Skysurfer Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Is dit alleen de snelheid of zijn de reepjes fysiek ook anders? Mijn Asusboard ondersteunt pc3200/2700/2100 DDR geheugen. Nu kon ik aan 2 reepjes pc3200 DDR2 geheugen komen maar deze passen niet. De inkeping zit nèt iets verschoven t.o.v. de nok in de connector. Op de reep staat ook pc 2 3200.
Gast ozzo Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Je verhaal en gedachten kloppen. Ze zijn qua uiterlijk anders, omdat het geen compatible geheugen is met DDR1-bankjes. Dus je kan uiteraard DDR1 gebruiken op je motherboard, hoewel er motherboards zijn die beiden ondersteunen. EGO : als de nokjes niet overeenkomen met de inkeping in de DIMM, niet forceren, maar de goeie scoren. Is je oude geheugen aan bonken, dan kun je overwegen om een ander mobo'tje te scoren en dan met DDR2 ondersteuning. DDR2 is sneller dan DDR1.
Skysurfer Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Geplaatst: 23 september 2009 Ok, bedankt. Ander mobo is nu geen optie. Ik ga proberen ze te ruilen voor DDR1 reepjes.
ronald10 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 en gek genoeg is ddr1 duurder dan ddr2 DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000
winwiz Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: ronald10 [quote DDR2 is sneller dan DDR1 en gek genoeg is ddr1 duurder dan ddr2 simpel te verklaren. Het wordt bijna niet meer gebruikt, dus wordt nog in relatief kleine aantallen gefabriceerd. De prijzen zijn dus blijven staan op het peil van ongeveer 3 jaar geleden. DDR2 is echte massa produktie geweest wat de prijs deed kelderen. Nu men meer overstapt op DDR3 zie je dat die prijs ook zakt en zal over enkele jaren DDR2 ook relatief duur zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Sjattuh Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Ik weet niet of je errug veel haast hebt Maar als je me laat weten om hoeveel mem het gaat wil ik ze wel met je ruilen (kostenloos). Ik koop ze hier in Turkey nog relatief goedkoop en me pa zat toevallig een paar dagen terug te zeuren dat ik meer mem voor hem moest kopen. Je moet dan alleen een week of 3 wachten. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Skysurfer Geplaatst: 26 september 2009 Auteur Geplaatst: 26 september 2009 Dat is prima, ik heb geen haast. Het gaat om 2x 1 GB Laat maar horen als je wat hebt.
Sjattuh Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Oke, ik haal v.d. week dan even 2x 1GB DDR geheugen. Mijn ma komt de 3e van Oktober voor 11 dagen naar mij op vakantie. Ik geef haar de stickjes mee en laat ze naar je opsturen (PM even je gegevens), met gegevens waar je de jouwe naar toe kan sturen. Probeer ze dan maar uit en als ze goed zijn kun je de jouwe naar me Pa sturen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Skysurfer Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Geplaatst: 27 september 2009 Prima bedankt, PM komt eraan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen