Ga naar inhoud


Hoe Barry Allen installeren ?


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik Barry Allen installeren zodat ik met meerdere images kan testen ?

Ik downloadde een versie en installeerde die via IPKG install <pakketnaam>

Dat lukte allemaal, maar hij zei dat hij geen USB device vond, en het dus op de harde schijf zou zetten, wat niet optimaal is omdat de harddisk dan niet meer in standby kan gaan.

 

Als ik het goed begrijp moet ik een image op USB krijgen, en die dan erinstoppen, en dan Barry Allen installeren ?

Hoe gaat dat echter, zo'n image eropkrijgen ?

Bij mijn Dreambox 8000 zat een speciale recovery USB stick.

Is die groot genoeg voor een image, of staat daar al zo'n image op ?

 

Als ik een USB stick neem die ik van te voren met Windows gebruikte, hoe krijg ik die dan draaiende onder Linux ?

Is dat met mkfsext2 of zoiets ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: martin52
Hierbij de handleiding hoe je Barry Allen moet installeren. het is wijs, om, voordat je BA installeert, eerst de USB stick te formatteren (in de image of op je PC)


Maar die manual had ik al.
Ik vind hem echter niet duidelijk.
Kijk, ik heb nu net een 8Gb USB stick geformatteerd op PC.
Welk image moet ik daar nu opzetten ?
De PLi die op mijn Dreambox staat of iets anders ?
En hoe doe ik dat, is dat voldoende om een NFI file erop te zetten, en zal hij daar dan van kunnen booten ?
Is het de bedoeling dan van USB te booten en dan Barry Allen te installeren op diezelfde image ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgangspunt is, dat je al een image in de flash hebt. Vervolgens installeer je BA conform de handleiding. Je ziet na installatie op je harde schijf de directory: "MB_Images".

In deze directory zet je dan (bv via Flash FXP of DCC) de nfi images die je wilt testen cq als alternatieve images wilt gebruiken.

Vervolgens open je de BA plugin op je dreambox en kiest de menu optie "wizzard voor images op HDD/MB images" en dan "uitpakken NFI image" . Na enige tijd wordt je box opnieuw opgestart en is het installeren van de alternatieve image gereed. Dan box opnieuw starten en je krijgt na tijdens de boot het keuze menu van BA te zien waarbij je kan kiezen met welke image je wilt opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan.

Wat ik gedaan had is het volgende :

 

* USB stick geformatteerd (Windows)

* Barry Allen geïnstalleerd op USB stick

* gereboot en STOP geforceerd, van daaruit een image van mijn flash gemaakt

* na gewoon booten in Barry Allen image laten uitpakken

* die image als image ingesteld voor volgende boot

 

Hij zit dan in een loop, ik vreesde al dat ik weer heel mijn Dreambox ging moeten herinstalleren.

Gelukkig bleek, dat als de USB stick niet aangesloten is hij als vanouds boot.

 

Nu vraag ik mij af, als dat niet de juiste manier is om een image te maken van je systeem hoe moet je het dan wel doen ?

Dat vind ik niet in die uitleg terug.

Ze spreken van copiëren van images en dergelijke, en uitpakken ervan, maar niet hoe je van een wekrende versie een image maakt.

 

Of heeft die PLi problemen dat USB niet werkt ?

Ik zie nochtans toch het bootlogo van Barry Allen ?

 

Kortom, hoe doe je dat nu, zo'n NFI image aanmaken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu wel al kunnen switchen tussen meerdere images.

Er is echter nog een ding waar ik problemen mee heb :

 

Je kunt daar in die menu's kiezen wat je volgende boot zal zijn (PLi, standaard enigma, enz.).

Daarstraks bootte ik nabilosat, en begon dan een paar skins te proberen.

Het systeem vroeg om te herstarten, en nadien bleef het in een loop zitten.

Nu, ik weet dat ik weer normaal kan starten als ik de USB stick eruit haal, mar dan heb ik weer geen Barry Allen meer.

Bestaat er geen mogelijkheid om tijdens het booten zelf te kiezen tussen alle geïnstalleerde images ?

 

Die vond ik niet terug in die menu's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dit niet: "* gereboot en STOP geforceerd, van daaruit een image van mijn flash gemaakt." Bedoel je dat je opnieuw geflashed hebt, nadat je BA hebt geinstalleerd? In dat geval ben je BA weer kwijt.

Na installeren van BA kun je (na gewone reboot) een image uitpakken uit de folder MB images. Tijdens het booten krijg je dan een keuzemenu van BA waarin je kunt kiezen met welke image je wilt doorstarten (of je maakt je keuze voor rebooten door in BA de image van volgende opstart te selecteren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat je BA enkel kunt beginnen installeren indien je eerst een "goede" image op je DM hebt staan.

 

 

De definitie van "goed" is functie van de correcte libraries bij dat image (en hieraan voldoen maar 50% van alle images).

 

Ik heb bvb Oozoon in mijn DM zitten, daarmee lukt de installatie van BA en dan kan je zo verder nieuwe images installeren. Nadien gebruik ik Oozoon helemaal niet meer, je ziet hem enkel tijdens de cold-booten. Oozoon bezit de juiste versie van libraries. Opgelet, niet alle images werken zoals het hoort met BA.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik bedoel dat ik een image gemaakt had van op dat moment, en dat via netwerk opgeslagen had op mijn PC.

 

Nu, op dit moment kan ik wel wisselen tussen meerdere images, maar dat keuzemenu bij het starten krijg ik niet.

Wel de superheld Barry Allen die aan het werken is.

Maar aangezien ik dat menu niet krijg, betekent het een probleem in het geval de laatst gekozen image niet wil opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Nu, op dit moment kan ik wel wisselen tussen meerdere images, maar dat keuzemenu bij het starten krijg ik niet.


In het menu van Barry Allen kan je kiezen tussen Lite menu mode en Expert menu mode.
Wanneer je expert menu mode hebt, kan je bij Installatie Instellingen de bootmanager activeren.
Hiermee kan je na re-boot kiezen tussen geinstalleerde images.
Misschien is dat de oplossing wat je zoekt.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tisnix
Origineel bericht van: zzzzzzz
Nu, op dit moment kan ik wel wisselen tussen meerdere images, maar dat keuzemenu bij het starten krijg ik niet.


In het menu van Barry Allen kan je kiezen tussen Lite menu mode en Expert menu mode.
Wanneer je expert menu mode hebt, kan je bij Installatie Instellingen de bootmanager activeren.
Hiermee kan je na re-boot kiezen tussen geinstalleerde images.
Misschien is dat de oplossing wat je zoekt.

Ja, die bootmanager zou het moeten doen, alleen doet ie het niet.
Ik krijg dus zo'n rood/geel scherm met "Barry Allen is working", en dan boot hij gewoon de laatst geselecteerde zender, zonder een keuzemogelijkheid te geven.
Ik heb eens in dat menu gekeken en heb alleen "disable bootmanager", hij staat dus al actief.
Nu heb ik hem gedisabled, en herstart.
Ik krijg dan inderdaad geen 'Barry Allen is working' scherm meer, de volgende keer opnieuw op enabled gezet, maar de keuze bij het opstarten tussen meerdere distributies komt er blijkbaar niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...