mxds Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 Welke satellieten kan je ontvangen in de omgeving van Brussel met een Digidish 45cm? Ik neem aan Hotbird, Astra 1/2/3 maar misschien ook andere (sirius bvb.?). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb momenteel een no-name 40cm schotel op een klein standaard staan (op een brede dakgoot gemaakt van zink) maar deze werkt niet optimaal (behalve voor 28.2 bij goed weer). Een tijdje geleden heb ik een selfsat h10d gekocht maar deze werkt heel slecht/bijna niet en ontvangt bijvoorbeeld maar 50% van de transponders van 28.2 en na heel lang zoeken, 1 of 2 transponders van Turksat/ 5 west of Thor. Geen signaal voor Sirius, HellasSat of Amos helaas. De receiver die ik gebruik is een Technomate 3100D. Bij voorbaat dank
Obi Wan Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 Moet het perse zo klein zijn of wil je zelf een kleine schotel. Een 45cm digidish werkt prima als het dezelfde eigenschappen heeft als een multytenne. Dan kan ik het je aanraden voor de astra123 hotbird, turksat ook nog wel maar wordt wel wat krapper. De overige sats heb ik geen ervaring mee. Ik zou toch gaan voor een 60cm dish minimaal. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
mxds Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Geplaatst: 22 september 2009 aangezien ik niet veel ruimte heb om iets te plaatsen en ik relatief veel geld heb betaald, gaat mijn voorkeur uit naar een kleine schotel die op een standaard kan worden gezet zoals een digidish 45cm. Een no-name 60cm budget schotel kan ook maar als de ontvangst van een digidish beter is. Het gaat mij vooral om Sirius. Ik dacht deze satelliet te ontvangen met de selfsat maar helaas..
Obi Wan Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 zo'n digidish is mooi maar is volgens mij duurder dan een 60cm triaxje. Een 88cm is al te koop voor 3a4 tientjes hier bij de lokale satboer. Een 60cm zal dan niet duur moeten zijn. Zo'n selfsat is al vaker gemeld hier en de ontvangststerkte van die dingen laten te wensen over. Het is een dure grap geweest voor je maar ik hoop dat je hem nog kan inruilen of zo. De ontvangst van een digidish 45 zal iig niet beter zijn dan een 60cm schoteltje. De enige reden dat Technisat een 45cm schotel neemt voor de multytenne is omdat deze een grote openingshoek hebt waardoor de opstelling van de LNB's 'universeler' is. Met andere woorden, hij is bruikbaar voor een groot gebied. Hoe groter de schotel namelijk, hoe meer signaal maar hoe nauwkeuriger dat ding ook moet worden uitgericht omdat de focus strakker komt te liggen. Dan zouden ze dus verschillende versies moeten uitbrengen zoals Noord Holland, Limburg, NRW etc. Dit is natuurlijk niet praktisch. Correct me if im wrong Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
yoho Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 De DigiDish 45 icm. een Inverto ultra black en een Clarke-Tech2100Plus levert hele goede prestaties. De mastklem heb met vleugelmoertjes verstelbaar gemaakt, en handmatig draaibaar in een wandhouder geplaatst. Met zicht op de tv verstel ik hem vliegensvlug. In midden Nederland ontvang ik hiermee; Oost 28,2; 23,5; 19.2; 13; 9; 7; 4,8(weinig slechtweer reserve). West 0,8; 5; 8; 12; 15; 30(weinig slechtweer reserve). groet YOHO
mxds Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Bedankt voor de feedback, dat zijn wel indrukwekkende resultaten voor een 45cm schotelantenne! Momenteel gebruik ik nog steeds m'n no-name 40 cm schotelantenne en experimenteer ik met m'n selfsat h10d al denk ik er aan om om een clarke tech 3100 plus te kopen en een betere LNB. Momenteel gebruik ik een technomate 3100d met de laatste software die een slechte tuner heeft. De Smart Titanium Single 0,2 dB werkt op zich wel goed al is een MTI inline, Diavolo of Inverto LNB een betere keuze.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen