Ga naar inhoud

[DM7025+] EPG Gemini werkt niet goed

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, hooglopende ruzie thuis omdat de EPG niet goed werkt en dus niet de juiste programma's kan opnemen. Heb al zitten zoeken hier maar kan er geen wijs uit worden.

wie o wie kan me helpen... het is thuis 3 tegen 1 :-)

Geplaatst:

Welke image draai je op je dm7025+ ? gebruik je de xmltv import plugin al?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

De EPG van Canal Digitaal / TV Vlaanderen is een puinhoop.

Ik ben overgeschakeld naar de XMLTV - importe plugin (en Crossepg voor de engelse zenders al kan XMLTV ook de engelse zenders).

Maar op Gemini lopen deze plug-ins niet goed. PLi of Milo zijn aanbevolen. Ik gebruik Oozoon CVS en hierop is het ook werkende te krijgen alhoewel met meer moeite. Dus niet aanbevolen voor een beginnende droomboos fan.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Images zijn niet moeilijk om in je box te flashen en het is helemaal een makkie als je de backupfolder gebruikt op je HDD om de bestaande settings meteen weer in je box te laten zetten tijdens de installatie.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

welke image zou je me dan adviseren... en wat bedoel je met de backup op HD... kan ik daar al mijn gegevens die ik nu ingesteld heb opslaan....

Geplaatst:
Origineel bericht van: Boksie
welke image zou je me dan adviseren... en wat bedoel je met de backup op HD... kan ik daar al mijn gegevens die ik nu ingesteld heb opslaan....

Mijn voorkeur gaat naar Milo, maar ik zeg dat dus heel voorzichtig en wil andere images hiermee niet afbreken.
En inderdaad kun je dan al je instellingen zoals ze staan in die backupfolder zetten en dan worden die tijdens de installatie keurig meegenomen zodat je in een mum van tijd nieuwere versies kunt flashen.
Ik heb vanmorgen in 10-15min. de laatste versie van Milo op m'n dm800 gezet en dan staat alles zoals vantevoren.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Hoe backuppen:

Dit is het opslaan van de settings. U moet eens rondneuzen in de menu opties van Gemini en daar vindt U wel iets van bewaar de settings of backup settings of iets van die strekking.

Wanneer U nu een nieuw image flashed (met de webinterface) dan kunt U na het opstarten van het image de settings gewoon terugzetten. Soms vraagt de box al tijdens het opstarten of je de settings wil terugzetten.

Als je andere image flashed dan datgene waarmee je de settings gebackupped hebt kan het zijn dat sommige settings toch niet goed staan. Maar dat merk je dan wel.

Welk image: Alle images hebben zo hun eigen specialiteiten, en de keuze zal dus grotendeels afhangen van Uw eigen voorkeur. Maar zoals je klacht luid - EPG is waardeloos - dan kun je best MILO of PLi Jade3 installeren. Hierop de XMTV importer plugin installeren en je hebt een bruikbare EPG. Natuurlijk werken beide images goed en prettig.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar Oozoon CVS. Maar dit is een image voor gevorderden. bv. CCcam hierop instellen is helemaal niet gemakkelijk. De XMLTV importer werkt ook maar na heel wat gepruts. Ik kan dit dus niet aanbevelen voor beginners.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Hallo, ik heb nu de MILO draaien.. maar hoe installeer ik die xmltv importer.

Onder menu - applicaties - download.

Hij staat in de "extensions". De standaard configuratie is waarschijnlijk al goed - hij haalt elke ochtend de nieuwe EPG op voor de meeste NL en TVV zenders, geen handwerk nodig (Rytec's "dat" file is standaard ingebakken bij MiLo)
Geplaatst:

joepie, gevonden... maar je zegt iedere morgen update dit. Moet de DB daarvoor aanstaan. Ik heb hem tijdens mijn nachtrust :-) altijd in de standby staan (anders kan ik niet opnemen)

Geplaatst:
joepie, gevonden... maar je zegt iedere morgen update dit. Moet de DB daarvoor aanstaan. Ik heb hem tijdens mijn nachtrust :-) altijd in de standby staan (anders kan ik niet opnemen)

de box draait deze update ook al staat hij in standby...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen