Ga naar inhoud


Felicitaties aan CD


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast Invertist
Origineel bericht van: RVP

Die 3 kan je prima ontvangen in Den Helder en op Digitenne na is het plaatje prima.

Ik zit niet vast aan Den Helder! En ik heb het over CD, niet over andere aanbieders.

Origineel bericht van: RVP

Elke zender heeft bij mij now/next of 1 a 2 dagen EPG.

Dat is dus precies het probleem: alleen Now/Next betekent dat de MHW-EPG voor die zender niet wordt uitgezonden. Je behoort op alle CD-kanalen een 2-daagse EPG te hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Invertist
Origineel bericht van: Littlesat
In ieder geval geven die lijstjes aan dat er iets stagneert bij de aanvoer van de EPG naar CDS toe.

Ja, klopt. Maar ik heb liever dat ze er iets aan doen, dan zulke "gedetailleerde" lijsten te produceren waar een simpele mededeling (op de storingspagina) voldoende en zelfs duidelijker zou zijn. En of er iets aan gebeurt blijft volstrekt onbekend.
Maar ja: als je gegevens op een storingspagina invult, maak je publiekelijk bekend dat er storingen zijn (en dan hebben we liever de struisvogelpolitiek: als die pagina leeg is zijn er dus geen storingen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn zo te zien druk bezig... maar als de fout bij de aanvoer ligt dan kun je alleen maar zeuren tegen ze en hopen dat het goed komt... en eventueel de boel onder druk zetten door niet te betalen of een schadevergoeding te vragen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Littlesat
Ze zijn zo te zien druk bezig... maar als de fout bij de aanvoer ligt dan kun je alleen maar zeuren tegen ze en hopen dat het goed komt... en eventueel de boel onder druk zetten door niet te betalen of een schadevergoeding te vragen.

1- Of ze druk bezig zijn, is volgens mij nergens uit op te maken;
2- Ook de aanvoer is onderdeel van hun productielijn. En eerlijk gezegd: ik heb er mijn twijfels bij. Onder aanvoer wordt volgens mij niet verstaan het aanleveren door de oorspronkelijke leverancier. Dan zou de langdurige uitval van steeds (vrijwel) dezelfde zenders wel heel merkwaardig zijn. Aangezien de lijst gemaakt wordt door het NOC, wordt hier aanleveren aan het NOC bedoeld. Tussen de aanlevering door de producent en het binnenkrijgen door het NOC ligt volgens mij nog een heel traject binnen CD. En volgens mij gaat het daar (in hun software) fout (volgens mij leg ik het niet duidelijk uit.......). Niet voor niets dat ik steeds zeg dat deze lijstjes mij weinig zeggen. Het zijn meer zoethoudertjes: sinds het publiceren ervan, is vrijwel iedereen stil over het onderwerp. Maar verbeterd is er nog niets.
3- Onder druk zetten, schadevergoeding vragen: tot nu toe lijken ze nergens van onder de indruk te zijn, zelfs niet van hun eigen wanprestaties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ook de aanvoer is onderdeel van hun productielijn.

Dit is toch echt niet waar... Maar wel een begrijpelijke reaktie(!)

Als je iets bij de super koopt wat niet goed is dan ga je ook klagen bij de super en maakt het je niet uit dat een leverancier van de super geen goed product geleverd heeft...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Littlesat

Als je iets bij de super koopt wat niet goed is dan ga je ook klagen bij de super en maakt het je niet uit dat een leverancier van de super geen goed product geleverd heeft...

Dat is toch precies wat ik zeg!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Conclusie: CD levert epg, dus moet het ook werken... Het zal mij een biet wezen waar en hoe CD de gegevens vandaan haalt, als het op andere systemen wel werkt dan moet het ook via CD kunnen werken. Dus nogmaals een oproep aan CD: doe er wat aan of gebruik het systeem gewoon niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Wel afwachten of je daar een tevreden klant blijft. Je vindt overal wel weer wat anders. (Niet persoonlijk bedoeld, maar een uit eigen ervaring opgedane wijsheid. eek)

dat ben ik met je eens en wanneer UPC (de kabel) altijd voldoende kwaliteit had geleverd was ik daar ook wel gebleven wink

Ik zie alleen wel dat op de kabel de ontwikkelingen doorgaan terwijl het op de satelliet voor CDS stil staat. Enige ontwikkelingen bij CDS lijken de nieuwe seca kaarten te zijn. Het probleem met hun niet werkende Media Highway EPG lijkt al een maand onoplosbaar...

Persoonlijk zou ik al lang het abonnement bij CDS hebben opgezegd maar daar is nog niet iedereen in huis het mee eens smirk

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart

Ik zie alleen wel dat op de kabel de ontwikkelingen doorgaan terwijl het op de satelliet voor CDS stil staat. Enige ontwikkelingen bij CDS lijken de nieuwe seca kaarten te zijn. Het probleem met hun niet werkende Media Highway EPG lijkt al een maand onoplosbaar...

Dat CDS wat achter de kabel aan huppelt, wil nog niet zeggen dat de kabel zo geweldig in beweging is. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Dat CDS wat achter de kabel aan huppelt, wil nog niet zeggen dat de kabel zo geweldig in beweging is. frown

ze hebben ondertussen qua beeldkwaliteit en keus aan zenders CDS wel ingehaald. Qua "service" zijn ze denk ik vergelijkbaar arrogant.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

keus aan zenders

Dit klopt niet. De keus aan zenders via de satelliet is vele malen groter. Zeker met een draaibare opstelling. Het aantal zenders zal nooit op de kabel passen....

Echter wat wel klopt is dat het aantal op Nederlanders gerichte zenders op de kabel groter is.

De oorzaak is dat satelliet voor de zenders geen noodzakelijk kwaad meer is. De zenders kunnen nu goedkoper op de kabel dankzij de glasdraadjes. Tenminste voor Nederland is dat momenteel goedkoper.

In Duitsland zit dat weer anders. Daarom vind je Kabel Deutschland (23.5E) feeds op de satelliet en ook van KabelKiosk (9E)...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

keus aan zenders

Dit klopt niet. De keus aan zenders via de satelliet is vele malen groter. Zeker met een draaibare opstelling. Het aantal zenders zal nooit op de kabel passen....

het klopt wel want ik heb het over CDS smirk

Zelf heb ik ook een draaibare opstelling maar de zenders die ik niet zou willen missen (met name BBC en duitse publieken) zitten tegenwoordig ook op de kabel.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De FTA kanalen waar jij en CanalDigitaal mee lopen te pronken daar heb je CanalDigitaal helemaal niet voor nodig.
Je bent zelfs beter af zonder CanalDigitaal. crazy


Dat klopt dat je hiervoor CDS niet nodig hebt... Maar via de kabel krijg je die zenders echt niet! En toch is CDS dan zeker handig. Zeker als we het hebben over een basispakket en al je hierover al tevreden bent... voor 9.95 per maand krijgt niemand beeld via UPC en Ziggo(!)

Blijft echter dat momenteel niet ontkent kan worden dat (eindelijk) de kwaliteit en kwantiteit bij de kabel de afgelopen 2-3 jaar zeer vooruit is gegaan, vooral wat betreft het aanbod van op Nederland gerichte kanalen (en als we het uitschakelen van sommige kanalen vergeten - want dat gebeurt ook bij de kabelaars).

CDS loopt momenteel op dit gebied achter... maar dat hebben ze eigenlijk altijd al. Ik kan me nog zo herinneren dat er nog geen NGC, Discovery en vooral MTV-NL was... En daarvoor zelfs nog niet eens Nederland 1,2 en 3(!)

Citaat:

(met name BBC en duitse publieken) zitten tegenwoordig ook op de kabel.

Vaak zitten Sat.1, RTL, Pro-7 in een pluspakket. En ook de aanvullende BBC programma's (BBC3,4,CbeeBees)... tja dan wordt de kabel al gauw 26 Euro per maand... of je houdt gewoon je schotel ernaast want daar zijn ze echt gratis. Maar dat doe je dan ook weer niet want anders heb je ook geen SciFi, 13th Street en al dat andere "schoons"...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...