hemertje Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 The PLi® Enigma2 Jade3 online Feeds and the image downloads for the Enigma2 boxes are updated. - Filenames: pli-enigma2-jade3-dmxxxx-20090924-6692.zip Highlights: - Plugin Menu download fixes - Web Interface load fixes - Network setup fixes * (zeroconf / dhcp conflict, after an online update, do a manual "ipkg remove zeroconf -force-depends" to get rid of zeroconf, the new rev.6692 nfi's no longer contain zeroconf) - Settings to disable EPG sources added (MHW/Freesat/Viasat) - Global Picons updated 19092009 - Global Satellites.xml updated 19092009 - Enigma2-plugins updated 190920009 - Cablescan: Adjustable modulation of initial transponder - Option to hide CI messages added - Start RDS-reader only on radio channels, this saves us some CPU Enigma2: - EliteDVB repository September 07th 2009 - PLi® repository September 13th 2009 Drivers: - Bootloader #74 for DM7025 (Plus) - 20090807 drivers for DM7025 (Plus) - Bootloader #74 for DM800 - 20090907 drivers for DM800 - Bootloader #74 for DM8000 - 20090910 drivers for DM8000 Note: - Softwaremanagement plugin doesn't yet work with most skins, old 'softwareupdate' and 'configbackup' plugins are still available Use the downloadsection on our website to be sure to download our original PLi® images. Direct download... Warning: Always backup your settings before attempting an online update. - For the DM7025(+) it's better to flash your box again instead of updating via the menu * (the changes are probably such that your box cannot handle the online update in filesize due to all differences) If online update does not work out for you, you can try the -force-overwrite install option via the commandline, else download the lastest nfi, and reflash. See our PLi® Wiki for more answers on your questions... More detailed info, Wiki, FAQ's, HowTo's, TechNotes and information about this and the previous PLi® releases can be found on the PLi® Website: http://www.pli-images.org DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast zzzzzzz Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Zitten mooie opties bij, ga ik die zeker een dezer dagen proberen.
Harley Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Settings to disable EPG sources added (MHW/Freesat/Viasat) Mooi man VU+ Duo2 - PrismCube
fcr052 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 ik heb hem meteen gewisseld met de Newnigma en hij werkt weer compleet en als vanouds inclusief softwaremanagement, plugins en downloads en ook web control, complimenten uit zuid-limburg ben er weer helemaal blij mee, mijn dank aan het Pli-team groetjes Frans ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E
Kowalski Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Alweer bedankt Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
cor11 Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 hier blijft de dream 800 hangen op de boot ? na de online update en start niet door ? gr cor
Littlesat Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Na een online update kan dit inderdaad gebeuren. De eerste boot en installatie kan nogal lang duren omdat ook busybox geupgrade wordt. Ook als je veel plugins er in hebt staan kan het zijn dat er voor de upgrades niet genoeg plaats is in de RAM waardoor de installatie kan crashen. Om e.e.a. soepeler te laten verlopen kun je ook via telnet op je box gaan, zodat je tijdens het updaten enigma stopt. Je typt dan de volgende commando's: init 4 (hierdoor zal enigma stoppen - het beeld stopt dan ook op je TV) ipkg update (de software lijsten worden binnengehaald) ipkg upgrade (je box wordt daadwerkelijk geupgrade en je ziet precies wat er allemaal gebeurt) reboot (voor het herstarten van je zojuist geupgrade box) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
robkds Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: Littlesat Na een online update kan dit inderdaad gebeuren. De eerste boot en installatie kan nogal lang duren omdat ook busybox geupgrade wordt. Ook als je veel plugins er in hebt staan kan het zijn dat er voor de upgrades niet genoeg plaats is in de RAM waardoor de installatie kan crashen. Om e.e.a. soepeler te laten verlopen kun je ook via telnet op je box gaan, zodat je tijdens het updaten enigma stopt. Je typt dan de volgende commando's:init 4 (hierdoor zal enigma stoppen - het beeld stopt dan ook op je TV)ipkg update (de software lijsten worden binnengehaald)ipkg upgrade (je box wordt daadwerkelijk geupgrade en je ziet precies wat er allemaal gebeurt)reboot (voor het herstarten van je zojuist geupgrade box) Tja, komen ze nu mee... Ik heb er het hele image maar op geflasht en daarna de backup teruggezet. Och ja, is de box weer eens netjes schoon... Overigens liep bij mij via telnet het downloaden al vast, dus ik had er al weinig vertrouwen in. De complete flash geeft dan weer een veilig gevoel. Oja, het gaat om een DM800.
hemertje Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: robkds Tja, komen ze nu mee... Ik heb er het hele image maar op geflasht en daarna de backup teruggezet. Och ja, is de box weer eens netjes schoon... Overigens liep bij mij via telnet het downloaden al vast, dus ik had er al weinig vertrouwen in. De complete flash geeft dan weer een veilig gevoel. Oja, het gaat om een DM800. en anders gewoon geduld hebben tot de update cyclus daadwerkelijk afgerond is DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast zzzzzzz Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Cablescan werkt in elk geval, hoewel ik een crash kreeg omdat ik via Exit eruitging (verse installatie). Maar ben tevreden dat hij nu ook de Telenet kabel op die manier kan afzoeken. Gaat sneller dan alle frequenties af te speuren, en je bent ook zeker dat je de juiste hebt (is het 190Mhz, of 190.25Mhz, of 190.50Mhz, of 191...) Mooi, nu nog eens die 4 gelijktijdige opnames op 3 tuners testen (met en zonder MHW EPG).
Gast pieterg Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Cablescan werkt in elk geval, hoewel ik een crash kreeg omdat ik via Exit eruitging (verse installatie). Heb je daar een crashlog van? Citaat: Maar ben tevreden dat hij nu ook de Telenet kabel op die manier kan afzoeken. OK, dus dat werkt ook. Wordt er ook een bouquet aangemaakt met de gevonden kanalen? (zo ja, dan gebruikt Telenet blijkbaar ook de zgn 'logicalchanneldescriptor', die officieel geen standaard is)
spike Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Blijft cccam cfg staan bij online update en ook de settings en rotorinstellingen? DB800 Mutant HD51(met Wavefrontier 55) Xtrend 7000( met 130cm offsetschotel Costa del Sol)
Gast pieterg Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: spike Blijft cccam cfg staan bij online update en ook de settings en rotorinstellingen? DB800 ja, er wordt nooit zomaar config overschreven bij een ipkg update.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: pieterg Origineel bericht van: zzzzzzz Cablescan werkt in elk geval, hoewel ik een crash kreeg omdat ik via Exit eruitging (verse installatie). Heb je daar een crashlog van? Ja, waar moet ik die naartoe sturen ? Origineel bericht van: pieterg OK, dus dat werkt ook. Wordt er ook een bouquet aangemaakt met de gevonden kanalen? (zo ja, dan gebruikt Telenet blijkbaar ook de zgn 'logicalchanneldescriptor', die officieel geen standaard is) Yep, een apart boeket met naam Telenet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen