Ga naar inhoud

[DM500S] JTAG werkt maar geen verbinding met DreamUp???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo satters,

Ik heb hier twee DM500s boxen die allebei niet werken. Mijn eerste box heeft waarschijnlijk een hardware probleem (tuner of mainboard ??) want op het moment dat er kanalen worden gescant of geselecteerd via de gedownloade zenderlijst dan zakt de 12VDC in mekaar tot 4.5V! Ik heb deze box bij een dealer uit laten proberen met een andere voeding en ook daar werkt de box niet, al zie ik daar niet het scherm gaan beven zoals bij die van me thuis. De dealer vertelde me dat mijn twee boxen clonen waren terwijl ik altijd van mening was dat het om originele DM500s en ging. Hij zou het aan de kleur herkennen zei hij.

De tweede box kon geen verbinding krijgen met DreamUp zoals ik dat wel kon met mijn eerste box om de image te kunnen herladen. Daarom getracht om via een JTAG interface de zaak te redden. Het moeilijkste leek te zijn om verbinding te krijgen met de box via DreamFlash for Windows v.01 maar na wat geoefend te hebben met de timing van het inschakelen ging dit toch vrij makkelijk. Ik heb de blimg file die in de directory zit van jtagwin5xxx directory geprobeerd maar die laadde maar tot 5%, leek te blijven hangen maar kwam uiteindelijk toch met de melding 100% Finished. JTAG Printer plug los van de PC en de Null-modem kabel aan de DM500 en computer voor DreamUp (V1.3.3.2 en 1.3.3.4 geprobeerd) maar die krijgt geen verbinding zowel niet met mijn laptop op COM1 als op de PC COM1. Vervolgens heb ik de dm500-alps-boot.bin gerenamed als blimg en opnieuw de procedure herhaald zonder succes. Ook met de dm500-philps-boot.bin geprobeerd zonder succes.

In het pakketje "How to JTAG your DM500" gedownload van het net staat ook nog een "loader" file (65kb) die ik uiteindelijk ook nog gecopieerd heb naar de folder met de jtag_windows.exe maar ook weer geen succes.

Een aantal dingen zijn me niet helemaal duidelijk en misschien heeft iemand hier een antwoord op:

-er staat een file in de directory \jtagwin5xxx en heet .DS_Store

In een bovenliggende directory \__MACOSX\jtagwin5xxx staat een vergelijkbare file en heet hier ._.DS_Store. Wat moet ik met deze file???

-Het programmaatje dat ik gebruik voor het flashen van de bootloader is DreamFlash for Windows v0.1 en zat in het pakketje "How to JTAG your DM500". Ondanks dit staat er onderaan het progje "Dreambox 7000S bootloader flasher". Ik heb gezocht op het net naar specifieke DM500S bootloader flashers maar kom steeds bij deze uit. Kan dit het probleem zijn van het niet kunnen verbinden met DreamUp??? Weet iemand of er een dedicated program is voor de DM500s alleen en dus niet zoals ik heb die zegt voor de 7000 te zijn?

-In de instructies van de JTAG staat dat de printer poort settings moeten staan op ECP/EPP en "never use interrupt". Dit laatste kan ik niet selecteren in mijn BIOS. Ik heb de settings staan op 378/IRQ7 waarmee ik dus wel verbinding krijg en kan flashen, alleen zonder postief eind resultaat. Als ik de setting zet op 278/IRQ5 dan krijg ik uberhaupt geen verbinding. Kan de printer setting de uiteindelijke boosdoener zijn of is op het moment dat ik een verbinding tot stand heb kunnen brengen de printer poort instelling OK???

-In sommige gevallen gaat tijdens de JTAG bootloader flash actie de groene power led aan en soms ook weer niet, onvoorspelbaar. Als de led aan is en ik de power van de DM500s af haal om de verbinding met DreamUp tot stand te brengen dan gaat de led weer uit en komt ook niet meer aan!???

-Soms gaat het JTAG bootloader flashen goed tot 100% zonder pauzes maar soms blijft ie hangen op 5% om dan na een minuutje ongeveer toch ineens 100% en Finished te melden. Ditzelfde ook gezien voor 50% en 85%. Ik heb de hele procedure wel 20 keer uitgevoerd en er nu al twee dagen aan verkwanseld. HELLUP

Wie kan mij verder helpen, alle tips en ideeen worden uiterst gewaardeerd.

Sorry voor dit lange verhaal maar liever volledige info dan geen info.

De images die op de beide Dm500s stonden waren de Gemini 0450 en 0460. Persoonlijk hen ik nooit een "adios amigos" melding gehad dat duid op een timebomb in de clones.

Flyingmtm

Geplaatst:

Misschien kan sat4all lid "Ome to" je helpen - die heeft al meerdere DM's gered met een jtag...

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

• Moderator
Geplaatst:

Toch is het probleem van je 2e box een cloon probleem wat vaker voorkomt.

Ik heb dat op een forum gelezen maar vraag me niet welke.

De eerste box is een kwestie van meten. Hoe zijn de elko's?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Zeker geen Gemini meer gebruiken.

Dat lijkt me wel zo veilig, als voorbehoedmiddel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Zojuist vond ik een pakketje op het internet: "Dreambox repair file" met hierin veel files voor het reanimeren van de dreambox.

Er zat hier ook een progje in dm500mac_generator. Ik neem aan dat je hiermee het macaddress van de dm500s kunt wijzigen. Waarvoor is dit nodig? Ik heb veel geprobeerd zoals jullie boven kunnen lezen maar aan het MAC address heb ik niets veranderd. Moet ik het MAC address soms eerst wijzigen voordat ik mijn box weer kan laten praten met DreamUp en daarna met de FlashWizard?

Een van de folders in het pakketje was de /Bootloader Dreambox-500S ALPS met daarin de file: dm500_alps_boot_00_00_00_00_00_00.bin van 31kb. Hoe kan ik erachter komen of ik een Alps of Philips tuner in mijn box heb?

Als ik het goed gelezen heb op de forums hebben de clones bijna allemaal een Alps tuner. Als ik het dekseltje van de tuner eraf haal zie ik in ieder geval wel een klein philips chipje (niet de grote vierkante waar het deksel op rust als koelvin) maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook een philips tuner is. Volgens de dealer waar ik gisteren mijn twee dm500 liet testen zouden het clones zijn omdat deze in een donkerder kleur gespoten zijn.

Geplaatst:

Correct me, if i'm wrong;

bij de Philipstuners zitten LNB-in en out, boven elkaar.

Bij de ALPS naast elkaar

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen