Gast flyingmtm Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Satfriends, Sinds een paar dagen heeft mijn Dreambox het begeven en blijft hangen tijdens het booten op het Gemini Project scherm. Het probleem trad op met een paar scherpe geluiden en een fel groen scherm. Geen enkele reactie meer op de remote control. Alleen stekker eruit en weer erin laat hem opnieuw booten tot het GP scherm. Met de FlashWizard 6.3 getracht in te loggen (via mijn home network) met root en dreambox maar er kan geen connectie worden gemaakt. Uiteindelijk was de enige mogelijkheid de DB te flashen middels DreamUp en NullModem kabel. Nu komt de box gelukkig weer in de benen maar bij de Service Searching na het instellen van de Diseqc config (Astra19.2 op Diseqc A en Hotbird13 op Diseqc B, gaat het ernstig fout. Het beeld begint te bibberen, een harde brommende toon is te horen en er wordt niets gescant. Af en toe gaat zelfs de Led op de DB uit. Het lijkt wel of er iets wordt kortgesloten op het moment dat er een transponder of multisat scan wordt gedaan. Ook als ik handmatig een transponder scan krijg ik dit probleem. Opnieuw de box geflasht met de Gemini Project 0460 image en later met een oudere versie 0450 maar allemaal hetzelfde. Het lijkt erop dat er iets defect is iin de hardware. Heeft iemand dit eerder gezien? Bvd voor een reactie flyingmtm
MR_B Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 heb je de voeding eens nagemeten ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
rommelaar Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Lijkt op sluiting in de lnb.Heb je geen andere lnb die je eens kan proberen of een f connector waar sluiting in zit. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast flyingmtm Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Met mijn backup ontvanger werkt alles normaal dus LNB's zijn goed. Ook Diseqc vervangen zonder verschil in resultaat.
Gast flyingmtm Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Ik heb met een andere DM500 de verschillende onderdelen omgewisseld: U70, Q70, Q71 en Q72. Nu kan ik in ieder geval weer een transponder scan uitvoeren. Helaas zonder dat er op Astra of Hotbird een lock gevonden wordt maar het is een verbetering. Wie weet de oplossing om dit lock probleem op te lossen.
Moderator Matchless Geplaatst: 26 september 2009 Moderator Geplaatst: 26 september 2009 Was dat probleem nu opgelost met die JTAG box van je? Als iets gelukt is laat ons dat ook even weten zodat de anderen er ook wat aan hebben. Is voor de leden die je geholpen hebben ook leuk om te horen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen