Ga naar inhoud

beste (=probleemloze) HD satellietontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik wil mijn bestaande satelliet-ontvangst-installatie (topfields) gaan uitbreiden met een HD ontvanger (en duo lnb voor de astra's)

Ik lees veel aanloopproblemen bij de topfields 7700 en ben aan het zoeken naar de meest probleemloze HD ontvanger die er nu is. Het mag met of zonder harde schijf zijn als het maar werkt.

Ik wil alleen maar kijken en niet hobby'en.

Heb al wat gezocht maar vind niet zo gauw geen antwoord.

Wie heeft goede ervaringen met welke ontvanger? Alvast hartelijk dank voor de reakties. Ik ben erg benieuwd.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb er diverse gehad, maar ben toch steeds weer bij de Dreambox DM8000HD-DVD uitgekomen.

Waarom? tot 4 tuners (mixbaar DVB-C/DVB-T/DVB-S2), zeer snelle processor, zeer snel ram, linux open source OS en GUI en als je jezelf er een heel klein beetje in verdiept nog heel gigantisch veel meer mogelijkheden dan wat er standaard al in zit. Je hoeft je er echter niet in te verdiepen. Eenmaal van software voorzien, kan je er gewoon probleemloos mee kijken, opnemen etc. zonder verder ook maar een minuuut te hobbyen.

Ook kan je tot wel 8 opnames tegelijk maken (ja ook van gecodeerde zenders) heb je geen CI module meer nodig en zijn de zap-tijden ongeslagen.

Daar kan wat mij betreft geen enkele topfield, azbox, kathrein, arion, philips of wat dan ook tegenop!

Wat een aantal (veelal commerciele) dreambox haters ook zegt, dat ding draait 100% stabiel en doet gewoon wat ie moet doen, maar dan 10 x beter dan de beste HD receiver die niet de naam Dreambox draagt.

De prijs is op een enkele exotische receiver na, ook ongeslagen. 1000 euro is een boel geld, maar ik vind hem iedere eurocent waard!

Ron

Geplaatst:

Waar kan je deze ontvanger dan verkrijgen? Ik zie hem nergens in voorraad staan.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

bestellen, nummerke trekken en wachten zeker ?

de mijne is al 2 maand besteld, met wat geluk wordt hij midden oktober geleverd.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

hartelijk dank voor de zeer snelle reaktie.

klinkt goed maar kost wel veel.

zou ik ook met een lagere versie van een dreambox een goede keus maken of heb je daar geen ervaring mee?

Geplaatst:

Als je geen waarde hecht meerdere tuners is de DM800 een goed alternatief, maar ik zou doorsparen voor een DM8000.

Zorg dat je het ding bij een winkel koopt die je hem voorzien van software die werkt met je smartcard en een nette zenderlijst mee geeft.

Dan kan je thuis gewoon inprikken en kijken. Een dreambox is zo moeilijk als je het jezelf maakt. Eenmaal fatsoenlijk voorzien van software kan je met een 800 of een 8000 prima zeer lange tijd vooruit zonder dat je over enige linux kennis beschikt.

Ron

Geplaatst:

Ik zou voor een Technisat kiezen. Zelf heb ik de HD S2 Plus, maar je hebt ook exemplaren zonder harde schijf... al is dit wel erg fijn om eens iets te kunnen opnemen.

Volgens de "Testspiegel" in het Duitse blad "Sat+Kabel" staat de Dreambox DM8000 HD PVR op de eerste plaats. De "Gesamtwertung" van deze ontvanger is "Sehr Gut" met 94.25 punten van 100. Kijk je alleen naar beeldkwaliteit krijgt de receiver 14.5 van 20 punten. Bediening : 20.55 van 25.

Op de tweede plaats komt de Technisat HD S2 Plus, met Gesamtwertung Sehr Gut 91.45/100. Beeldkwaliteit : 14.75/25 en Bediening : 21.55/25

Als je niet de vele extraatjes van een Dreambox zoekt, en dan voornamelijk de prijs ook nog laat meespelen is de technisat een hele goede keuze. Ik heb de mijne sinds einde juni dit jaar, en ben er heel erg blij mee.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik sluit mij aan bij de Technisat. Naast probleemloze in bedrijf stellen en goede menustructuur een heel goede, overzichtelijke PVR, loopt nooit vast en heeft een zeer mooie beeld, ook op de SD zenders.

Zelfs onze oppas van 65 jaar kan er goed mee overweg.

Er is echt niets mis mee voor de kijker, welke kwaliteit zoekt, maar hoeft niet te hobbyen.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

De Dreambox DM8000 is het neusje van de zalm, maar als je met 1 tuner genoeg hebt, kan ik je de DM800 aanraden. Deze is een stuk goedkoper (en kleiner ook laugh ) dan de DM8000 en hij is overal gewoonlijk op voorraad. Deze ontvanger heb ik ook en ik ben er uiterst tevreden over. Uiteraard beschikt deze over HD ontvangst en er kan ook een harddisk in.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zelf zoek ik naar een tuner met

- Goede zaptijden +/- 1 seconde

- HDMI uitgang

- Cccam / Mgcamd (intern :P )

- goed SD en HD beeld qualiteit

- stabiele software en hardware

- Single tuner DVB-S2 HD met PVR optie (eventueel intern HDD)

- goede EPG overzicht pagina (zoals DM500S)

- Linux gebaseerd optioneel, liefst dan wel opensourse

Maar ik ben nog steeds niet overtuigd van:

- Dreambox 800HD of wachten op de DM500HD?? (behoorlijk duur voor de functies die hij te bieden heeft)

- Azbox elite HD (negatieve zaptijden)

- IP BOX 910 HD (moet ik me nog beter in verdiepen)

Misschien heeft er iemand nog een goed alternatief of tip?

Geplaatst:

Ik zat met hetzelfde dilemma, maar heb inmiddels de hardware besteld voor een HTPC op basis van Nvidia 330 ION met oa. een HD S2 kaart.

Daar kan de dream 800(0) een puntje aan zuigen en dat voor een lager budget! Of het een volwaardig alternatief is, de kenners weten het wel?

Voorlopig met DVBViewer op termijn met Windows7 ME, maar dat moet nog getest worden door mij.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zonder twijfel een DM800HD.
De rest is geen volwaardig alternatief al zeggen sommige lui van wel.

Ron

Ron mijn zwager heeft de 800 terug gebracht omdat hij zo vreselijk heet werd.Hij heeft nu de 8000 en is daar goed over te spreken.Is het heet worden van de 800 een normaal verschijnsel of had hij toevallig een maandag product?
Wil dit graag weten omdat ik ook overweeg een 800 te kopen anders kan ik beter nog even door sparen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rommelaar
.Is het heet worden van de 800 een normaal verschijnsel of had hij toevallig een maandag product?

er waren al heeeeeeeeeeeeeeeel veel berichten daarover (juni juli augustus september oktober 2008)

dus allemaal verholpen en let op de revision en serialnummers van je aankoop

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Waar moet je precies op letten dan??

Begint serie nummer met een bepaald nummer?

Was wel benieuwd trouwens wie de dreambox levert met leuke zenderlijst en image erop zodat de kaart meteen werkt.

Ben zelf meer gewend dat ze klantvriendelijk zijn todat je betaald hebt en als je er dan niet helemaal uit komt laten ze je in de kou staan.

Graag zou ik als het mogelijk was via pm zo'n goede dealer vinden

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen