Ga naar inhoud

[DM7025+] 2X DVB-C OP ZIGGO, WERKT DIT GOED?

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
WIe heeft er 2 DVB-C tuners in een 7025 op een ziggo netwerk en kan dus dan opnemen en zappen tegelijk?

Ik, en het werkt goed.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ik heb 1 sat tuner en 1 kabel tuner er draaid ziggo op , ik kan gewoon zappen en opnemen , dit werkt prima , neem van sat op en kijk naar ziggo of anders om

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Geplaatst:
Citaat:
Ik, en het werkt goed.

En heb je dan een doorlus kabeltje gebruikt?

Yep. Gewoon zo'n ienieminie coax-kabel gekocht en die gebruikt van tuner1-uit naar tuner2-in.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
WIe heeft er 2 DVB-C tuners in een 7025 op een ziggo netwerk en kan dus dan opnemen en zappen tegelijk?
Ja dit gaat prima, je kunt per tuner ook nog meer zenders tegelijk opnemen. (indien op zelfde transponder)
Met een softcam gaat dit bij mij prima, weet niet of met de Alphacrypt CI module dit zelfde ook mogelijk is.
Geplaatst:
En heb je dan een doorlus kabeltje gebruikt?

Ik gebruik een paperclip (wel voor Sat tuner), werkt ook prima.
Geplaatst:
Origineel bericht van: appiemulder
Met een softcam gaat dit bij mij prima, weet niet of met de Alphacrypt CI module dit zelfde ook mogelijk is.

Advies: Gebruik zo mogelijk altijd een softcam, nooit een CI.
Geplaatst:
Origineel bericht van: martis
sorry hoor maar waarom doorlussen dan, ik heb een sat en cable tunner ,

de vraagsteller heeft 2 gelijke tuners, jij niet, dus voor jou gaat dit niet op...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Dus als ik 1x DVB-C tuner maar neem dan kan ik ook opnemen en toch iets anders kijken dan?

Yep, dat kan binnen dezelfde freq van je dvb-c of op je andere dvb-s. Als ik je vraag goed begrijp, tenminste.

Gert.

Geplaatst:

Heb ook een van de boxen zowel een sat als een kabeltuner.

Maar hier thuis krijg ik ze maar moeilijk aan het verstand dat als je opneemt op bijv. Ned 1 op 1 op de Sat, dat je daarna om te zappen naar Ned2 naar (bij ons) naar 102 moet zappen op de kabeltuner.

Dat geeft dus verwarring.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Beobuddy
Heb ook een van de boxen zowel een sat als een kabeltuner.

Maar hier thuis krijg ik ze maar moeilijk aan het verstand dat als je opneemt op bijv. Ned 1 op 1 op de Sat, dat je daarna om te zappen naar Ned2 naar (bij ons) naar 102 moet zappen op de kabeltuner.
Dat geeft dus verwarring.

dan moet je, net als ik, een eigen bouqettenlijst samenstellen van kabel & sat favorieten. Vervolgens dat met dreamboxedit uploaden.

Gert.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen