Ga naar inhoud

[Release!] [24-09-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6692)

Aanbevolen berichten

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heb sinds kort een DM800 (mijn eerste DM!). Inmiddels werkt alles bijna naar behoren: via de software manager geupdate naar de laatste Pli 24/09), een cam (cccam) geladen, canaal digitaal smartcard OK, Seagate 500G erin en hup alles werkt!

Enige probleem is dat de DM800 vaak blijft hangen bij het booten, altijd op hetzelfde punt, net voor de radertjes gaan draaien. Dit is onafhanklijk van het feit of de DM wel of niet regulier is uitgezet dus via deep stand by. Familie begint onderstussen te protesteren ...

Iemand anders dit probleem ook wel eens tegengekomen? Is het misschien beter een stabielere image te probberen? Zo ja welke?

Verder heb ik nog een vraag of de videoenhancement plugin via de plugin manager kan worden geladen of dat dat handmatig moet gebeuren. Indien handmatig, waar moet die plugin worden geplaatst? Misschien binnenkort beschikbaar in Pli?

saluti,

DeDream

Geplaatst:

FYI, jade3 updates staan in de feed:

800(0) drivers 20091005

800(0) bootloader #75

ziggo picons 20091001

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
FYI, jade3 updates staan in de feed:

800(0) drivers 20091005
800(0) bootloader #75
ziggo picons 20091001

Pieter,

Waar in het menu vind ik deze updates?
Hoe ik ook zoek, kan ze echt niet vinden...

Bedankt!
Geplaatst:

Ook ik heb het probleem zoals DeDream

probleem de DM800 blijft hangen bij het booten, altijd op hetzelfde punt, net voor de radertjes gaan draaien. Dit is onafhankelijk van het feit of de DM wel of niet regulier is uitgezet dus via deep stand by.

ik heb nu terug de vorige PLi van begin september geinstalleerd

met deze heb ik het booting probleem niet

Geplaatst:
Origineel bericht van: jac62b41
Ook ik heb het probleem zoals DeDream
probleem de DM800 blijft hangen bij het booten, altijd op hetzelfde punt, net voor de radertjes gaan draaien. Dit is onafhankelijk van het feit of de DM wel of niet regulier is uitgezet dus via deep stand by.
ik heb nu terug de vorige PLi van begin september geinstalleerd
met deze heb ik het booting probleem niet

juist met deze 24-09 versie zou het boot / netwerkprobleem over moeten zijn
graag jullie bevindingen van de 05-10 versie waarin nieuwe bootloaders en drivers van DMM verwerkt zijn...

de 800 blijft gewoon een moeilijke box wat betreft volledig opstarten vanaf stilstand.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

opstarten lijkt goed nu, beide boxen zijn na update en reboot gewoon doorgestart.

Eerder deden ze dat vaak pas nadat ik de stekker er 1 keer uitgetrokken had.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Dat probleem had ik ook ja, ik ga vanavond deze erin knallen en kijken of het werkt. Had het met wat oudere images iig niet...

Weet iemand de verbeteringen die zijn doorgevoerd wat betreft de nieuwe bootloader en drivers?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Dat probleem had ik ook ja, ik ga vanavond deze erin knallen en kijken of het werkt. Had het met wat oudere images iig niet...

Weet iemand de verbeteringen die zijn doorgevoerd wat betreft de nieuwe bootloader en drivers?

dreambox-dvb-modules.bb: update dm800/dm8000 drivers
changes both:
- implement FE_TIMEDOUT flags in all tuner drivers (used in e2 to speedup the service searching a little bit)
- add new option to change scaler sharpness (/proc/stb/vmpeg/0/pep_scaler_sharpness)
- fix kernel freeze caused by demux problem when try to use more the 64 section filter (i.e. much recordings on the same transponder are running)
- deinterlacer optimizations
please no more use "off" when the vertical input/output resolution are not equal
"bob" is the equivalent to the old "off" option... but "auto" should generate better quality as off/bob in most case .. so changing the default behaviour is no more needed
changes dm800:
- fix stuttering video with enabled deinterlacer (i.e. N24 ticker)
- add some PEP options to /proc/stb/vmpeg/0 (pep_brightness, pep_saturation, pep_hue, pep_contrast, pep_block_noise_reduction, pep_digital_contour_removal, pep_mosquito_noise_reduction)
changes dm8000:
- fix no more working 1080p24/25/30 output (in 20090916 drivers)
- fix stuttering video on (cvbs) analog output when no hdmi cable was connected but a DVI option was configured
- dreambox-secondstage.bb: update dm800 and dm8000 secondstage loader small webif bugfix

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Is ook een probleem bij het flashen op mijn Dboxen(alleen niet met Pli natuurlijk) en DM600, als ze niet rechtsstreeks op de router/modem zijn aangesloten maar via een hub o.i.d..

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoeba
Is ook een probleem bij het flashen op mijn Dboxen(alleen niet met Pli natuurlijk) en DM600, als ze niet rechtsstreeks op de router/modem zijn aangesloten maar via een hub o.i.d..

dit hoort natuurlijk bij de E1 release, maar daar heb ik nog nooit van gehoord van deze bootproblemen van de dm600 die jij nu noemt

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen