Ga naar inhoud

geen regionale zenders abonement van 1 euro ??????????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik begrijp dan alleen niet waarom die andere ontvanger die rechtstreeks van de lnb komt het dan ook niet doet hier staan nooit alle ontvangers tegelijk aan

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: paashaasje
ik begrijp dan alleen niet waarom die andere ontvanger die rechtstreeks van de lnb komt het dan ook niet doet hier staan nooit alle ontvangers tegelijk aan

Nu nog 1 keer: omdat je je niet houdt aan het protocol voor diseqc 1.0!!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Nu nog 1 keer: omdat je je niet houdt aan het protocol voor diseqc 1.0!!

Zoals de topicstarter het hierboven beschrijft, houd hij zich wel aan het diseqc protocol. Dus die ene ontvanger op de slaapkamer heeft blijkbaar wel een kabel rechtstreeks naar de lnb. Daar zou het dus mee moeten kunnen werken. Welk type ontvanger is dit? Misschien kent hij geen diseqc?
Geplaatst:
Origineel bericht van: 7121user

Zoals de topicstarter het hierboven beschrijft, houd hij zich wel aan het diseqc protocol.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik ken geen ontvanger waar niet minstens diseqc 1.0 op zit. Hoger is iets anders.
Paashaasje doet er goed aan eerst maar eens 2 ontvangers rechtstreeks op de lnb's aan te sluiten. Geheel volgens het boekje.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

ik heb er 2 rechtstreeks aangesloten op de lnb 1 doet wel andere niet

heb 3 ontvangers

philips 2210

philips 6072

thomson tsh4

Geplaatst:
ik heb er 2 rechtstreeks aangesloten op de lnb 1 doet wel andere niet

heb 3 ontvangers
philips 2210
philips 6072
thomson tsh4

1)Welke 2 ontvangers heb je geprobeerd? 2 x Philips of 1 Philips en de Thomson?
2)Wat gebeurt er als je de 2 kabels andersom aansluit, dwz de 2 wisselt?
3)Welke doet het niet? Controleer de f-connectoren eens van de kapotte? Heb je de diseqc-standen wel goed ingesteld van de ontvanger die het niet doet? Of uberhaupt?

Geplaatst:

sorry hoor zit dit zo even te lezen maar heb je al geprobeerd het kaartje om te wisselen dus die nu beneden in de ontvanger zit waar dus alles wel op werkt even boven in de ontvanger te doen en anders om zo kun je zien als het aan het kaartje licht dus je abbo of aan iets technisch.

lijkt mij zo

Geplaatst:

Zal ik ons Paashaasje een eindje opweg helpen! smile

Wat Paashaasje heeft zijn de oudere CD.s ontvangers.

Deze oudere ontvangers kunnen met de oude software maar 1 satelliet ontvangen (Astra op 19.2)

Bij de Thomson TS4H zal hij dit allemaal moeten doen:

1. Zet de ontvanger op de zender Download CDS (voorkeuze 498)

2. Druk op het knopje MENU van de afstandsbediening

3. Kies voor optie 7 TECHNISCHE INFORMATIE

4. Kies vervolgens voor optie 3 NIEUWE SOFTWARE INLADEN

5. Toets op de knop OK

6. Op het display verschijnt de tekst "AUTO UPDATE". U ziet nu een teller die oploopt naar 100%

7. Na ca.3 minuten zal de satellietontvanger opnieuw opstarten en is de software update voltooid.

LET OP! Wanneer er in het display de tekst "AUTO UPDATE ERROR" verschijnt, is de software

update niet gelukt. Probeer het dan later nog een keer.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

De exacte Philipsen staan er niet bij maar bij de Philipsen gaat het op deze manier

Volg onderstaande stappen om uw Philips DST 5816, DSX 6073, DSX 7071 of DSX 7072 te voorzien van nieuwe software:

1. Zet de satellietontvanger op de zender DOWNLOAD CDS (voorkeuze 498)

2. Zet de satellietontvanger uit d.m.v. de rode knop op de afstandsbediening

3. Zet de satellietontvanger weer aan d.m.v. de rode knop op de afstandsbediening

4. Er verschijnt nu een groene balk in het beeld met de volgende tekst:

"Decoder is bezig met laden van nieuwe software. Moment geduld a.u.b"

5. Na 30 seconden start de satellietontvanger opnieuw op

6. Hierna verschijnt kanaal 498 weer in beeld. U ziet tevens een groene banner in beeld met daarin de tekst:

"Niet uitzetten a.u.b. Ontvanger controleert nieuwe smartcard". De satellietontvanger controleert en installeert vervolgens de nieuwe software.

