Tonskidutch Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 er wordt wel erg gekleurd gereageerd... na twee drie reacties terwijl vragenstellers in of topic toch ook een serieuze reactie mogen verwachten zonder elkaar kattend te woord te staan. dus on topic: rookworst {worst} typisch noord europees levensmiddel (totdat we zo noordelijk zijn dat een rund en varken geen juiste scharrelomstandigheden meer aantreffen) mede wegens klimaat zone en houdbaarheid dus ofschoon er wel wat varianten te vinden zijn in het zuiden de grootste worst eters zijn traditioneel toch in duitsland te vinden economisch dus ook een uitdaging voor de vleesindustrie dus nederand met een overschot levert aan iedereen alles en alles wat overblijft wordt agro-technologisch nog toteen levensmiddels opgepept. de nederlanders hebben de duitsers dus relatief gezien allang ingehaald. vandaar dat bijna alle residues van de zeer efficiente nederlandse vleesindustrie in dergelijke worsten eindigen met of zonder al te veel smaak en smaakmakers in rookworst zoek maar op internet dan blijkt (mede uit klassieke receptenboeken) dat originele / traditionele rookworsten zeldzaam zijn, in de afgelopen 35 jaar is het eigenlijk een puur industrie product geworden dat zijn bestaansrecht te danken heeft aan het extreem eenvoudig bereiden (spreek opwarmen in net niet kokend water) de dolle mina's waren er gek op, dus alle kiddies van die dolle mina's ook (dolle mina staat dus buiten het oorspronkelijke verband ook gelijk aan sneller / makkelijker / kan de man ook nog ! ) ondanks verschrikkelijke vlees industrie praktijken zijn er gelukkig nog steeds enkele fabrikanten die zich wel bekommeren om smaak en kwaliteit van de grondstoffen... die overleven, denk ik, echter de concurentie niet en dan komt het op "de laatste der mohikanen" onder de slagers aan. welke slager die nog bestaansrecht heeft kan zich bezighouden met kwaliteit worst zelf maken? een heel ander verhaal wordt het als je traditionele recepten bestudeerd en over de braadworst spreekt die is namelijk wel OOK in Frankrijk zeer bekend en ook in combinatie met zuurkool of groene {boeren} kool een graag gegeten levensmiddel zie je bibliotheek over eten, ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
grunnsat Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch zoek maar op internet dan blijkt (mede uit klassieke receptenboeken) dat originele / traditionele rookworsten zeldzaam zijn, in de afgelopen 35 jaar is het eigenlijk een puur industrie product geworden dat zijn bestaansrecht te danken heeft aan het extreem eenvoudig bereiden (spreek opwarmen in net niet kokend water) <snip> welke slager die nog bestaansrecht heeft kan zich bezighouden met kwaliteit worst zelf maken? Die van mij !! Hij maakt zijn eigen worsten, zijn eigen rookspek enz.
Gast 1664 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: pukje een l*l topic ,koop een worst niet goed voeren van bello wel goed volgende dag voorraad halen voor bij de zuurkool Je snapt er niks van Pukje. Zo werkt dat in het dichtbevolkte Nederland en België, met een overvloed aan supermarkten en producten op elke straathoek. Hier is het: rij een uur naar de supermarkt, een uur terug. Proef de worst, ga weer een uur in de auto zitten ->uitverkocht. Ik heb bijna de hele winkelvoorraad gehaald, de kassière schoot in de lach en vroeg of ik alles had opgekocht. "nee hoor, er zijn er nog een paar" .Natuurlijk meteen ook andere typisch Nederlandse producten meegenomen. Kokosmakronen, bittergarnituur, kaassoufflés
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2009 Moderator Geplaatst: 24 september 2009 Dus daarom stond ik vanmorgen voor die lege schappen! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast 1664 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Uhh, ik ben er inderdaad wel voor naar 24 gereden.....
