Ga naar inhoud

scherm op verschillende computers aansluiten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik krijg een scherm met meerdere aansluitingen , hdmi en vga en dvi

kan ik dit scherm op twee computers aansluiten , en heeft dan een ingang voorrang boven de ander bv.

wil geen switch gebruiken.

heb het scherm nog niet , anders had ik het wel geprobeerd

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik gebruik deze methode al enige jaren. Ik heb twee Ilyama schermen staan met VGA en DVI ingang en drie of vier PC's. Omdat ik dus vier ingangen heb kan ik alle PC's aansluiten en twee gelijktijdig bekijken. Op het ene scherm kan ik met één druk op de knop omschakelen tussen VGA en DVI. Bij het andere scherm moet ik de keuze via het menu maken wat wel lastiger is.

Sinds kort heb ik een van de Ilyama's vervangen door een 24" Samsung monitor met VGA, DVI en een HDMI ingang. Hierop staan twee PC,s en op de HDMI ingang een cable TV decoder. Het lastige hierbij is dat er alleen een zoek knop op zit. Als ik die bedien gaat de monitor naar signaal zoeken en kiest de volgende ingang die signaal heeft. Dit duurt een aantal seconden en soms moet ik twee keer drukken om het goede signaal voor te krijgen. Best kans dat een HDMI switch, als tenminste alle apparaten een HDMI uitgang hebben, makkelijker en sneller schakelt dan de zoek knop op de monitor.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen