Ga naar inhoud


Nieuwe experiabox een netwerk mogelijkheid?


Gast Edwinmtb

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een nieuw modem gekregen, een experiabox (merk?) type 787. Het blijkt niet meer mogelijk te zijn om mijn dreambox in het netwerk op te nemen omdat de poort niet meer te configureren zijn. Ik vind het wel vreemd, want kan je er helemaal niks of bijna niks meer aanhangen.

 

Weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had 'em inderdaad in poort 3 hangen. Toen ik een andere poort had genomen, kon ik de dreambox meteen vinden met DCC. Vervolgens heb ik in de instellingen van de dreambox het IP adres overgenomen en DCC gaf aan dat het netwerk OK was.

 

In tegenstelling wat de monteur (die was gratis), de provider en sommige andere!!! forums hadden gezegd, zit dat modem dus helemaal niet potdicht voor bijv. een satellietontvanger of spelcomputer enz. Ik vond het zelf ook al vreemd, dus toen ik 's avonds thuis kwam ben ik zelf eerst maar eens gaan prutsen.

 

Volgens mij kun je alleen zelf niet de poorten configureren. Ik heb dat nog niet geprobeerd, dus ik weet dat niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo

Ik hoop dat dit de oplossing is van mijn probleem met de hogere poorten. ik heb enkele vragen

1) Moet je wel of niet poort 3 gebruiken voor de dreambox om het probleem op te lossen.

2) Moet de dreambox rechtstreeks aan poort 3 hangen, of kan het ook via en splitter?

Hartelijk dank

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...