Gast flyingmtm Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Heeft iemand enig idee waarom het MAC adres wordt veranderd door velen op de forums met een DreamBox. Is dit een vereiste om na de JTAG truck de DM500s weer aan de praat te krijgen met DreamUp e.d.???
hemertje Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 omdat er blijkbaar velen zijn die een clone dm500 gekocht hebben welke door de gemini software om zeep wordt geholpen door de mac adres detectie die daar in zit er is geen andere reden. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
jalu Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: hemertje omdat er blijkbaar velen zijn die een clone dm500 gekocht hebben welke door de gemini software om zeep wordt geholpen door de mac adres detectie die daar in zit er is geen andere reden. Lijkt me te kort door de bocht: de allereerste batch van de DM-500S werd verkocht met één MAC adres: alle verkochte exemplaren hadden hetzelfde MAC adres... Heeft me nog heel wat hoofdbrekens gekost bij het netwerkje van drie Dreamboxen bij mijn ouders, gedupliceerde MAC adressen is wel het laatste waar je aan denkt maar het bezorgt je wel héle vreemde problemen. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
hemertje Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 elke fabrikant krijgt hetzelfde start adres toegewezen van de mac adres reeks, dus zo kort door de bocht is het niet... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Caberg Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 MAC adres is zo aangepast. Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.
Ron Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Ik kan me maar één reden bedenken en dat is het wijzigen vanwege het gebruik van een clone. Die eerste paar DM500's die hetzelfde adres hadden zijn al lang uit roulatie en dat iemand van die oude beestjes nu nog twee (of meer) tweede hands koopt en nu pas tegen problemen aanloopt is meer dan nihiel. Daarom gaat dit topic op slot want wij ondersteunen geen illegale clones! Ron
Aanbevolen berichten