Ga naar inhoud


Canal Digitaal-Cam maar geen Seca 3 in Nokia 9600


hoost

Aanbevolen berichten

 

Met een Canal Digitaal-cam en daarin de oranje CD kaart lukt het me niet de gecodeerde zenders te zien. Ik heb al diverse Firmware-versies geprobeerd (DVB 2000; NoOneManit 's; Sandra; Magic, e.d) maar het lukt me niet. Ik kan me zo voorstellen dat er best wel een mede Nokia-aanhanger is die z'n trouwe Nokia 9600 óók met de CD-cam aan de praat heeft weten te houden. Wie kan me eens helpen aan de juiste software of een tip ?

 

Alvast mijn dank,

 

Hoost

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

met dvb 2000,noOnemanit,sandra zal het zekers niet gaan werken

probeer maar eens een dvb 2000 beta78 versie of een dvb2k versie

je kan ook de metro seca3 1848 beta1 proberen is hier te downloaden

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dank voor je adviezen, Metropar,maar het effect is nog steeds 'nul'! Ik gebruik een Canal Digitaal / TV Vlaanderen module met een originele Seca 3 kaart; dat bij elkaar functioneert in mijn Topfield Masterpiece perfect. Maar nu nog in de Nokia 9600!

 

Groetjes,

 

Hoost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er o. a. ingezet: dvb 2000 beta 08 versie (van Uli); dvb2k versie; jouw metro seca3 1848 beta1; Nokia NoOneManit 1.3 Aston 1.05; DBV2000b8 Magic; dvb2000b8_np4 (Nokia 9600 + Common Interface , Freecam, Magic, enz). Ik moet toegeven dat ik dat steeds doe zonder de box leeg te maken met de bdm en eerlijk gezegd is me ontgaan hoe ik dat moet doen; het is minstens tien jaar geleden (ik was toen ‘pas’ 65) dat ik daarmee bezig was; had toen een Nokia 9500, een Nokia 9200 en de Nokia 9600; ik zal op zoek moeten naar die werkwijze.

Indertijd heb ik ook wel Cam-s gemodificeerd maar door mijn handicap kan ik dat niet meer; heb zo goed als geen kracht in m’n rechterhand en bibber als een erotisch speeltje.

Ik heb een Aston Cam 1.05 en een Canal Digitaal / TV Vlaanderen Cam.

 

Met vr. gr.

 

Hoost

Link naar reactie
Delen op andere sites

cam hoeft voor een 9600 niet gemodificeerd te worden

daar gaat nl een ci in in plaats van cam module

maar dat moet op een of andere manier wel draaid te krijgen zijn

een 9600 heb ik wel alleen geen tvv ci anders kon ik eens wat testen voor je

zal in ieder dit weekend eens wat soft in de 9600 testen

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de 9600 van zolder gehaald en de Seca 3 1848 beta 1 er in gezet .

De enige CI die ik heb is een Matrix Reloaded (Ucas 3.0)

Als ik die erin doe en cam info vraag , verdwijnt het cam-menu .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij np81 kun je handmatig een pid selecteren, ik vermoed dat de nokia de seca 2 selekteert. [blauw][geel][9] dan krijg je een lijst met pids te zien. seca=0100 en cds=6A, tvv=6C. Kies de hoogste pid (per provider) deze is seca 3. Waarschijnlijk helpt dat.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met EMM en ECM auto select op OFF? Dan zou het moeten werken. Helaas heb ik geen seca3 kaart om te testen. Kan het alleen proberen simuleren mbv Fausto, ik krijg dan andere info binnen vanaf de Dbox maar mijn Irdeto2 kaart kan dat niet decoderen.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de informatie, ik heb gezocht naar de genoemde FW

dvb2000 np81, maar kan het niet vinden; waar haal ik dat?

Heb je daarmee Seca3 middels de CD/TVV module?

De Astom cam vertoont inmiddels een Error sinds het inladen van Seca 3 1848 beta 1; raar maar waar! Zie voor nadere gegevens mijn vorige berichtjes.

Ik ben benieuwd naar verdere ervaringsverhalen.

 

Met vr. gr.

 

Hoost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...