Mojo Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Wel graag een verslag van jouw bevindingen You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gast 1664 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: Mojo Wel graag een verslag van jouw bevindingen Geen punt, maar vandaag (en komende week) loopt de temperatuur op richting de 30 graden. De zomer is weer helemaal terug , dus de worsten verdwijnen in de diepvries zodat de houdbaarheidsdatum (eind november) wordt opgerekt. Wel grappig dat de verpakking ook helemaal voor de Franse markt geschikt gemaakt is met een uitgebreide Franse tekst, naast naast het Nederlands. Je zou bijna denken dat die supermarkt het product standaard wil gaan aanbieden in BeNeFr. Hebben deze worsten die tweetalige verpakking nu ook in Nederland?
Psychosammie Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Tjonge jonge, in de heimat is alles toch veel beter hè? We blijven Hollanders. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast 1664 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: Psychosammie Tjonge jonge, in de heimat is alles toch veel beter hè? We blijven Hollanders. Nou nee, het meeste niet. Slechts een heel klein aantal vooral voedsel gerelateerde zaken en dat komt uiteraard door de Nederlandse opvoeding. Het is dus eerder dat niet alles slecht is in Holland. De vraag was echter, valt dit product daar ook onder?
Gast Agent Mike Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 nee. de vraag is : Is Rookworst zonder "R" ookworst?
borsjea Geplaatst: 27 september 2009 Geplaatst: 27 september 2009 Vermoed dat de rookworsten die nu daar in het kader van de Hollandse week worden verkocht standaard hier in Nederland in het L***L assortiment zitten. En ken deze rookworst niet, als ik een rookworst nodig heb gkoop ik de enige echte van de H**A. Ik kan me best voorstellen dat als je in het buitenland woont je af en toe behoefte hebt aan je eigen Hollandse keuken, omgekeerd is dat ook zo, kijk eens in Nederland hoeveel kleine speciaal zaken er zijn die zich met hun assortiment op bepaalde buitenlanders richten.
Gast 1664 Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: Mojo Wel graag een verslag van jouw bevindingen Eindelijk is het dan zo ver. De temperatuur komt overdag (net ) niet meer boven de 20 graden , dus laten we er maar eens 1 aansnijden. Teleurstellend. Het is best een smakelijk worst, maar het is geen lekkere sappige róókworst zoals van de H**a of U**x. Het lijkt nog het meest op een vreemd gekruide, wat droge en dikke knakworst. De buurman heeft een hond, geheel gratis neemt die de bewaking van ons terrein ook voor z'n rekening. Tijd voor wat meer beloning...
satvet Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Welk EG nummer staat op de verpakking, eens kijken waar die gemaakt wordt.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Citaat: en de Franse keuken is natuurlijk onbetwist "de beste". Ik lees nog even deze wat oudere thread en zag het bovenstaande. Dat de Franse keuken onbetwist de beste is vind ik een volkomen overtrokken hype. Bij mij vergaat de eetlust alleen al bij het zien van de prijzen in Frankrijk. Ik ben in heel wat landen geweest. Kan iedereen aanbevelen om in Warschau eens te gaan eten bij bijvoorbeeld RP Restauracja Polska "Tradycja" Of bij Kessler´s Fukkier. Of in Istanbul: Restaurant Tiryaki Hier krijg je een een hele andere mening over waar het eten nu wel of niet lekker is. In ieder geval staat Frankrijk bij mij onderaan de lijst. Niet helemaal onderaan: daar staat Engeland. Bah wat een troep daar. En die zoute sappige Hema worst, vol met smaakmakers zou ik nog niet aan mijn hond durven op te voeren. Gadverdamme.
looney2 Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Over smaak valt niet te twisten. Wat de een lekker vind is volgens de ander vergif. Ik heb een voorkeur voor de h@@a rookworst. Zal me een worst wezen of die of een ander gezonder is of niet. Of dat er meer smaak stoffen in zitten. Je gaat tenslotte voor die worst die jij lekker vind smaken. En dat is voor mij persoonlijk de HE@A rookworst. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen