Gast Celicaatje Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Ik heb hier een Sony vaio VGN-AR11B De laptop heeft een probleem hij start niet meer op. Dat wil zeggen als ik hem aanzet gaat het ledje van de powerknop branden (groen) en het hdd ledje gaat even daarna ook branden maar daarna weer uit, er gebeurt verder niets meer (ik krijg geen beeld op mijn beeldscherm en ook niet op een externe monitor) oh ja, het vaio ledje onder het scherm flitst heel even aan. Nu heb ik gehoord dat het aan mijn accu kan liggen maar voor de lol een nieuwe accu kopen is ook niet leuk. De accu is van het type VGP-BPS2B, heeft hier iemand misschien de aansluit gegeven van en de desbetreffende spanningen belast en onbelast? Heeft iemand hier ervaring mee of weet jij misschien de oplossing om mijn laptop weer aan de gang te krijgen, dan hoor ik het graag van jullie. Alvast bedankt voor jullie reactie's
iemand Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 en als je opstart zonder accu erin ? gr. Erik
Moderator Matchless Geplaatst: 24 september 2009 Moderator Geplaatst: 24 september 2009 Probeer eens idd zoner accu. Meet de accu eens met een multimeter. Is hij "vol" ? je moet een spanning meten die rond de laadspanning ligt. Is hij leeg dan kan het zijn dat hij gewoon leeg is, kapot is of dat hij niet geladen wordt wat duid op een voeding/laad probleem. Meet ook eens op de + en - aansluitingen v.d accu op de mobo connector. Deze moet ook een hogere waarde (laadspanning) geven. Helpt het niet start de laptop eens "kaal" op. Dus alleen de mobo,proc en 1 geheugenplankje. Daarna wordt het moeilijk.Je zal dan nl metingen op het mobo moeten gaan doen en datasheetgooglen. Maar dan moet je wel elektronika kennis hebben, anders heeft het geen kans van slagen (die is ook met kennis erg klein). De enige dingen die te repareren zijn is het kleine soldeergrut zoals de voeding,laadcircuit of beeldscherm. zit de fout diep of in een grote chip (bijv chipset of videochip) dan is het einde laptop. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Celicaatje Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Zonder accu start hij ook niet op! Rob
Gast Celicaatje Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Accu is 11V in laptop laat hij met 12.2V laptop start ook niet op als ik er geen of één geheugen module in zit (dvd drive niet geplaatst) Rob
Moderator Matchless Geplaatst: 25 september 2009 Moderator Geplaatst: 25 september 2009 Wat staat er op de accu? 14,4 volt? Meet de aansluiting van de laptop naar de accu (dus zonder accu aangesloten). Deze moet hoger zijn dan de waarde op de stikker van de accu (logisch,anders kan hij niet laden). Kan je ook meten aan de adapter als hij op de laptop aangesloten is? Blijft de spanning gelijk of zakt hij in? Op de adapter zit meestal een ledje. knippert die of word hij zwakker als de laptop aangesloten is? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen