Ga naar inhoud

Perikelen met een Nilesat opstelling.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inderdaad het is net of het steeds slechter word.

Heb de inverto black ultra inmiddels besteld. Dan zal er wel weer wat te voorschijn komen.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: dj33333
hallo pandit is nog gelukt met je schotels op 7 west groeten dj

Afgelopen zondag hebben we de set op mijn platte dak gezet, dat was een flinke klus, vooral de balast stenen omhoog brengen en het opieuw instellen. Omdat de MTI defect is (Is onderweg naar de webwinkel in Duitsland) heb ik de hier geroemde Inverto in de Quad uitvoering gekocht. Hij doet het gevoelsmatig wat minder op mijn set dan de MTI. Over de hele linie is de otvangst wat minder, Rotana Cinema en CIMA die ik regelmatig pakte heb ik niet meer gezien. Helaas was het weer niet van dien om het dak op te gaan. Misschien komend weekend

Pandit

Geplaatst:

hoi...

ik ben vrijdag opzoek geweest naar nilesat met triax 110

ik wordt telkens op de verkeerde been gezet..omdat mijn signaalmeter wel op geel springt...wat betekent dat hij hem gevonden heeft...als ik scan, dan is het ander sateliet..

is er een ander manier om naar nilesat te scannen? zonder dit irritante bedrog...of kan ik het beter opgeven met dit schotel..

lokatie is EMMEN...

Geplaatst:

heeft iemand bleed op showtime pakket promo kanaal wil graag weten ben van plan via kenis egypte showtime abonneer . groeten dj

Geplaatst:
Origineel bericht van: AcademyStar
hoi...
ik ben vrijdag opzoek geweest naar nilesat met triax 110
ik wordt telkens op de verkeerde been gezet..omdat mijn signaalmeter wel op geel springt...wat betekent dat hij hem gevonden heeft...als ik scan, dan is het ander sateliet..
is er een ander manier om naar nilesat te scannen? zonder dit irritante bedrog...of kan ik het beter opgeven met dit schotel..
lokatie is EMMEN...

@AcademyStar,

Ontvangst van de verticale transponders zou moeten lukken met jouw 100 cm. Triax schotel.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: dj33333
heeft iemand bleed op showtime pakket promo kanaal wil graag weten ben van plan via kenis egypte showtime abonneer . groeten dj

@dj33333,

Showtime Promo zit op 11411 H van Atlantic Bird 4 op 7,2 graden West.

Deze transponder/zender kan ik niet ontvangen in Helmond met mijn 120 cm. schotel.
Een aanzienlijk grotere schotel dan 120 cm. zal denk ik nodig zijn om deze in Nederland te kunnen ontvangen.

Met vriendelijke groeten )

sattaz
Geplaatst:

@Academystar,

Op jouw P.M. over Nilesat heb ik al op 16-10-2009 geantwoord.

Ik zie dat je die nog niet geopend heb...

sattaz

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

Showtime Promo zit op 11411 H van Atlantic Bird 4 op 7,2 graden West.

Deze transponder/zender kan ik niet ontvangen in Helmond met mijn 120 cm. schotel.
Een aanzienlijk grotere schotel dan 120 cm. zal denk ik nodig zijn om deze in Nederland te kunnen ontvangen.

@dj33333,

Kennelijk ontvangt er iemand nabij Brussel (België) transponder 11411 H met een schotel van 240 cm.

sattaz
Geplaatst:

Ik las in een "bekende" tijdschrift een test van Technomate LNB. Het schijnt dat de "Super High Gain" de beste LNB. Die nu op de markt is. Heeft iemand toevallig ervaring mee icm Nilesat?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura
Ik las in een "bekende" tijdschrift een test van Technomate LNB. Het schijnt dat de "Super High Gain" de beste LNB. Die nu op de markt is. Heeft iemand toevallig ervaring mee icm Nilesat?

@Ventura,

Dat "bekende" tijdschrift heeft de Technomate lnb vergeleken met tot nu toe als beste door hen geteste lnb.
Helaas alsook even opmerkelijk wordt nergens vermeld welk merk lnb dat wel mag zijn....
Bovendien wordt op één van de satellieten met een heel sterk signaal, Hotbird op 13 Oost, getest.

Als er tesamen met andere bekende gerenommeerde lnb's zoals Inverto, MTI, Smart, Invacom, enzovoort,
zou worden getest op een zwakke satelliet/transponder die zich op de grens van wel/niet ontvangst bevindt
dan krijg je testresultaten waar je echt wat mee kunt.

De "test" van het tijdschrift zegt niets.
Er is ook nog niets eens vermeld met welk merk/maat schotel er getest is.

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: AcademyStar
ja dank u wel...ik heb het wel gelezen...ik ga volgende week het uitproberen...probleem is dat ik geen atlantic bird 2 op mijn menu heb staan..ik heb behoorlijk oud bakje

@Academystar,

Als je een oud beestje hebt staat er misschien nog wel de naam Telecom 2D (is ook positie 8 West).
Je kunt wellicht het beste zoeken naar 12545 H - 3038 SR - 3/4 FEC.
Daar zit K3 Kulturkanal, een redelijk sterke transponder/zender.

Heb je dat gevonden, dan zit je al heel dicht bij Nilesat 7 West.
Vanachter de schotel gezien is het nog een heel klein tikje naar links.

sattaz
Geplaatst:

Welke ontvanger heb je dan.

Misschien handiger een zenderlijst in de ontvanger zetten waar nilesat bij in staat.

Zit vlakbij emmen en beeld op diverse zenders met triax 110 (100 cm)

Probeer zender zoals dubai one eens. Die is nog wel vrij makkelijk te ontvangen

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb een opstelling schotel van 125cm perfect rond met een irdeto black ultra en een dreambox 500s (wss clone).

Ik ontvang nilesat zeer stabiel behalve enkele transponders zoals 11900V(raar dat ik deze minder goed ontvang dan enkele Horizontale kanalen....)

en het FOXMOVIES die horizontaal ligt kan ik helemaal niet ontvangen... dag of nacht.

op sommige vertikale transponders heb ik 94% signaal en 85% kwaliteit kan iemand me helpen wat er kan mis zijn aan mijn opstelling ...

Ik woon tussen gent en brussel (AALST)

groeten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen