi dat het gelukt is, heb er ook wel eens aan gedacht, maar nooit echt iets over gelezen. Is het nu ook zo dat je op de Dreambox vanaf die schijf Films, MP3, en foto's kan afspelen?

En dat het dan via het netwerk vanaf andere Dreambox en pc te benaderen is en af te spelen. En dat er bestanden via elke pc in het netwerk op de schijf te plaatsen zijn? En werkt het gewoon in cobinatie met interne schijf? beetje veel vragen, maar goed crazy

Dan heb je toch eigenlijk iets van een NAS, of zie ik het verkeerd. Mijn handen beginnen alweer te jeuken om hiermee aan de gang te gaan smirk

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

ja hoor, allemaal correct smile

per ftp is die schijf al normaal te benaderen, maar als je samba (juist) op de dreambox installeert en configureert heb je inderdaad een NAS. Kan je op je pc via de verkenner sleuren en pleuren daar vanaf of naartoe (met evt een stationsletter N: ofzo).

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Mooi weer een nieuw studie projekt gevonden, heerlijke hobby toch? :D Samba, zal wat worden, iemand een tip voor leesvoer?

Wat betreft mijn externe USBschijf, deze gebruik ik nu onder Windoos, moet die dan anders geformatteerd worden op de Dreambox? Zodat ik dan eerst wat bestanden moet gaan overzetten op een andere schijf.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tisnix
...Dan heb je toch eigenlijk iets van een NAS...

Jep, en best een goeie ook.

Ik laat de 7025 zelfs ook wel nieuwsgroepen of torrents downloaden. Loopt allemaal prima. Samba staat er bij de meeste images al standaard op voorgeinstalleerd.
  • 1 jaar later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik wil een ext hd via usb aan sluiten maar ben een behoorlijke leek.Wat betekent b.v DCC 2.96 Wil je mij stap voor stap vertellen wat ik precies moet instellen op mijn dreambox?

Alvast hartelijk dank.

Geplaatst:

Bouw de schijf in, dat werkt veel beter, zeker op een 7025 met een vreselijk trage USB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen