Ga naar inhoud


TF6000COK: Timers overgeslagen of zelfs spontaan verwijderd?


Gast Roger Vdheijden

Aanbevolen berichten

Gast Roger Vdheijden

Ik heb een TF6000COK met softwareversie 1.50 en ik heb 8 timers erin staan van programma's die wekelijks of dagelijks opgenomen moeten worden. Regelmatig heb ik al eens gehad dat een dagelijkse timer spontaan verdwenen was. Nu ging het een tijdje goed, maar gisteren was het weer prijs. 1 dagelijkse timer was door het apparaat zelf gedelete en twee andere timers had ie "overgeslagen". (Zwart beeld op de HD recorder). Herkennen meer mensen dit? Het behouden en correct afwerken van timers kan toch niet zo moeilijk zijn. Kwestie van aan- en uitspringen en het aangesloten apparaat (Panasonic HDD recorder) neemt het wel op.

 

Verder is me ook opgevallen dat er niet gezapt mag worden tijdens het lopen van een timer, anders springt de TOF6000COK niet uit aan het einde van de timer. Je zou verwachten dat de timer dan toch nog gewoon werkt, maar blijkbaar niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Roger Vdheijden
Verder is me ook opgevallen dat er niet gezapt mag worden tijdens het lopen van een timer, anders springt de TOF6000COK niet uit aan het einde van de timer. Je zou verwachten dat de timer dan toch nog gewoon werkt, maar blijkbaar niet...

Zappen betekent dat er iemand zit te kijken, logisch dat die de tuner ook wel uit zal willen zetten als hij klaar is.
De huidige software-versie van de TF5300 heeft dit niet (verschilt bij verschillende versies); gevolg is dat wanneer je tijdens een timer-opname de TV aanzet en gaat zitten kijken het apparaat ineens uitgaat als de opname klaar is. Erg irritant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas een 5300 mogen ontvangen van KPN.

(Na veel gedoe, trouwens.)

Nog steeds dezelfde problemen: verdwijnen van timers;

op andere tijden en/of dagen. Zeer vervelend als je

series volgt. De voorgaande had dezelfde problemen en

de daar voorgaande ook.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roger Vdheijden

Klopt, er kijkt dan iemand, maar dat wil niet (per defenitie) zeggen voor de hele timer opname. Bijv. ik begin om half-9 op te nemen en neem 2 programma's van één uur op tot half-11. Ik besluit het eerste programma toch live te kijken en tijdens de reclame zap ik even weg. Om half-10 zet ik de TV uit en ik verwacht dat de timer vervolgens zijn werk doet en het apparaat om half-11 uit zet. Niets is minder waar... Dat is toch raar?

 

Ook het verdwijnen van timers. Dit moet programeertechnisch toch een vrij simpele handeling zijn? Het aan het uit laten springen van een apparaat en een bepaald kanaal weer geven. Meer hoeft ie niet te doen in het geval van de TF6000COK. Ik had beter verwacht van Topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roger Vdheijden

Dit lijkt mij persoonlijk toch iets softwarematigs? Blijkbaar een hardnekkige bug ofzo? Ik snap niet dat Topfield dat niet eruit krijgt als meerdere modellen (en softwareversies) daar last van hebben. Inderdaad érg vervelend bij series.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roger Vdheijden
Klopt, er kijkt dan iemand, maar dat wil niet (per defenitie) zeggen voor de hele timer opname. Bijv. ik begin om half-9 op te nemen en neem 2 programma's van één uur op tot half-11. Ik besluit het eerste programma toch live te kijken en tijdens de reclame zap ik even weg. Om half-10 zet ik de TV uit en ik verwacht dat de timer vervolgens zijn werk doet en het apparaat om half-11 uit zet. Niets is minder waar... Dat is toch raar?

Nee, ik vind het niet raar. De decoder kan niet weten of jij de TV inmiddels hebt uitgezet. Stel dat je tot 11 uur wilt kijken, dan wil je niet dat de decoder om half elf uit gaat omdat de timer dan toevallig is afgelopen.
Wat gebeurt er als je om half 10 tijdens je opname de decoder op standby probeert te zetten? De TF5300 gaat dan vragen stellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...