Ga naar inhoud


Wat is precies een linkey?


joker55

Aanbevolen berichten

Na enige jaren intensief met een HUMAX5400 gestoeid te hebben met allerlei kaartjes, keys geschreven te hebben om CD te bekijken, bleef de laatste 3 jaar deze ontvanger even doelloos in de kast staan.

Ik wilde er weer wat mee doen, en begon wat te lezen in het HUMAX gedeelte (hoe het moet etc)

Het laatste wat er stond dat deze ontvanger wel werkt met een linkey.

De zoekfunctie bracht me ook niet veel wijzer, omdat deze veel hits gaf dat deze linkey te koop aangeboden werden, of gevraagd worden.

 

Kan iemand mij uitleggen wat een linkey is, wat je ermee kan doen, en wat het is?

 

De humax5400 met de josje ToH werkt ook goed icm de CD SECA3 kaart, maar kan er wat meer met de linkey???

 

m v g

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een kastje waarmee je heel veel ontvangers kan aansluiten op een LAN. Ze kunnen dan gebruik maken van een cardserver. Net zoals bij een dreambox.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de antwoorden, ik zal ook eens verder kijken met google.

 

Maar misschien heb ik wel de melk horen klotsen, en weet niet waar de tepel hangt, maar ik lees ook iets over een addon kaart, of AZ kaart......of is dat iets compleet anders?

De dreambox zegt me niets, omdat ik hem niet heb, en eigenlijk ook niet wil....(een kennis heeft er eentje, maar kan er niets mee) Je leest zoveel rotzooi met dat ding.....keep dreaming, zeg ik maar.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De linkey kan je op twee manieren verbinden met je decoder.

 

Met een serieele kabel 1 op 1 of een seriele nulmodemkabel. Maakt niet uit welke van de twee.

De kabel wordt dan aangesloten op de seriele poort van je decoder en de seriele poort op de linkey.

Of

Met de addon, dit is een kaart die je in de kaartlezer van je decoder schuift en verbonden is met de linkey door middel van een speciaal kabeltje.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...