Ga naar inhoud

[Release!] [24-09-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6692)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag (01-10) is de opname weer mislukt. De timer log staat vol met foutmeldingen. Blijkbaar bleef hij proberen op te nemen. Vanaf 10:00 uur gaat dit zo 10 minuten door tot 10:10 uur waarna hij een nieuwe opname plant voor 02-10.

Hierbij post ik de eerste 4 timer log schermen, in de hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Nogmaals voor de volledigheid: de Dreambox was tijdens de opname niet in gebruik, er liep geen andere opname en stond aan op een gewone Nederlandse zender uit het Canal Digitaal boeket:

post-20183-1318260452,4636_thumb.jpg

post-20183-1318260452,4901_thumb.jpg

post-20183-1318260452,5154_thumb.jpg

post-20183-1318260452,5398_thumb.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

En er was ook niemand op een pc aan het kijken via de stream-interface / web-tv?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaaky
En er was ook niemand op een pc aan het kijken via de stream-interface / web-tv?

Nee, de Dreambox was verder niet in gebruik, ook niet via de webinterface.

Geplaatst:

Het is wel weer error -6, dus geen vrije tuner.

En anders dan in je eerste log, waar hij eenvoudig besloot te zappen, wil hij nu blijkbaar niet zappen.

Dus er is iets actief, maar dat is niet iemand die TV zit te kijken, dus mag hij niet zappen.

Maak je gebruik van de epgrefresh plugin die op gezette tijden actief wordt, en zo de tuner bezet houdt?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: Sjaaky

Nee, de Dreambox was verder niet in gebruik, ook niet via de webinterface.

Maar gebruik je wel eens het webinterface om te streamen?
Ik heb wel eens gezien dat bij het afsluiten de service (en dus de tuner) niet weer vrijgegeven werd.
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Het is wel weer error -6, dus geen vrije tuner.

En anders dan in je eerste log, waar hij eenvoudig besloot te zappen, wil hij nu blijkbaar niet zappen.
Dus er is iets actief, maar dat is niet iemand die TV zit te kijken, dus mag hij niet zappen.

Maak je gebruik van de epgrefresh plugin die op gezette tijden actief wordt, en zo de tuner bezet houdt?
Nee, de enige plugins zijn de eerder genoemde, niks speciaals dus. Schoon geflasht, een settingslijst en CCcam erin en dat is het. Maar wat nu, rara...?

Origineel bericht van: pieterg
Maar gebruik je wel eens het webinterface om te streamen?
Ik heb wel eens gezien dat bij het afsluiten de service (en dus de tuner) niet weer vrijgegeven werd.
Heb ik uiteraard wel eens gebruikt maar niet meer sinds de laatste reboot om dit als oorzaak uit te sluiten.

Geplaatst:

In de expert mode bij diverse instellingen bij de settings is er een optie waarmee je het zappen op een timer uit en aan kunt zetten...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
In de expert mode bij diverse instellingen bij de settings is er een optie waarmee je het zappen op een timer uit en aan kunt zetten...

svp ff de hele thread lezen
Geplaatst:
Als je de instelling bedoelt "Een opname heeft ten allen tijde voorrang", die staat bij mij op "ja" zoals reeds eerder gemeld. Of welke instelling bedoel je anders?
Alles staat standaard zoals na het flashen, behalve de extra tijd voor en na een opname staat op 0.
Het is vreemd dat de opname soms wel, soms niet werkt, maar schijnbaar zonder reden. Het is ook vreemd dat ik schijnbaar de enige ben die dit probleem heeft?
Wat zou ik nog meer kunnen doen, zoals een PC laten meeloggen op de seriële poort misschien, of een ander idee?

Geplaatst:
Die bedoel ik inderdaad... Knippert er een rood ledje?

Normaal knippert tijdens de opname inderdaad een rood ledje. Bij de mislukte opnames weet ik het niet, omdat ik er dan niet bij ben. Maar ik vermoed van niet, aangezien de opname nooit echt gestart is (zie timer log).

Geplaatst:

En weer is een opname mislukt. Op SBS6 zou een repeterende opname Ma t/m Vr vanaf 17.00 uur moeten starten. Dit is niet gebeurd en de timer log staat vol met dezelfde foutmeldingen als hierboven. De Dreambox stond aan op NL2 en heeft niet naar SBS6 gezapt (stond om 18.00 uur nog op NL2). Hij werd op dat moment niet gebruikt, er liep geen andere opname, en noch de webinterface noch Web-TV werd gebruikt. Ik heb de neiging om te geloven dat er een bug in de software zit. Is er een manier om meer diagnostische informatie te vergaren?

Geplaatst:

Ik wil ook aangeven dat ik een goede mountmanager mis.

Mijn usb stick wordt als harddisk herkent en ik kan hem niet configureren als usb device zodat ik er picons op kan gooien bijvoorbeeld.

Hoe stel ik dit in met PLi?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Na paar dagen te testen heb ik steeds problemen met de WLAN verbinding. Dreambox blijft steken als mijn usb dongle erin zit bij opstarten. Moet de usb dongel eruit halen om het te kunnen opstarten. Maar dan krijgt hij geen ip adres en name server. Hebben andere mensen hier last van of wat zou ik kunnen proberen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen