Gast pieterg Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: Beobuddy Heb ook een van de boxen zowel een sat als een kabeltuner. Maar hier thuis krijg ik ze maar moeilijk aan het verstand dat als je opneemt op bijv. Ned 1 op 1 op de Sat, dat je daarna om te zappen naar Ned2 naar (bij ons) naar 102 moet zappen op de kabeltuner. Dat geeft dus verwarring. daar zijn de zgn 'alternative services' voor uitgevonden, dan kiest de box automatisch de bron die nog wel beschikbaar is.
hemertje Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 wanneer je in de zaplijst staat eens op Menu drukken en zie daar de verschillende mogelijkheden daar staat ook tussen dat je voor een satellietzender bv een alternatieve cablezender kunt instellen... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Patman Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 off topic: ik ben o.a dit draadje een beetje aan het volgen en ik moet zeggen dat als ik dit zo lees ik enthousiast word en steeds sterker overweeg om een dreambox aan te schaffen. Nu nog kiezen welke van de dreambox familie. Nb. mijn Kathrein is na een blikseminslag overleden. (overigens wil ik wel een HDTV ontvanger terug). Wat me ook bezighoudt...waarom zou je én een S én een C tuner willen? DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
hemertje Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: Patman off topic: ik ben o.a dit draadje een beetje aan het volgen en ik moet zeggen dat als ik dit zo lees ik enthousiast word en steeds sterker overweeg om een dreambox aan te schaffen. Nu nog kiezen welke van de dreambox familie. Nb. mijn Kathrein is na een blikseminslag overleden. (overigens wil ik wel een HDTV ontvanger terug). Wat me ook bezighoudt...waarom zou je én een S én een C tuner willen? gewoon van 2 walletjes eten... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
BushWhacker Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: MR_B WIe heeft er 2 DVB-C tuners in een 7025 op een ziggo netwerk en kan dus dan opnemen en zappen tegelijk? Ik, en het werkt goed. Gert. Ik heb sinds 2 jaar ook 2 DVB-C tuners erin zitten (DM7025). Werkt goed met CCcam. De eerste 2 weken had ik geluk (bij Zuiggo, toen nog @home), want het het Horrormaand op Film 1. Met 5 opnames tegelijk (1 transponder, Film1.1, Film1.2 en Film1.3 (incl. de overlap tussen 2 films)) en kijken naar een andere zender (1 transponder), gaf de box nog geen krimp. En de software/firmware is sinds die tijd alleen maar beter geworden. Gr, BW DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013) DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)
wortellica Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 moet je dit per zender invoeren ? Origineel bericht van: hemertje wanneer je in de zaplijst staat eens op Menu drukken en zie daar de verschillende mogelijkheden daar staat ook tussen dat je voor een satellietzender bv een alternatieve cablezender kunt instellen...
hemertje Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 hoe wil je anders per zender een alternatief selecteren? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Beobuddy Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: Patman off topic: Wat me ook bezighoudt...waarom zou je én een S én een C tuner willen? Voor mij heeft het als reden dat ik met hevige regen- of sneeuwval toch altijd een beeld blijf houden. Analoge kabel gebruik ik alleen nog als distributie binnenshuis. En ik heb toch 2 boxen, waarvan ik dus best een S-tuner kan missen van de 4. Waar ik wel last van heb, is dat als ik een paar dagen geen gebruik heb gemaakt van de kabeltuner, de tuner eerst een kleine minuut op ned1 moet staan alvorens ik op een andere zender beeld heb. Ongetwijfeld heeft dit te maken met het updaten van de smartcard. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 [quote=Catastrofus dan moet je, net als ik, een eigen bouqettenlijst samenstellen van kabel & sat favorieten. Gert. Dit heb ik ook gedaan m.b.v. dreamboxedit. Maar hier willen ze toch relatief eenvoudig zappen, dus gewoon een lijst van zeg 1 t/m 100 met de meest bekeken zenders varierend van NL, duits, engels en regionaal. Dus het wisselen van bouquetten was/is mij wel bekend, maar bij de rest (nog) niet. Maar toch bedankt DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: hemertje wanneer je in de zaplijst staat eens op Menu drukken en zie daar de verschillende mogelijkheden daar staat ook tussen dat je voor een satellietzender bv een alternatieve cablezender kunt instellen... Ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip! DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
wortellica Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 euhhhhhhhhhhh ja daar zit wat in dacht dat het mischien per bouqet kon. Origineel bericht van: hemertje hoe wil je anders per zender een alternatief selecteren?
Golfdiesel Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: Patman off topic: Wat me ook bezighoudt...waarom zou je én een S én een C tuner willen? Heeft Ziggo op de kabel dan ook BBC 1 t/m 4, ITV 1 t/m 4, Channel 4, Five, More 4, Film 4, etc? En alle Duitse publieke en commerciele zenders (uitgezonderd betaal TV)? Helaas woon ik in een UPC gebied, maar anders zou ik ook een abo nemen op de kabel en dan de overige zenders via de sat kijken. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast MiLo Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Ik denk juist dattie het omgekeerde bedoelde: Wie wil nou een kabel abbo als je een sat hebt?
Beobuddy Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Ik heb toch een tegenvaller. Ik heb zitten proberen met de alternatieve mogelijkheden, maar ik realiseerde mij het volgende: Als ik opneem op de sat-tuner en vervolgens wil gaan zappen, zal de box overgaan naar de kabeltuner. Maar, door het weinige gebruik zal de smartcard van Ziggo eerst moeten worden geupdate. En daar ligt het probleem is mijn ervaring. Tijdens een lopende opname op de sattuner, wil de smartcard van Ziggo niet updaten. Dus nu kan ik wel voor al die zenders de altenatieve modus instellen, maar uiteindelijk denk ik dat het toch niet gaat werken. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Catastrofus Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Origineel bericht van: Beobuddy Ik heb toch een tegenvaller. Ik heb zitten proberen met de alternatieve mogelijkheden, maar ik realiseerde mij het volgende: Als ik opneem op de sat-tuner en vervolgens wil gaan zappen, zal de box overgaan naar de kabeltuner. Maar, door het weinige gebruik zal de smartcard van Ziggo eerst moeten worden geupdate. En daar ligt het probleem is mijn ervaring. Tijdens een lopende opname op de sattuner, wil de smartcard van Ziggo niet updaten. Dus nu kan ik wel voor al die zenders de altenatieve modus instellen, maar uiteindelijk denk ik dat het toch niet gaat werken. Dit probleem herken ik niet. Ik heb, voordat m'n 8000 binnen kwam, tijden gewerkt met een 7025+ die zowel een S als een C tuner aan boord had + cds en ziggo kaart. En dat werkte gewoon. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen