columbo Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 3 db is niet zo veel,maar als het signaal dermate zwak is dan kan het meschien helpen,die module kan waarschijnlijk niet open ,meschien zit er vocht in of zo.ik weet niet waar je woond als het niet al te ver van nijmegen is wil ik wel een keer langs komen.op afstand is het latig om daar exakte adviezen over te geven .evt een pm.
Gast satbleu Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Hi Columbo, ik heb de module voorheen al open gemaakt,....... kurkdroog. De orbiscan is trouwens in zijn geheel binnenin volledig droog. Als ik van iets zeker ben, dan is het van geen falen door vochtigheid, de afsluiting van de dome (beschermkap ) is perfect. Ik zou eerder wel eens willen experimenteren met het idéé van een versterker, ofschoon ik jouw bedenkingen ivm het versterken van ruis best wel begrijp. De afstand van Nijmegen is wat groot voor een ' close encounter '. Zeer hartelijk bedankt voor uw aanbod evenwel. Ik schaf me een inline versterkertje aan , test het op de installatie en laat zeker iets weten op deze thread. Kan mogelijk wel een tijdje duren voor de test gedaan is. Beste groeten.
columbo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 nou ik ben benieuwt.een vriend van mij heeft ook een boot,met een duur auto sat systeem,hij heeft het echter nog niet in gebruik,meestal gebruikt hij Digitenne op een nieuwe LCD TV.,de oude 2e hands defecte plasma heb ik gekregen,heb hem weer voor ca €100. gerepareerd,en weer perfect beeld.o en google eens op 'seatel"die hebben dergelijke antennes voor marine ed.(Coastal Series)
Gast satbleu Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 hoi Columbo, heb ik er ook al opstaan zulke DVB-T antenne. De mijne is een HI TECH UFO Mobil/Marine. Geeft inderdaad goed beeld, maar dan moet je wel met de boot tegen de kustlijn blijven. Van zodra ik de inline versterker er heb tussenstaan en getest laat ik iets weten. Beste groeten
columbo Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Oja die SEATEL is overegens fabrikant van oa een satelliet antennes voor schepen. En voor DVBT kun je ook een ouderwetse hark/FUBA met convensionele UHF ruisarme ant. versterker gebruiken,vaak beter dan die dvbt antennes,en je hebt dan geen last van storing van moterboten ed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen