Ga naar inhoud


Nostalgie in Arnhem in de ether


Hadrian

Aanbevolen berichten

Op weg naar school om de kinderen weg te brengen kon ik ineens de Belgische radiozender Nostalgie ontvangen.

Ik heb net thuis even opgezocht wat de frequenties zijn en het klopt, ik had hem op 102.9MHz te pakken, in stereo.

Alleen die zendmast staat in Schoten, nabij Antwerpen.

 

Is er soms een vage atmosferische storing dat ik dit zomaar kon ontvangen? Ik heb van 8:25 tot 9:15 in de auto gezeten (tussendoor op school ff een kopje koffie gedronken) en al die tijd was de zender hoorbaar.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik woon in de buurt van Arnhem en ij rij elke dag via de A12 richting het midden van het land. Ik luister altijd 538 in de auto. De frequentie stond niet goed, dus ik hoorde steeds Belgische reclame er doorheen. Nu weet ik dus waarom :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: codeman2001
Profiteer er van want deze zend goede muziek uit van de jaren 80 en 90

groeten
codeman2001
Yep, daarom was ik ook blijven hangen bij die zender. De Franse Nostalgie heb ik op de satelliet ook vrij vaak aan staan.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het is waarschijnlijk de mist en nevel die het signaal verder doet dragen.

Uhhhh ,ik kan alleen maar mijn hoofd schudden

Je hoofd schudden is terecht, mist en nevel hebben namelijk geen enkel effect op het signaal op 3-meter.
Wel de afbuiging in de aardlagen, wat bij grote temperatuursverschillen tussen de aardlagen voorkomt.

Sporadische-e kan het nooit geweest zijn, daarvoor is de afstand belgie-nederland te kort.
Tijdens een sporadische-e reflectie zou je bijvoorbeeld wel radiostations uit italie kunnen ontvangen op je radio.

Houd het maar gewoon op "goede condities", zoals radiozendamateurs dat noemen. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft verhoogde zonneactiviteit daar misschien nog invloed op? Ik las gisteren dat dat vandaag het geval kon zijn..

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Was het signaal doorgaans goed?

Vind het wel gaaf dat je daar naar Nostalgie kan luisteren. Ik ben al blij dat ik hem in Eindhoven redelijk kan ontvangen op die 102.9 FM. smile
Jazeker, heel af en toe wat ruis erdoorheen, maar de meeste tijd gewoon stereo en RDS!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook bijzonder!

 

Mijn ervaring (ik woon vlak bij Arnhem) is juist dat het het putje van de Nederlandse ether is.

 

De eerder genoemde 538 en ook bijvoorbeeld BNR is er niet of nauwelijks te ontvangen, ook Radio 1 komt maar matig door.

 

Allemaal uitgaande van de autoradio hé!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele dag zijn er al "condities". Op de diverse forums voor en van radio amateurs staat het er bol van. In het oosten Belgische stations die harder zijn dan radio Oost smile

 

Vooral richting zuid Zuid/Oost gaat het goed.

 

Vanavond maar eens luisteren..

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...