7. Wanneer de groene banner uit beeld verdwijnt, is de software update voltooid

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Geplaatst:

dan nog

1 hij heefd de zenders er wel in dus moet het kunnen werken.

2 zelfs die tomson kun je laten zoeken ik meende in het menu instellen op schotel 2.

3 als dat met dat kaartje niet werkt dan even ontvanger omruilen dus die nu beneden staat even naar boven en anders om.

als hij dan nog steeds het zelfde heefd dan zit het in de kabel naar boven of de aansluiting van de lnb.

heefd hij dan wel beeld boven dan zit het werkelijk in de ontvanger mischien wel een instelling niet goed.

maar dat omwisselen is het makkelijkst om wat uit te sluiten.

Geplaatst:

En de philips 6072 de ontvanger die beneden staat is de nieuwste.

Paashaasje sluit de Thomson beneden aan, alleen de Thomson en geen andere ontvangers.

Voer dan de update uit die ik in mijn Thomson posting beschreven hebt en kijk of het werkt.

Geplaatst:

hallo paashaasje

er kunnen geen twee ontvangers op een kabel alle bij apart op een kabel de ontvangers werken met horisitaal verticaal signaal dus alle bij apart op een kabel. zenders op nieuw in laden op menu snel in laden of kanalen installeren C.D. schotel 2 het abonement maak niks uit regional is gratis

gr henk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

het is gelukt heb de regiozenders op de ontvanger die ook alleen een kabel had

de andere die aan de ontvanger beneden zit niet maar das niet erg

allen bedankt

Geplaatst:
Origineel bericht van: robinhenk
hallo paashaasje

er kunnen geen twee ontvangers op een kabel alle bij apart op een kabel de ontvangers werken met horisitaal verticaal signaal dus alle bij apart op een kabel. zenders op nieuw in laden op menu snel in laden of kanalen installeren C.D. schotel 2 het abonement maak niks uit regional is gratis

gr henk

Waarom zou dat niet werken? Dat werkt gewoon prima.
Ik heb dat al jaren zo met 2 Xtreme ontvangers.
Natuurlijk heeft het wel zijn beperkingen en bepaald de 1e ontvanger die is aangesloten naar welke satelliet je kijkt en of je horizontaal of vertikaal kijkt (als ze beide aan staan)
Staat de eerst aangesloten ontvanger uit dan bepaald die nog steeds naar welke satelliet gekeken wordt, maar maakt het op de 2e niet meer uit of je horizontaal of vertikaal gepolariseerd gebruikt.

Maar aangezien ik ook een ontvanger in de slaapkamer heb staan en één in de kamer gaat dat prima aangezien als ik in de kamer kijk dan hoef ik niet in de slaapkamer te kijken.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerrit B

Waarom zou dat niet werken? Dat werkt gewoon prima.
Ik heb dat al jaren zo met 2 Xtreme ontvangers.
Natuurlijk heeft het wel zijn beperkingen en bepaald de 1e ontvanger die is aangesloten naar welke satelliet je kijkt en of je horizontaal of vertikaal kijkt (als ze beide aan staan)
Staat de eerst aangesloten ontvanger uit dan bepaald die nog steeds naar welke satelliet gekeken wordt, maar maakt het op de 2e niet meer uit of je horizontaal of vertikaal gepolariseerd gebruikt.

Gerrit

Niet alleen satelliet en polarisatie maar ook de frequentieband wordt door de eerste ontvanger bepaald.
Zolang Canaldigitaal alle transponders in dezelfde polarisatie en frequentieband blijft uitzenden kun je met deze opstelling nog vooruit voor wat betreft de Nederlandse zenders.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen